Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 11:51

La telefon minute în şir cu autobuzul plin

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 17 mai 2017

Un şofer RAT a fost filmat de o pasageră în timp ce vorbea la telefon şi conducea un autobuz care aparţine SC RATBV SA. Conducătorul auto nu a ţinut cont de faptul că avea în mâini viaţa a peste 50 de pasageri şi a vorbit la telefon mai bine de 3 minute. Când călătoarea i-a cerut socoteală pentru comportamentul său, şoferul a avut un limbaj dispreţuitor la adresa acesteia. În numele lui, şi-au cerut scuze reprezentanţii societăţii

La telefon minute în şir cu autobuzul plin

O femeie care călătoreşte foarte des cu mijloacele de transport în comun din Braşov l-a filmat pe unul din şoferii de autobuz în timp ce acesta conducea autovehiculul şi vorbea la telefon. Bărbatul nu avea un dispozitiv fără utilizarea mâinilor, însă vorbea şi, în acelaşi timp, conducea printr-o zonă aglomerată a oraşului, pe linia 23, dinspre Saturn către Brintex. Femeia, care se afla pe locurile din spatele mijlocului de transport în comun a utilizat telefonul pentru filmare şi se poate vedea în oglinda autobuzului cum şoferul vorbeşte la telefon şi foloseşte o mână pentru ţinerea aparatului. Deşi traficul era destul de aglomerat, angajatul folosea o singură mână pentru a conduce şi se concentra şi la discuţia telefonică. Indignată, chiar înainte să coboare, femeia l-a abordat pe şofer şi i-a reproşat faptul că vorbeşte la telefon în timp ce conduce un autobuz cu zeci de pasageri. Reacţia conducătorului auto nu a fost cea mai pertinentă posibil. „Vă daţi, oare, seama de responsabilitatea pe care o aveţi? Aveţi cel puţin 50 de persoane în autobuz şi dumneavoastră staţi la telefon! Râdeţi la telefon, nu mi se pare că aveţi probleme, deşi, dacă aveţi probleme, le lăsaţi acasă! E prima oară când fac chestia asta, dar data viitoare voi suna la poliţie”, a spus femeia. „Poţi suna şi la mama mare şi la tata mare, şi la mama, şi la tata”, i-a replicat şoferul.

Scuze de la conducerea RATBV SA
Conducerea societăţii a vizionat filmarea făcută de pasageră şi i-a cerut acesteia scuze. Totodată, comisia disciplinară va analiza comportamentul angajatului şi va lua măsurile care se impun. „Din partea societăţii transmitem scuze doamnei care a filmat incidentul pentru maniera în care conducătorul nostru auto, colegul nostru, a înţeles să conducă autobuzul şi pentru modul în care a înţeles să poarte acel dialog cu damna călătoare. Imediat după ce am intrat în posesia acestor imagini, din dispoziţia conducerii s-a format o somisie de disciplină care anchetează acest incident şi, în funcţie de rezultatele verificărilor se vor lua măsurile legale sancţionatorii care se impun”, a declarat Silviu Ştefan, purtător de cuvânt SC RATBV SA.

Călătorii, şi pro, şi contra sau fac haz de necaz
Printre călători, părerile sunt împărţite când sunt întrebaţi de comportamentul şoferilor sau de „vorbitul la volan”. „Nu am văzut niciodată şoferii vorbind la telefon sau comportându-se necivilizat cu pasagerii! E OK. Singura problemă e că sunt foarte rare maşinile. De exemplu, pe traseul 1 s-au scos foarte multe maşini”, ne-a spus ieri o doamnă. „Vorbesc, că dacă sună, trebuie să răspundă, nu? Şi taximetriştii, şi şoferii de pe autobuze vorbesc. Primesc telefon sau au ei o treabă, dau telefon! Ce să le facem, îi oprim noi pe ei, pe şoferii de autobuz să vorbească? Ei răspund de atâţia călători, dar, pe moment, dacă vorbesc cu o gagicuţă, nu le mai stă gândul la călătorie, e vorba de iubire”, a avut de zis o altă femeie.
„Sunt cu copilul, îl duc de la grădiniţă, ne spune să ne dăm jos că vorbeşte copilul. Avem probleme. Sau, dacă sunt în staţie şi mă vede că mai am doi paşi, închide uşa şi pleacă, deşi sunt cu copilul în braţe”, s-a plâns o mămică. „N-am observat să vorbească la telefon, mai întârzie, aşa, 2, 3 minute sau chiar o cursă n-a venit din nu ştiu ce motive”, ne-a zis un un bărbat.

Vorba la volan şi regulamentul intern
Un alt aspect sesizat de mulţi călători este faptul că persoane neautorizate intră în cabina şoferului şi îl ţin pe acesta de vorbă. „Asemenea fapte constituie abateri de la regulamentul nostru intern, sunt cercetate şi sancţionate disciplinar”, a explicat Silviu Ştefan, purtătorul de cuvând al RATBV.
În România este interzis vorbitul la telefon în timpul condusului, dacă şoferul nu are un dispozitiv tip hands-free. Şoferii de autobuz ar trebui să respecte legea, cu atât mai mult cu cât sunt profesionişti şi se presupune că au o pregătire suplimentară faţă de amatori. Femeia care a făcut înregistrarea a dat dovadă de implicare şi ar trebui să existe mai mulţi astfel de cetăţeni.

+2 -0

Comentarii

CityZen

2017-05-17 10:46:07


nu are RAT autobuze cati soferi vorbesc la telefon zilnic. Forteaza sau chiar trec pe rosu, dau peste tine pe zebra daca nu o iei la fuga, ca ei nu reduc vitez si nici nu opresc - fiecare accelerare sau demaraj se face cu un oarecare consum suplimentar de carburant fata de consumul in mers la o viteza oarecum constanta si atunci cum se mai poate fura motorina? eu nu prea am vazut sofer RAT care sa nu vorbeasca la volan.

DanaBv

2017-05-17 09:58:17


Si eu circul destul de mult cu autobuzele RATBv. Apreciez in cel mai inalt grad eforturile facute de RATBv in ultima perioada: multe autobuze au fost inlocuite cu altele noi sau aproape noi, iar sistemul de informare a calatorilor din statii despre cat mai dureaza pana vine autobuzul asteptat este extrem de util! La fel, faptul ca un tichet de calatorie este valabil 50 minute indiferent de mijlocul de transport folosit este de mare ajutor. Numai cine e rau-voitor nu vede progresele facute de RATBv. Chiar si modul in care au reactionat la situatia descrisa in articol este o dovada. Mergeti o singura zi la Bucuresti cu RATB-ul si o sa va intoarceti plini de recunostinta fata de al nostru RATBv! :) Sigur, padure faca uscaturi nu se poate, dar in majoritatea cazurilor soferii se comporta responsabil si civilizat. Deseori mai civilizat decat noi, calatorii. Asa ca, multumiri sincere intregii echipe RATBv!

simona

2017-05-17 06:58:27


Nu li se intampla nimic soferilor. Am facut o reclamatie vis a vis de comportament si libaj unui sofer. Raspunsul RAT a fost "va multumim pentru sesizare soferul a fost reinstruit". Nu au soferi si din cauza asta-i lasa sa faca ce vor. Ar trebui sesizata protectia consumatorului. Atata timp cat imi indeplinesc obligatiile legale nu sunt obligata sa inghit obraznicia asa zisilor soferi RAT

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie