Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 03:58

DUPĂ CE AU FOST ALUNGAŢI DE LA BRAŞOV ÎN 2008,

Nemţii de la Daimler ar face o fabrică în România

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 03 martie 2016

Nemţii de la Daimler ar face o fabrică în România

Grupul Daimler, unul dintre cei mai mari constructori auto din lume, cu afaceri anuale de aproape 130 de miliarde de euro, ia în calcul deschiderea unei fabrici în România.  „Decizia privind o nouă uzină este un proces foarte raţional în care comparăm toate aspectele legate de nivelul educaţional, disponibilitatea forţei de muncă, logistică, infrastructură, cât de uşor este să faci afaceri în acea ţară, distanţa faţă de furnizori şi clienţi. România poate fi o soluţie. În România avem o experienţă pozitivă datorită fabricii de cutii de viteze, care este una foarte bună. Şi reprezintă un avantaj pentru România  faptul că avem acolo o uzină pentru cutii de viteze“, a spus Dieter Zetsche (foto), preşedintele consiliului de administraţie al Daimler AG.
Puţini ştiu însă că Daimler a încercat să construiască în 2008 o fabrică la Braşov, nemţii fiind interesaţi de reducerea costurilor cu forţa de muncă în contextul recentei aderări a României la Uniunea Europeană. Cu toate acestea, însă, deşi germanii erau ca şi convinşi să dezvolte o bază importantă de producţie la Braşov, s-au lovit de interesele administraţiei, care încercau să le ofere constructorilor de maşini un teren într-o altă zonă decât cea solicitată, pe considerentul că acea suprafaţă aparţinea unei anumite persoane. În aceste condiţii, germanii s-au reorientat spre Ungaria, unde au investit un miliard de euro în cea mai nouă uzină de Mercedes-Benz din Europa.
Ungurii au plusat la acea vreme cu planuri concrete legate de infrastructură, în contextul în care nici măcar în ziua de azi guvernul nu poate spune sigur când se va circula pe autostradă de la Braşov la graniţă sau chiar până la Bucureşti.
Braşovul a mai pierdut o fabrică auto, după ce indienii de la Tata s-au decis să investească în Slovacia 400 de milioane de euro într-o fabrică de Jaguar Land Rover. Investitorii s-au răzgândit după ce au observat starea proastă a infrastructurii rutiere, precum şi bâlbâielile administraţiei braşovene în ceea ce priveşte construcţia unui aeroport.

+2 -0

Comentarii

Cristian

2016-03-03 06:10:29


Unde este acum Dragnea sa explice de ce nu vin nemtii in Romania,ar face o fabrica in Romania?ce le oferim nimc doar coruptie si piedici suntem chiar asa de p..... sa dam cu picorul la atitea oferte pentru ce? citiva km de autostrada si ceva facilitati asa pierdem locuri de munca dar pe cine intereseaza?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie