Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8173 - 30 apr 00:52

Obiectivul Consiliului Judeţean Braşov: în 2020 va fi gata aeroportul. În ciuda oricăror piedici

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 26 sepembrie 2017

Lucrările nu pot începe până când nu se trece de „hopul birocratic”

Obiectivul Consiliului Judeţean Braşov: în 2020 va fi gata aeroportul. În ciuda oricăror piedici

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, a reamintit ieri, printr-un comunicat de presă că administraţia judeţeană este decisă să finalizeze acest proiect în actualul mandat, mai precis până în anul 2020, în ciuda oricăror piedici. „Consiliul Judeţean Braşov continuă parcursul legal şi procedural în realizarea proiectului Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, care rămâne principalul obiectiv de investiţii aflat în curs de derulare în judeţul nostru. Demersurile administraţiei judeţene sunt în grafic, în ciuda unor informaţii vehiculate în spaţiul public, care încearcă să pună sub semnul întrebării acţiunile noastre. Abordarea Consiliului Judeţean Braşov cu privire la acest proiect este totalmente transparentă! Toate informaţiile privind proiectul Aeroportului sunt publice şi pot fi vizualizate accesând link-ul: http://site.judbrasov.ro/page_Aeroportul-Interna-ional-Bra-ov_386.html, a transmis preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
Precizările au fost făcute în contextul în care aproximativ 150 de oameni au fost scoşi duminică seara în stradă, cu mobilizări lansate pe facebook şi cu multă recuzită pregătită pentru acest moment, pancarde şi afişe, inclusiv un avion din baloane umplute cu heliu.

Aeroportul Braşov, „sărit din schemă” în momentul elaborării Master-Planului pe transporturi
Totodată, preşedintele CJ a amintit că în bugetul propriu al judeţului Braşov pe anul 2017, pentru continuarea investiţiilor la aeroport a fost alocată suma de 47,134 milioane lei. „Faptul că Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav nu este inclus în Master-Planul naţional în domeniul transporturilor îl privează în mod nedrept de finanţările pe care guvernul le-ar putea aloca, însă noi încercăm să găsim sursele financiare necesare finalizării acestui obiectiv pe care comunitatea braşoveană şi nu numai îl aşteaptă de ani de zile”, a precizat Veştea.

Foto: RTT Braşov

Documente absolut necesare pentru a putea începe lucrările
Chiar dacă aşteptările legate de acest proiect sunt extrem de mari, lucrările nu pot fi începute până nu sunt finalizate mai multe documente, care acum sunt în diferite faze de elaborare. Astfel, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a reamintit că a fost definitivată procedura de achiziţie publică în vederea desemnării firmei care va revizui Planul Urbanistic Zonal al aferent aeroportului. Contractul a fost semnat în luna septembrie şi are termen de execuţie 4 luni calendaristice. „Procedura de achiziţie publică pentru desemnarea firmei care va realiza procedurile de zbor şi determinarea echipamentelor de navigaţie este în desfăşurare, cu termen limită de depunere a ofertelor 5 octombrie 2017”, se mai arată în comunicat.
De asemenea,  în 27 septembrie, Search Corporation, care a definitivat măsurătorile topografice şi cele pentru soluţia de preluare a apelor pluviale colectate de pe suprafeţelor de mişcare, vor preda Proiectul Tehnic pentru Calea de rulare Alfa, apron şi canalizările aferente, în data de 27 septembrie. „După avizare proiectului în Comisia Tehnico-Economică a CJ Braşov, proiectul va fi supus avizării Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR) după care putem demara procedurile de achiziţie publică în vederea începerii construcţiilor”.


Licitaţia pentru elaborarea studiului de fundamentare, contestată la CNSC
De asemenea, potrivit reprezentantului administraţiei judeţene s-a realizat procedura de achiziţie publică pentru desemnarea firmei care va realiza studiul de fundamentare cu privire la abordarea finalizării obiectivului. „Licitaţia (la care au participat două firme - n.r.) a fost finalizată, însă rezultatul a fost contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. După ce contestaţia va fi soluţionată şi rezultatul licitaţiei va rămâne definitiv, studiul va fi gata în 45 de zile de la emiterea ordinului de începere a contractului”, a precizat Adrian Veştea.
Reprezentantul administraţiei judeţene a mai spus că experţii IPTANA SA au depus spre avizare la AACR Master Planul de dezvoltare a aeroportului, document care vizează dezvoltările pe termen mediu şi lung, inclusiv legăturile cu viitoarele căi de comunicaţii rutiere rapide (autostrăzi), cât şi cu reţeaua de cale ferată. „Pentru a urgenta demararea lucrărilor de amenajare a pârâului Bârsa de către Administraţia Bazinală Apa Olt (proiect care presupune şi lucrări la pârâul Besălcin, care trece prin aeroport), conducerea executivă a CJ Braşov a avut o întâlnire cu Doina Pană, ministrul Apelor şi Pădurilor, precum şi două întâlniri cu conducerea executivă a Administraţiei Naţionale Apele Române”, a precizat Veştea.
Nu în ultimul rând, acesta a reamintit că la începutul acestei luni, oficiali ai provinciei Hunan din China au solicitat vizitarea amplasamentului viitorului aeroport şi în urma vizitei pe teren şi-au manifestat intenţia de a participa la o viitoare licitaţie ce vizează concesionarea investiţiei.
„Aspectele menţionate mai sus sunt etape obligatorii de parcurs, deoarece ele ţin
de tot ce înseamnă proiectarea viitorului aeroport. Odată ce aceste studii sunt realizate, putem trece la execuţia propriu-zisă a amenajărilor aferente aeroportului”,
a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

Ce lucrări mai sunt de efectuat
Conform proiectului, mai trebuie realizată calea de rulare Alfa (cu o lăţime portantă de 23 m şi două acostamente a câte 7,5 metri), platforma de parcare a aeronavelor, sistemul de balizaj (construcţii şi instalaţii), plus  realizarea amenajărilor şi a protecţii căminelor pentru canalizaţia balizajului. De asemenea, este prevăzută o bandă pentru pistă, conform normelor EASA, dar şi realizarea platformelor antisuflu.
În proiect mai este prevăzut un terminal pentru pasageri, cu o suprafaţă de 3600 mp), o clădire energetică, remiza PSI, posturile de control acces, gospodăria de apă, turnul de control şi transformatorul electric la care acesta urmează să fie racordat.
Totodată, mai trebuie construită o parcare auto şi drum acces terminal (163 locuri de parcare pentru autoturisme şi 7 locuri pentru autocare/autobuze), un drum tehnologic perimetral şi accese la echipamente de radionavigaţie, drumuri tehnologice interioare, împrejmuirile şi porţile de acees, precum şi reţelele interioare.
În ceea ce priveşte gestionarea apelor, în proiect este prevăzută o staţie epurare Monobloc, un sistem de casete la pârâul Besălcin, dar şi devierea canalului colector Besălcin, canalizare pluvială pa pista de decolare-aterizare şi amenajări de protecţie la acostamente conform normelor EASA şi amenajare de protecţie la cămine canalizare pluvială.

+5 -3

Comentarii

Daniel

2017-11-28 13:08:35


Așteptăm cu nerăbdare Aeroportul de la Brasov !

Ciprian

2017-09-26 06:57:03


Si spital cand vor face? Renoveaza o cladire antica pentru a putea sifona mai multi bani. Aeroportul mai putea astepta cativa ani, sanatatea noastra nu.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie