Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 05:53

Oaspeţi de seamă la Ghimbav pentru aeroport

Autor: Ana ŢÎRCĂ, Radu COLŢEA

Publicat la 17 mai 2019

Oaspeţi de seamă la Ghimbav pentru aeroport

Simpozionul desfăşurat la Ghimbav pe tema aeroporturilor şi oraşelor smart a avut oaspeţi de seamă, atât din ţară, cât şi din străinătate. Toate aeroporturile din România şi-au trimis reprezentanţi la Braşov, unde ieri au mai fost şi directori ai aeroporturilor din Munchen sau Linz, precum şi reprezentanţi ai consulatelor Germaniei şi Austriei.
Cei prezenţi le-au dezvăluit braşovenilor din experienţa lor şi i-au încurajat în realizarea aeroportului. „Se discută despre proiecte, despre viitor, despre oraş smart, despre modul cum putem să introducem tehnologia modernă de smart city, atât în transporturi, cât şi în turism sau în alte domenii care sunt importante”, a explicat viceprimarul cu atribuţii de primar al Ghimbavului, Ionel Fliundra.
Un aeroport care a cunoscut o dezvoltare uluitoare în ultima vreme este cel de la Munchen, care este singurul de 5 stele din Europa şi care are un trafic de peste 50 de milioane de pasageri anual. „Sunt pentru prima dată la Braşov şi mă bucur să fiu aici. Noi, aeroportul din Munchen, vedem un potenţial foarte mare aici, la Braşov. Avem foarte multe curse între România şi Munchenşi ne-am bucura ca Braşovul să fie o destinaţie în plus faţă de destinaţiile din România, să creăm legătura între Braşov şi Munchen”, a declarat Simon Lotter, unul din directorii aeroportului din Munchen. Lotter spune că nu este bine să construieşti un aeroport mare de la început, dar trebuie să îl construieşti modular, astfel ca el să poată fi mărit pe măsură ce necesităţile o impun.
Odată ce va fi construit aeroportul, se va pune problema existenţei zborurilor. Reprezentantul aeroportului de la Ghimbav spune că, la acest capitol, va exista întotdeauna loc de mai bine: „La început o să ne bucurăm dacă avem unul sau două zboruri pe săptămână spre Londra, după care o să constatăm că, dacă se zboară miercuri şi vineri, noi o să vrem să zburăm joi şi o să vrem şi joi, şi luni, şi vineri. O să avem zboruri în fiecare zi şi după aceea o să zicem că zboară dimineaţa, dar vreau să zbor seara, după care ne întrebăm de ce zboară Tarom şi nu zboară şi Wizzair”.
Reprezentantul aeroportului de la Linz spune că acesta se află într-o situaţie similară cu a Braşovului. Linz este un oraş de 200.000 de locuitori, nu la foarte mare distanţă de Viena. Cum capitala Austriei are un aeroport foarte mare, oraşul Linz s-a axat pe zona de cargo, care se apropie de 30% şi pentru care există 5 terminale. Această orientare oferă şi un profit mult mai mare şi mai sigur, astfel că şi Braşovul îşi propune să deţină terminale pentru mărfuri. Deocamdată, abia a fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru construirea turnului de control al aeroportului, aşa că şi un singur zbor pe săptămână, indiferent de destinaţie, este încă un vis.
Faţă de promisiunile deşarte din ultimele decenii, însă, s-au făcut paşi importanţi şi în 2021 am putea avea primul avion care va decola de la Braşov.


La eveniment a participat şi candidatul susţinut de PNL Braşov la alegerile alegerile europarlamentare, Siegfried Mureşan, dar şi preşedintele consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, şi primarul Braşovului, George Scripcaru. „Tema dezbaterii a fost dezvoltarea în mod inteligent a zonelor metropolitane din Uniunea Europeană. Pentru mine, aceste zone metropolitane şi regiuni inteligente înseamnă, în primul rând, servicii publice care să pună cetăţeanul în centrul atenţiei, atât educaţie, cât şi în ceea ce priveşte serviciile medicale, transportul. Trebuie să folosim cele mai noi tehnologii, multe dintre ele digitale, pentru ca serviciile să fie concepute în interesul cetăţeanului. Asta va conduce la o creştere a încrederii cetăţeanului în administraţia publică. Modalitatea cea mai inteligentă de transport în Europa secolului XXI este transportul aerian. De aceea eu susţin pe deplin construirea unui aeroport regional la Braşov, cu un terminal robust, de 11.000 mp, aşa cum şi-a propus Consiliul Judeţean, nu a unuia micuţ, de 3.600 mp, cum a fost gândit iniţial”, a declarat Mureşan.
El a argumentat acest punct de vedere prin faptul că traficul aerian la nivelul Uniunii Europene a crescut cu 36% în ultimii cinci ani, iar în România, în ultimii trei ani, aproape că s-a dublat, crescând cu 74%.  „Din cele 12 milioane de turişti care au venit în România în ultimul an, aproximativ 1,3 milioane au ajuns în Braşov, judeţ care este principala destinaţie din ţara noastră, după Bucureşti. Anul trecut, la Braşov au venit mai mulţi turişti decât în Constanţa. Datorită numărului de locuitori ai judeţului, a numărului de turişti şi a bazei şi potenţialului economic, Braşovul merită un aeroport robust”, a mai spus Siegfried Mureşan.  
Un alt argument în favoarea aeroportului este că, un astfel de obiectiv ar genera noi locuri de muncă. „În cele 466 de aeroporturi regionale din Uniunea Europeană au aterizat anul trecut peste 800 de milioane de pasageri. Cele 466 de aeroporturi din Uniunea Europeană au avut anul trecut peste 1,9 milioane de angajaţi. Construcţia şi finalizarea aeroportului, aşa cum îşi propune Consiliul Judeţean va aduce mai mulţi turişti, mai mulţi investitori şi, mai ales, va duce la o creare de noi locuri de muncă, aici, în judeţul Braşov. Voi fi un susţinător al proiectului şi felicit Consiliul Judeţean Braşov pentru progresul înregistrat în această săptămână, când a fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru proiectarea şi construirea terminalului aeroportului”, a încheiat Siegdried Mureşan.

+8 -1

Comentarii

Avertisment

2019-05-18 13:39:01


Sa vedeti voi brasoveni, ghimbaveni poluare sonora ca lumea, ca sa nu vorbim de riscul de a va cadea ceva in cap...

Lazar

2019-05-17 09:34:16


A nu se uita transportul metropolitan de la aeroport in centru si gara Brasov (preferabil cu tramvaiul ori trenul metropolitan).Sa nu ne trezim ca avem aeroport si nu este facuta legatura cu aceasta.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie