Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 23:10

„Noi construim aeroport la Braşov! Construiţi şi voi autostrăzi!”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 15 martie 2019

Preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea, şi cei 35 de primari liberali din judeţ se alătură protestului de astăzi pentru autostrăzi

„Noi construim aeroport la Braşov! Construiţi şi voi autostrăzi!”
Consiliul Judeţean Braşov şi cele 35 de primării liberale din judeţ se alătură iniţiativei civice a antreprenorului şi avocatului Ştefan Mandachi de a protesta - pe 15 martie, de la orele 15.00, timp de 15 minute - faţă de situaţia jalnică a infrastructurii rutiere din România, în special a lipsei autostrăzilor.
„Judeţul Braşov, ca centru al ţării şi pol al turismului românesc, resimte acut lipsa unei infrastructuri corespunzătoare de transport, demne de secolul al XXI-lea, care să-l lege atât de sudul şi estul ţării, cât şi de vestul Europei. Nu cerem ceva extraordinar în schimbul taxelor şi impozitelor pe care le plătesc cetăţenii judeţului şi care fac din Braşov unul dintre cei mai importanţi contributori la bugetul de stat. Cerem ceva normal pentru o ţară europeană. Şi mai presus de toate, cerem respect!”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.
Acesta a afirmat că vineri, în cele 15 minute, fiecare funcţionar din administraţia judeţeană va decide dacă va protesta sau nu. De altfel, acelaşi lucru se va întâmpla şi în cele 35 de primării.
 
Doar planuri pentru autostrăzi…
Reprezentantul administraţiei judeţene susţine că Braşovul a fost lăsat timp de 30 de ani fără autostrăzi, iar acest lucru a încetinit dezvoltarea judeţului. Tronsonul din autostrada A3 („Transilvania”) care trebuia să treacă pe ruta Braşov – Făgăraş - Sighişoara a fost scos din planuri, iar pentru autostrada Comarnic-Braşov s-a renunţat la parteneriatul cu Banca Mondială şi s-a ales o soluţie nerealistă de parteneriat public-privat (neexistând nici un astfel de proiect pe autostrăzi implementat anterior în România, iar posibilitatea de a construi o autostradă prin acest tip de parteneriat fiind demontată de specialişti).
„Suntem membri ai unui partid politic, dar înainte de asta suntem români, transilvăneni, braşoveni. Ne alăturăm acestui protest în primul rând în calitate de cetăţeni activi, implicaţi în viaţa comunităţilor din care facem parte, dar şi în calitate de reprezentanţi ai celor care ne-au mandatat, prin vot direct, să-i reprezentăm. Iar în aceste calităţi nu putem rămâne indiferenţi la derapajele, demagogia, promisiunile mincinoase ale actualei puteri, cheltuirea iresponsabilă a banului public, promovarea nonvalorilor, subfinanţarea administraţiilor locale şi ignorarea cu aroganţă a necesităţilor acestei ţări. Guvernanţii au creat o prăpastie între ei şi cetăţeni, construindu-şi o lume paralelă cu aceea trăită de imensa majoritate a românilor. Credem că este de datoria noastră, în primul rând, să-i scoatem din ficţiune şi să-i aducem la realitate!”, a mai declarat Veştea.    
Reprezentantul administraţiei judeţene a amintit că în zona Braşovului se organizează competiţii importante de schi sau sărituri cu schiurile, iar delegaţiilor le este greu să ajungă: „Când a fost Festivalul Olimpic al Tineretului European, delegaţiile au făcut şi câte trei-patru ore de la Bucureşti la Braşov”.

 „Am accesat mai mulţi bani europeni decât a făcut-o Guvernul”
Totodată, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a precizat că administraţia judeţeană a început, prin forţe proprii, proiectul aeroportului, care a intrat acum în linie dreaptă. De altfel, Veştea le-a transmis şi un mesaj guvernanţilor: „Noi construim aeroport la Braşov! Construiţi şi voi autostrăzi!”. Nu în ultimul rând, Adrian Veştea a amintit că, la nivelul Regiunii Centru, judeţul nostru ocupă primul loc în atragerea de fonduri europene: „Cred că, singur, judeţul Braşov a atras mai mulţi bani europeni decât a făcut-o Guvernul României prin Programul Operaţional Investiţii Mari”.

Sorin Taus, Feldioara; Am pierdut investiţii importante din cauza lipsei autostrăzii
Iniţiativa celor 35 de primari şi a preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov de a se alătura protestului a fost anunţată joi, într-o conferinţă de presă la care au participat şi primari din judeţ, toţi reclamând faptul că lipsa autostrăzilor şi starea precară a drumurilor naţionale frânează dezvoltarea judeţului Braşov.
Primarul Feldioarei, Sorin Taus, care este şi preşedintele Ligii Aleşilor Locali ai PNL Braşov a amintit că, din cauza lipsei autostrăzilor, comuna a pierdut investiţii importante. „Pe teritoriul comunei noastre s-au dezvoltat câteva proiecte industriale. Pe lângă companiile care au deschis unităţi de producţie au fost şi altele interesate, însă, când au văzut că nu avem autostrăzi au căutat alte zone. De asemenea, de câţiva ani Braşovul este pe primul loc în ceea ce priveşte numărul de turişti. Avem obiective turistice importante, cum este Castelul Bran, cetăţile de la Râşnov, Feldioara, Rupea sau Făgăraş, care au putea fi valorificate mult mai bine dacă ar exista autostrăzi”, a precizat Taus.

Severius Beşchea, Tărlungeni: Doar un exemplu, parcul de golf
Pierderea investitorilor din cauza lipseau autostrăzilor a fost reclamată şi de primarul comunei Tărlungeni, Severius Beşchea: „La un moment dat, în comuna noastră ar fi trebuit să se dezvolte un parc pentru golf, însă, din cauza lipsei infrastructurii rutiere, proiectul a fost abandonat”. Acesta a mai amintit că în comună ar fi trebuit să fie implementat un alt proiect important, însă nu a precizat despre ce este vorba.

Marian Pâtea, Fundata: Măcar DN 73...
La rândul său, primarul comunei Fundata, Marian Pâtea, a amintit că susţine acest protest, însă a ridicat şi problema DN 73, un drum naţional care este, de mulţi ani, în reparaţii. „Zona Bran - Moieciu - Fundata este motorul turismului din judeţul Braşov. Starea precară a infrastructurii ne nemulţumeşte pe noi, ca autorităţi locale, dar şi pe agenţii economici şi pe turişti, care vin de mai multe ori pentru a petrece vacanţele şi, de fiecare dată reclamă starea proastă a drumurilor”, a afirmat edilul.
El a precizat că la DN 73 s-a lucrat anul trecut încet sau deloc: „Sper ca în acest an să nu mai stea semafoarele cu lunile şi să nu se lucreze”.

Dumitru Flucuş, Şinca Nouă: „Încremeniţi” în 1999
Primarul comunei Şinca Nouă, Dumitru Flucuş, a prezentat o situaţie de acum două decenii: „Când am devenit primar, una dintre principalele probleme ale comunei era migraţia. Pentru a limita acest fenomen, am început să le caut locuitorilor comunei locuri de muncă temporare în Germania, astfel încât ei să stea câte două sau trei luni în străinătate, să lucreze şi să revină acasă. Am discutat cu nişte angajatori din Germania, dar ei au dorit să vină în România, pentru a sta de vorbă cu oamenii şi a se asigura că sunt serioşi. M-au întrebat de la ce nod de autostradă se ajunge la Şinca Nouă. Le-am spus că autostrăzile se termină în Ungaria. Totuşi ei au venit, au recrutat oamenii. Acum, după 20 de ani, starea infrastructurii rutiere este aceeaşi”.

Singurul mare oraş din Transilvania care nu este deservit de o autostradă
În ceea ce priveşte autostrăzile, Dumitru Flucuş a declarat că principala prioritate a Braşovului ar trebui să fie legarea la reţeaua care duce spre Vestul Europei: „Braşovul este singurul mare oraş din Transilvania care nu este deservit de o autostradă. Din păcate, vedem că autostrăzi precum Braşov – Sibiu sau Braşov - Târgu Mureş nici măcar nu mai apar în Masterplanul de transport. Dacă s-ar construi aceste artere, Bucureştiul ar fi primul interesat că realizeze autostrada spre Braşov”. El a amintit şi faptul că ţări precum Serbia, Bulgaria, Ungaria sau Albania stau mult mai bine din punct de vedere al autostrăzilor: „Văd că toţi pot, numai noi nu. Noi de ce nu putem? Cred că am ajuns în această situaţie din cauza incompetenţei celor care au ajuns în funcţii de conducere. În felicit pe omul care a organizat acest protest şi sunt sigur că el ar face o treabă bună, dacă ar fi ministru al Transporturilor. În România trebuie creat un cadru concurenţial, care să le permită celor mai buni oameni să ajungă în funcţii importante”.




 

Comentarii

Costea Ion

2019-03-16 09:53:54


Sunt amuzanți ăia din Fundata și Tărlungeni. „Motor”. Ei nu varsă mai nimic la buget, aia-i motor, evaziunea-i uriașă, dar au pretenții. Vor doar să primească. Nu merge așa, brănenilor, nu merge. Cât despre turiștii care se plâng, au cerut vreodată chitanțe fiscale sau facturi acolo unde s-au cazat?? Cât despre ăia cu golful, nici nu mai poți zice nimic.

rammstein

2019-03-15 07:19:04


si eu!!!!...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie