Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 20:38

Pe străzile Braşovului vor circula autobuze electrice „made in Cehia”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 12 iulie 2019

Pe străzile Braşovului vor circula autobuze electrice „made in Cehia”
Joi, 11 iulie, a fost semnat raportul procedurii pentru achiziția a 32 de autobuze electrice, cu lungime de 12 metri, a 9 stații de încărcare rapidă pentru autobuze și a 32 de stații de încărcare lentă pentru autobuzele electrice, proiect pentru care municipalitatea braşoveană a obţinut o finanţare prin Administraţia Fondului de Mediu. Potrivit Primăriei Braşov, câștigătorul licitației, în urma evaluării ofertei financiare, a fost declarată compania SOR Libchavy sro din Cehia, care produce autobuzele electrice, troleibuze și autobuze Diesel sub marcă proprie. Celălalt participant la licitație, SC New Kopel Car Import SRL (importator al autobuzelor electrice marca BYD), a avut o ofertă financiară care a depășit suma estimată.
După o perioadă de 10 zile, se va putea semna contractul, iar în maxim 9 luni în municipiul Brașov vor circula primele autobuze electrice. Termenul de livrare a întregului lot este de 18 luni. Aceste 32 de autobuze electrice sunt doar o etapă în ceea ce înseamnă obiectivul nostru pe următorii patru ani, de a avea un sistem de transport eficient, ecologic, dedicat călătorilor”, a anunţat primarul Braşovului, George Scripcaru.
Prin acest contract vor fi cumpărate autobuze electrice medii (cu lungimea de 12 metri), cu podea coborâtă şi facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă. Durata de funcţionare fără reparaţii capitale a acestor autobuze va fi de 8 ani, iar cea de utilizare a bateriilor electrice de minim 5 ani. Vehiculele vor avea o autonomie de minim 200 km, iar bateriile electrice vor permite o încărcare rapidă (2-10 minute) și o încărcare lentă (maxim 6 ore).
Mijloacele de transport în comun vor circula pe liniile  9, 15, 22, 23B, 29, 32, 34, 36 şi 53.

Furnizorii de autobuze electric-hibrid, neinteresaţi de un contract cu Primăria Braşov
Oferta companiei SOR Libchavy s.r.o pentru cele 32 de autobuze,9 stații cu încărcare rapidă și 32 de stații de încărcare lentă pentru autobuze electrice este  de 75.550.720,00 lei fără TVA. Proiectul, care presupune achiziția, în total, a 52 de autobuze ecologice (cele 32 electrice, plus 20 electric-hibrid) și a stațiilor de încărcare aferente, se derulează cu o finanțare nerambursabilă de la Agenția Fondului de Mediu (AFM), în valoare de 109.600.000 de lei, contribuția Municipiului Braşov fiind de 27.550.000 lei, din bugetul local.
În ceea ce priveşte achiziţia autobuzelor electric-hibrid care fac obiectul contractului semnat cu AFM, primarul Braşovului a precizat că la licitaţie nu s-a prezentat nici un ofertant, motiv pentru care municipalitatea are în plan organizarea unei noi proceduri pentru achiziția de autobuze articulate, integral electrice, cu lungimea de 18 metri. „În acest sens am solicitat acordul Agenției Fondului de Mediu pentru a înlocui în viitoarea procedură de achiziție autobuzele hibrid cu autobuze electrice”, a explicat George Scripcaru.

2023, anul în care Braşovul va avea „cel mai performant și ecologic sistem de transport în comun”
 Pe lângă achiziţia amintită, primarul Braşovului a amintit că municipalitatea a mai depus un proiect pentru obținerea unei finanțări nerambursabile de la UE, prin POR, aflat în faza de evaluare, pentru achiziția a 25 de troleibuze articulate (18 m) și 10 autobuze hibrid.
La acestea se adaugă și proiectele cu finanțare nerambursabilă de la UE, derulate în parteneriat cu MDRAP, pentru achiziția a 26 de troleibuze articulate (18 m) – pentru care a fost semnat contractul de achiziţie cu un producător din Polonia-  a 12 autobuze electrice de 18 m (procedura aflată în faza de evaluare a celor trei oferte depuse) și a 8 autobuze electrice de 12 m, achiziție pentru care a fost lansată licitația, termenul de depunere a ofertelor fiind 21 august.
 „Dacă ținem cont și de celelalte investiții în sistemul de transport cum ar fi: benzi dedicate, construire Park&Ride, construire terminal Gară, cu siguranță ne vom atinge obiectivul asumat, iar în 2023, vom avea un oraș care va dispune de cel mai performant și ecologic sistem de transport în comun”, a continuat primarul.

Despre SOR Libchavy sro din Cehia
Compania a fost înființată în 1991 cu un plan de afaceri bazat pe dezvoltarea, producția, vânzarea și mentenanţa autobuzelor mici. Conducerea companiei a decis să dezvolte un autobuz cu lungimea de 7,5 metri, ambele caroserii și șasiul propriu-zis al fiind proiectate de companie. În schimb, motoarele şi sisteme de transmisie au fost cumpărare de la producători de renume mondial. Lucrările de dezvoltare au început la sfârșitul anului 1992, iar până la sfârșitul anului 1993 a fost lansat primul prototip cu motorul Perkins și cutia de viteze Voith. De-a lungul timpului, compania s-a dezvoltat într-un producător modern de autobuze cu un portofoliu larg de produse.
Autovehiculele originale de 7,5 m nu se mai produc, dar au fost dezvoltate vehicule standard cu lungimi de 8,5 m, 9,5 m, 10,5 m, 11 m, 12 m, 12,5 m și autobuze articulate lungi de 18,75 m. În timp, compania a început să dezvolte autobuze alimentate cu gaz natural comprimat (CNG), autobuze electrice și troleibuze. Au fost create și două autobuze hibride experimentale.
SOR se concentrează pe producerea de autobuze cu accent pe operarea cu costuri reduse, destinate piețelor din Uniunea Europeană sau din fostul Bloc Răsăritean. Autobuzele SOR se găsesc acum în Slovacia, Polonia, Olanda, Serbia, Luxemburg, Rusia, Danemarca, Germania, Estonia, Lituania, Letonia, Ucraina, Croația, Belgia, Bulgaria și chiar în Insulele Feroe.   

 
+8 -2

Comentarii

liamo

2019-07-11 18:17:24


Foarte bine,foarte frumos....felicitari...aveti grija de un frumos oras si de aerul curat de acolo... Sunt sigur ca orasele mari dun Europa va vor invidia !!! Imi lipseste "orasul" dar mai treba sa astepte decenii pana cand schimbam si mentalitatea !!!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie