Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 11:28

O turelă în minus la protestul taximetriştilor

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 12 decembrie 2017

Tarifele serviciilor de taxi cresc din cauza Revoluţiei fiscale şi a preţului la benzină

O turelă în minus la protestul taximetriştilor

Taximetriştii braşoveni, dar şi cei din ţară, se pregătesc de proteste împotriva concurenţei formată din Uber şi Taxify, două dintre firmele de ridesharing care au pătruns în România în ultimii ani. Un antreprenor braşovean din domeniul taximetriei, Marian Bârsan, care deţine compania Rey Taxi, cu 60 de maşini în trafic, susţine, însă, că „pe piaţă este loc pentru toată lumea, iar atâta timp cât a primit aprobarea statului român să funcţioneze nu înţeleg de ce ar trebui să organizăm proteste împotriva lor, mai ales că cele mai bune servicii oferite vor avea tot timpul de câştigat”.
Bârsan spune că taximetriştii braşoveni vor creşte tarifele în această săptămână pentru că perspectivele fiscale ale anului viitor nu se arată prea strălucite după promovarea „Revoluţiei fiscale”. „Ne este foarte greu pentru că nu ştim cum facem cu salariile de anul viitor. În plus, preţul benzinei a sărit iar cu un leu, ceea ce duce la o reducere a profitului”, a explicat sursa citată.
Potrivit proprietarului Rey Taxi, în acest moment, cu un tarif de 1,69 lei/km, o maşină ajunge la un profit de 180 de lei pe lună, în timp ce după majorarea la 1,99 lei, o maşină va aduce în medie un profit lunar de 260 de lei.
Potrivit notificărilor depuse la Primăria Braşov, preţurile propuse de taximetrişti (cu aplicabilitate din această săptămână) sunt de 1,99 lei/km pentru cursele efectuate în cursul zilei şi de 2,3 lei/km pentru cele efectuate noaptea. Ultima majorare a tarifelor a avut loc la sfârşitul anului 2015, când au urcat până la o medie de 1,73 lei/km pe timp de zi şi 1,93 lei/km pe timp de noapte. Tarifele maximale, aprobate prin Hotărâre de Consiliu Local, pot ajunge însă la 2,2 lei/km pe timp de zi şi 3,3 lei/km pe timp de noapte. Aceste preţuri sunt practicate de câţiva taximetrişti care, de cele mai multe ori, îşi aşteaptă clienţii la Gara CFR Braşov.
Miercuri, 35.000 de taximetrişti din toată ţara vor fi în grevă, între orele 09.00-20.00, fiind aşteptate proteste în Braşov (punctul de întâlnire anunţat fiind Prefectura Braşov), Bucureşti, Timişoara, Arad, Iaşi, Bacău, Craiova sau Constanţa, potrivit  Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR). „Transporturile rutiere aduc anual 4,7% din PIB, dar autorităţile statului tolerează pirateria, astfel încât România să piardă încă 4,7% din PIB, numărul celor care fac piraterie fiind aproape egal cu cel al transportatorilor autorizaţi. În curând, România va pierde şi procentul de 4,7% din PIB adus de transportatorii autorizaţi, din cauza concurenţei neloiale şi a pirateriei tolerate de autorităţi în ultimii şapte ani, pentru că cei care respectă legea vor da faliment. Nu înţelegem cum pregăteşte Guvernul OUG pentru a-i condamna penal pe cei care nu plătesc taxele şi impozitele, din moment ce în România vorbim deja despre fenomenul numit «uberizare» - fenomen tolerat şi susţinut de Guvern prin lipsa oricăror acţiuni care l-ar putea opri”, se arată într-un comunicat al Confederaţiei.
Reprezentanţii COTAR susţin că acest fenomen nu se referă exclusiv la firma Uber, ci la toate afacerile neautorizate care se ascund în spatele unor platforme digitale.
„Deşi pretinde că vrea să oprească evaziunea şi frauda fiscală, acelaşi Guvern nu e capabil să dea o OUG care să elimine sintagma «în mod repetat» din legea 38/2003? Guvernul nu e în stare să elimine concurenţa neloială din transporturile rutiere, nu e în stare să elimine fraudarea bugetului naţional de către politicienii care au făcut-o posibilă şi care o susţin, acei oameni politici care vor de fapt haos în transportul de persoane, pentru ca prin interpuşi sau prin membrii propriilor familii să facă ce vor în această ţară - de exemplu, fostul preşedinte ANAF şi familia lui”, se mai arată în comunicat.



 

+4 -0

Comentarii

Willy

2017-12-12 17:39:24


Dar de la anul va scadea impozitul la 10%. Nu ar trebui sa se reflecte asta in profit? Si in preturi? Sau se intampla ca in perioada "crizei". Oricine nu voia sa isi plateasca datoriile sau voia sa ciupeasca un ban in plus invoca "criza" (care nu prea era criza decat pentru profitori, in realitare fiind doar o asezare a economiei, cine avea o afacere bine pusa la punct ala nu a avut probleme). Asa si acuma, cine vrea sa se dea pe dupa colț, invoca "revolutia fiscala". Chiar asa?

Lazar

2017-12-12 08:18:17


Apar consecintele indraznelii de a vota promisiunile electorale ale pesedeului.Urmeaza dezastrul economiei.Felicitari votentilor pesedisti brasoveni care au inrosit judetul.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie