Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 08:13

„Nu tremur la cutremur”

Autor:

Publicat la 27 ianuarie 2015

„Nu tremur la cutremur”

80% dintre adulţii din România nu ştiu cum să reacţioneze în caz de cutremur şi mulţi ar lua decizii care le-ar putea fi fatale sau ar încetini intervenţia salvatorilor, relevă un studiu, prezentat ieri de IGSU, la lansarea campaniei de prevenţie „Nu tremur la cutremur”. Specialiştii au concluzionat că, în cazul unui cutremur puternic, tinerii cu vârste între 18 şi 35 de ani, care nu au trăit experienţa unui cutremur de nivelul celui din 1977, „cu cât ştiu mai puţin, cu atât cred că sunt mai bine informaţi”. Spre exemplu, cei mai mulţi nu şi-au pus niciodată problema să stabilească cu membrii familiei un loc de întâlnire, în condiţiile în care telefonia mobilă nu ar funcţiona o perioadă. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) a lansat, luni, o campanie preventivă intitulată „Nu tremur la cutremur”, pentru conştientizarea de către populaţie a riscurilor pe care le implică un seism puternic şi ce reguli trebuie să respecte într-o astfel de situaţie, în aşa fel încât să-şi sporească şansele de supravieţuire. În acest sens, a fost realizat şi site-ul www.nutremurlacutremur.ro. În cadrul campaniei, prin intermediul televiziunilor şi în mediul online vor fi difuzate şapte spoturi cu scenarii diferite, din care cetăţenii află ce trebuie să facă în cazul în care cutremurul îi surprinde într-un apartament de bloc, într-un supermarket, la serviciu, pe stradă etc. Prezent la lansarea campaniei, secretarul de stat Raed Arafat (foto) a explicat că, pentru realizarea spoturilor, s-a optat pentru filme de animanţie, pentru a fi mai atractive pentru copii. „Populaţia trebuie să aibă încredere în ceea ce i se comunică oficial şi nu în anunţuri făcute de aşa-zişi specialişti”, a spus Arafat.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie