Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:24

Pensionarii şi conducerea RAT, puşi faţă în faţă

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 28 noiembrie 2016

Mediator le-a fost prefectul

Pensionarii şi conducerea RAT, 
puşi faţă în faţă

Seniorii braşoveni le-au reclamat celor din conducerea Regiei Autonome de Transport (RAT) Braşov nemulţumirile lor faţă de transportul public, în cadrul Comitetului Consultativ de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice, de la Prefectură.

Nu mai vor să stea la coadă pentru biletele gratuite
Una dintre principalele probleme este modalitatea de distribuire trimestrială a biletelor gratuite (pe carduri reîncărcabile) pentru pensionarii cu venituri sub 1.000 de lei, care se face prin anumite puncte din oraş. „Stăm la coadă trei-patru ore pentru a ridica sau reîncărca aceste carduri. În plus, dacă finalul de lună, de trimestru pică sâmbăta sau duminica, noi rămânem pe dinafară, trebuie să cumpărăm bilete, fiindcă la casieriile RAT nu se lucrează la sfârşit de săptămână”, a punctat unul dintre consilierii vârstnici.
Octav Bjoza, preşedintele Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politic din România, a ridicat problema modului în care se distribuie abonamentele gratuite pentru cei pe care îi reprezintă. „Mulţi ani, primeam abonamentele de transport local pe un an, le lua cineva din conducerea asociaţiei şi membrii veneau la sediu, când puteau ei, să le ridice. Acum ne aliniază o dată la trei luni. Fosta conducere de la Casa Naţională de Pensii s-a temut că dacă unul a murit şi cineva din familie «fură» doi lei că merge cu autobuzul pe abonamentul lui. Şi a schimbat, cerând să mergem în fiecare lună, de parcă ei nu ştiu că am murit, să nu ne mai dea nici pensia. La Braşov, mergem o dată la trei luni după abonamente. Dar şi aşa e greu. Statul ne-a furat tinereţea, sănătatea, am fost bătuţi, schingiuiţi, ani în şir, în mine, la Canal sau prin Deltă, acum suntem iar chinuiţi şi umiliţi. Luna trecută i s-a făcut rău unei doamne stând la coadă. Jumătate dintre ai mei au refuzat să le ia”, a spus Bjoza. Prefectul Ciprian Băncilă le-a explicat seniorilor că pentru a modifica modalitatea de distribuire este nevoie de schimbarea legii. „Am văzut problemele cu care se confruntă persoanele vârstnice, dar şi deţinuţii politici, am luat act de această cazuistică, vom discuta cu reprezentanţii Casei de Pensii şi vom face diligenţele necesare pentru a putea să schimbăm legislaţia”, a precizat Ciprian Băncilă, prefectul judeţului Braşov.

Dilema celor 50 de minute
O altă doleanţă a vârstnicilor este cardul personalizat RAT pentru deplasarea cu mijloacele de transport. Aceştia spun că acum nu mai ştiu ce valabilitate mai are cardul sau ce interval de timp a mai rămas din cele 50 de minute în care se poate călători fără a mai fi nevoie de revalidarea cardului.
„În noul autobuz în care urcă persoana, dacă doreşte, se raportează la validator, apasă I, informaţie şi atunci îi spune: mai ai douăzeci de minute sau câte au mai rămas”, a explicat Nicolae Spineanu, şef Departament Operaţiuni RAT.

Autobuzul care vine prea repede
Ce îi mai nemulţumeşte pe vârstnici este faptul că sunt autobuze care nu respectă graficele de deplasare - fie vin prea repede, fie vin prea târziu. Ei au dat exemplu linia 2, care nu are capăt propriu-zis decât la terminalul Rulmentul, iar la Camera de Comerţ, unde întoarce, nu poate staţiona, astfel că pleacă şi cu cinci minute mai devreme. „Avem multe reclamaţii şi le tratăm ca şi cazuri disciplinare, o întârziere poate fi înţeleasă, că e trafic, că e ceva, dar avansul îl tratăm cu sancţiuni disciplinare”, a precizat Mircea Cenan, director tehnic RAT.

Şi cel care vine prea târziu
Un alt traseu cu probleme este cel al liniei 36, Independenţei - Livada Poştei, care este subdimensionată faţă de fluxul de călători, atât la dus, cât şi la întors, pentru că face legătura, la Făget, cu maşinile care merg spre mall.
Reprezentanţii RAT au explicat că nu toate maşinile sunt în stare foarte bună şi mai există şi probleme de personal. De aproape doi ani, RAT are un deficit de 65 de şoferi. Mai mult, la anumite ore, traficul este îngreunat.
„Sunt mai multe situaţii. Dacă prin sistemul de monitorizare prin GPS al flotei înregistrăm că şoferii au ajuns în avans, sunt cercetaţi disciplinar, dacă există întârzieri, verificăm ce s-a întâmplat, fie este o oră de vârf, fie au fost defecţiuni etc.”, a explicat Silviu Ştefan, purtător de cuvânt al RAT Braşov.

 

+0 -1

Comentarii

Adrian

2016-11-28 17:05:15


in '89 nu a fost revoluție.unde sunt toți Comuniștii de atunci,cu copiii si nepoții lor?....Oare unde....?

AUREL AMALINEI

2016-11-28 08:05:33


Domnule Bjoza sa nu uitati ca de comunisti nu am scapat inca,aceste continua sa-si bata joc de noi suntem ca niste maracini in calea lor

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie