Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 07:39

Licitaţia CFR pentru Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, din nou contestată. Trei ani şi tot neadjudecată

Autor:

Publicat la 11 iulie 2019

Licitaţia CFR pentru Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, din nou contestată. Trei ani şi tot neadjudecată

Nemulţumiţi că au pierdut în favoarea asocierii RailWorks contractul de modernizare a subsecţiunilor de cale ferată Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, austriecii de la Strabag s-au adresat instanţei. Potrivit unor informaţii G4Media.ro, plângerea acestora a fost înregistrată la Tribunalul Bucureşti cu doar câteva ore înainte de expirarea celor 10 zile în care se puteau depune contestaţii.
CFR SA a decis pe 19 iunie ca modernizarea celor cele două tronsoane, care fac parte din legătura feroviară dintre Braşov şi Sighişoara şi au o lungime cumulată de 86 de kilometri, să se facă de către Asocierea RailWorks, formată din companiile Aktor, Alstom, Arcada Company şi Euroconstruct Trading ’98. „Oferta financiară a Asocierii RailWorks a fost de 2,9 miliarde de lei fără TVA. Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă”, a transmis cu acea ocazie CFR SA printr-un comunicat de presă.
Oferta Strabag-Swietelsky a fost de 3,14 miliarde lei.
Cu cât întârzie demararea lucrărilor, cu atât scad şansele ca acesta să fie gata până în 2023, ultimul an în care România mai poate trage fondurile europene pe actualul exerciţiu financiar. Asta înseamnă că va creşte presiunea pe bugetul de stat, care va fi obligat să suplinească fondurile europene care nu mai pot fi accesate.

Istoric de dosar
– Decembrie 2016: CFR a demarat licitaţia
– August 2017 – depunerea ofertelor
– Iulie 2018 – asocierea BraSig (companiile Strabag-Swietelsky) e desemnată câştigătoare
– Iulie 2018 – RailWorks face contestatie
– Decembrie 2018 – Curtea de Apel cere reevaluarea ofertelor
– Iunie 2019 – RailWorks declarată câştigătoare
– Iulie 2019 – BraSig face contestaţie

+0 -0

Comentarii

Lazar

2019-07-11 05:23:24


Dragi guvernanti incompetenti, pentru scurtarea termenelor de contestatii si de solutionarea lor in instanta nu sunteti in stare sa dati o ordonanta ? Numai pentru infractori dati ordonante ?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie