Arhitectul Dorin Ștefan, care a creat soluția arhitecturală pentru terminalul Aeroportului Internaţional Braşov Ghimbav (AIBG) și reprezentantul Bog’Art SRL (firmă care alături de UTI Grup SA și UTI Facility Management SA proiectează și construiește terminalul de pasageri al AIBG) au prezentat miercuri, într-o conferinţă de presă, stadiul la zi al proiectului aerogării.
Astfel reprezentantul Bog’Art, Ionuţ Ioniţă, au anunţat că a fost predată documentaţia pentru avizare în vederea obţinerii autorizaţiei de construire şi se lucrează la alte documentaţii tehnice. De asemenea acesta a precizat că se fac pregătirile pentru organizarea de şantier. „În paralel, Consiliul Judeţean Braşov va organiza lucrurile astfel încât să fie eliberată cât mai repede autorizaţia de construire. Estimarea noastră este că în martie va începe construcţia terminalului, astfel încât să ne respectăm contractul, în care se prevede că lucrările trebuie încheiate în termen de 9 luni”, a declarat Ioniţă.
Coordonatorul proiectului Aeroportului Internaţional Braşov, Alexandru Anghel, a precizat că dorința conducerii administrației județene este ca până în 15 decembrie întreaga documentație pentru proiectul tehnic să fie gata. în ceea ce privește modul cum va arăta terminalul, în urma discuțiilor dintre arhitect și constructor se va opta pentru utilizarea materialelor de cea mai bună calitate, în culori care să creeze în spațiul interior o ambianță liniștită și relaxantă.
De altfel, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a declarat că pentru proiectul terminalului este nevoie de 15 avize, iar unele dintre ele au fost obţinute deja. „Printre altele, avem nevoie de avize de la CNAIR, de la Distrigaz, de la Electrica, de la Direcţia de Sănătate Publică, de la Agenţia pentru Protecţia Mediului, de la Sistemul de Gospodărire a Apelor, de la Apărarea Civilă, de la ISU, de la Autoritatea Aeronautică Română, de la Oficiu de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, de la Salubriate. Am convingerea că în cel mai scurt timp vom avea toate avizele proiectului tehnic și vom putea depune documentația pentru obținerea autorizației de construire a terminalului de pasageri. Astfel, anul viitor, imediat ce vremea va permite vom putea da ordinul de începere a lucrărilor pe amplasamentul de la Ghimbav. Practic, după încheierea lucrărilor la terminal 90% din aeroport va fi finalizat”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.
O altă imagine, oferită de aerogara de la Braşov
Pe de altă parte, arhitectul Dorin Ştefan a precizat că faţă de conceptul propus de el nu sunt modificări mari, îmbunătăţirile vizând, fluxurile. Totodată, el a amintit că aerogara de la Braşov va oferi o altă imagine, comparativ cu alte construcţii similare din ţară. „Aeroportul Otopeni are o imagine destul de negativă, lăsând impresia unei construcţii destul de învechite şi prăfuite”, a explicat Dorin Ştefan.
Conform detaliilor tehnice, suprafaţa construită a terminalului va fi de 4.092 mp şi va avea un subsol (cu o suprafaţă de 3113 mp şi o înălţime de 4,30 m -4,20 m) , parter (cu o suprafaţă de 4.092 mp şi o înălţime de 5,95 m) şi un etaj (cu o suprafaţă de 4.575 mp şi o înălţime de 4,05 m -7,27 m). Aria desfăşurată va fi de 11.780 mp, şi un volum de 64.775 mc. Suprafața teraselor construite deschise și acoperite, în afara perimetrului construit al terminalului, care vor face parte din viitoarea extindere va fi de 510 mp (spre parcarea publică pe laturile nord-est și sud-vest). Contractul de proiectare și execuție a terminalului are valoarea de 145.581.179 lei (inclusiv TVA), iar lucrările sunt realizate de o asociere formată din Bog’Art şu UTI Group.
Adaugă un comentariu