Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 17:20

Ocolitoarea Braşovului a devenit cel mai „bombardat drum”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 16 ianuarie 2015

Tronsonul care leagă DN 11 de DN 13 este plin de gropi şi de denivelări, reparaţiile făcute de drumari până acum deteriorându-se, din cauza intemperiilor şi îngheţului şi dezgheţului repetat

Ocolitoarea Braşovului a devenit cel mai „bombardat drum”
Chiar dacă cel de-al doilea tronson al centurii Braşovului nu are o vechime prea mare, fiind deschis traficului în vara lui 2009, şoseaua  s-a umplut de denivelări şi gropi pe toată lungimea ei. Asfaltul de pe acest drum care face legătura între DN 11 şi DN 13 a început să se strice după prima zăpadă, astfel că gropile sunt una lângă alta în unele locuri, astfel că şoferii nu mai au ce ocoli. Dacă limitatoarele de viteză nu au reuşit să-i tempereze pe şoferi să reducă viteza, gropile, care au şi peste 20 de cm adâncime, au reuşit cu siguranţă. 
Totodată, şoseaua ar urma să fie dublată la câte două benzi pe sens, contractul în acest sens fiind semnat încă din august 2014, numai că timp de trei luni s-a lucrat la partea de proiectare, iar şantierul nu a mai fost deschis fiindcă a veni iarna. Valoare investiţiei este de  79,86 milioane de lei cu tot cu TVA şi urmează să fie executată de asocierea de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL
Acest tronson de ocolitoare a fost realizat de Primăria Braşov, fiind practicabil din vara lui 2009, dar numai cu câte o singură bandă pe sens, doar la poduri şi pasaje fiind turnaţi pilonii în vederea dublării. Dublarea celui de-al doilea tronson a fost gândită iniţial ca un proiect al municipalităţii, inclus în Planul Integrat de Dezvoltare şi finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) (69,25%) şi Guvern (30,75%). Ministerul Transporturilor a preluat însă şi aceste lucrări, pe lângă faza a doua a primului tronson şi realizarea celui de-al treilea la solicitarea Comisiei Europene, dat fiind că şi celelalte două lucrări erau executate de Minister, prin CNADNR, finanţate tot cu bani europeni. Pe traseul tronsonului II de ocolitoare sunt construite un pasaj peste calea ferată (de 78,5 m), două poduri – peste râul Durbav (de 37 m) şi peste râul Timiş (de 33 m) – şi trei sensuri giratorii (la intersecţiile cu DN 11, DJ 103 şi DN 13). În noul proiect a fost cuprinsă şi amenajarea unui pasajului rutier suprateran peste centură, la intersecţia acestei şosele cu drumul judeţean 103 spre Sânpetru. 
 
Asfaltul trece, gropile rămân
Reparaţiile curente ale carosabilului ar trebui efectuate de către Compania de Drumuri, care a mai făcut cârpeli pe ici pe acolo în această iarnă, numai că, ţinând cont de intemperii şi de perioada de îngheţ-dezgheţ, asfaltul pus în gropi s-a distrus la scurt timp şi în plus au apărut şi alte găuri. Reclamaţiile privind starea extrem de proastă a şoselei au ajuns şi la Primăria Braşov numai că aceasta nu are ce face. „Din păcate, municipalitatea, nefiind administratorul drumului, nu poate să facă intervenţii. De-a lungul timpului, colegii de la CNADNR au făcut intervenţii şi au refăcut, au făcut reparaţii la acest tronson al ocolitoarei municipiului”, a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.
 
+0 -0

Comentarii

Nicolai Barbulescu

2015-01-16 06:20:18


Lucrari de proasta calitate la preturi de 2-3 ori mai mari decit in vest nerespectarea proiectului receptiile se fac de mintuiala si acum avem rezultatele.La bani cheltuiti pe km.ar trebui o garantie de 5 ani si cu penalizari noi platim rovinieta pentru drumuri asfatate nu pentru drumuri de la tara.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie