Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 11:38

Modernizarea DN 73 s-a scumpit cu 85,7 milioane de lei

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 27 iunie 2018

În anul 2011, lucrările au fost estimate la 328,27 milioane lei. Acum costă 414,04 milioane lei

Modernizarea DN 73 s-a scumpit cu 85,7 milioane de lei

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat pe site-ul propriu depunerea aplicaţiei de finanţare prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020 a lucrărilor de modernizare a DN 73 Piteşti - Câmpulung - Braşov. Pentru acest proiect, CNAIR a obţinut o finanţare europeană prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS-T) 2007 – 2013, dar, cum lucrările nu au fost terminate până la data de 31 decembrie 2015. În aceste condiţii, compania a solicitat Comisiei Europene finanţarea în ciclul bugetar 2014 – 2020, a promit acordul, dar cererea de finanţare a fost depusă abia anul acesta.
Spre deosebire proiectul finanţat prin POS-T, cu o valoare totală de 275.860.000 lei, respectiv 328.273.400 lei cu TVA, potrivit dosarului depus de CNAIR în vederea finanţării prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM), valoarea totală a lucrărilor se ridică la 414.045.059 lei (inclusiv TVA). Practic, raportat la valorile cu TVA, diferenţa este de 85.771.659 lei.

„Vechiul contract a fost semnat în urmă cu mulţi ani, iar banii nu ajungeau”
O creştere a valorii totale a proiectului era previzibilă, după ce contractul de finanţare prin POS-T a fost semnat în anul 2011, ordinul de începere a fost emis 19 mai 2014, proiectul tehnic a fost revizuit în anul 2015 (atunci au fost prevăzute noi lucrări), timp în care preţurile materiilor prime au crescut, la fel şi salariile. „Practic, este o suplimentare a finanţării pentru ca vechiul a fost semnat în urmă cu mulţi ani, iar banii nu ajungeau”, a explicat purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov, Robert Elekes.
Lucrările de modernizare a DN 73 au început în luna, mai a anului 2014, în judeţul Argeş, constructor  Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development SRL – Tractebel Engineering SA. De atunci lucrările au avansat extrem de încet, atât din cauza constructorului, cât şi a unor probleme birocratice, legate de obţinerea avizelor de mediu. Practic, la data de 31 decembrie 2015, potrivit reprezentanţilor Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov (DRDP), care asigură dirigenţia de şantier pentru investiţie, până la data de 31 decembrie 2015, din valoarea totală a proiectului de 275,86 milioane lei, s-au efectuat lucrări în valoare totală eligibilă de 80,03 milioane de lei (aproximativ 30%), valoarea plăţilor făcute Comisia Europeană fiind de 60,21 milioane lei.
În prezent, potrivit datelor disponibile pe site-ul CNAIR, modernizarea DN 73 este finalizată în proporţie de 33%, iar lucrările ar urma să fie gata în luna decembrie a anului 2019.

Peste cinci ani de lucrări, pentru o reducere timpului de parcurs cu 9,1 minute
Conform cererii de finanţare depuse pentru obţinerea fondurilor europene în ciclul bugetar 2014 - 2020, obiectivul general al proiectului modernizarea a 103,25 km din DN 73, reabilitarea a 17 poduri, construcţia a 7 poduri noi şi amenajarea a 33 de intersecţii.
„Proiectul are ca scop reducerea timpului de parcurs între Piteşti şi Braşov cu 9,1 minute, reducerea costurilor de operare pentru vehicule cu 13% şi nu în ultimul rând, reducerea accidentelor cu 10%”, susţin reprezentanţii CNAIR.

+2 -1

Comentarii

XyZ

2018-06-27 23:07:12


Super performanta! In 8 ani de zile, daca vor fi terminate lucrarile in DECEMBRIE 2019, reusim sa avem un drum national de aprox. 100 de km reparat, iar NU nou construit! Suntem tari tata! In ritmul asta nu ca recuperam decalajul fata de vest, dar ne indepartam si de estul Europei. Felicitari tuturor celor implicati in proiect! Nu spun ca nu este necesara repararea drumurilor nationale, ba dimpotriva, dar 100 de km in 8 ani de zile inseamna cam 1 km pe luna, 33 de metri pe zi...costul per km = 873.786 €, per metru 873,78€...exagerat de scump pentru reparatii...

Cristian

2018-06-27 05:40:26


.Iar da cu oistea in gard CNAIR cred ca proiectul are ca scop reparatia capitala a acestui sector,o mai buna afluienta a turistilor si reducerea defectiunilor tehnice a masinilor dar desteptii de la Bucuresti vad cu totul altfel.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie