Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 21:26

Peste 96 de milioane de lei pentru ocolitoarea Braşovului

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 23 februarie 2016

Cele două segmente care nu sunt încă finalizate ar trebui deschise traficului până la finele lunii iunie, la primul tronson lucrările fiind finalizate în proporţie de peste 70%, iar la cel de-al doilea de numai 56%

Peste 96 de milioane de lei pentru ocolitoarea Braşovului

Teoretic, până la jumătatea acestui an, lucrările de amenajare ale primelor două tronsoane ale ocolitoarei Braşovului ar urma să fie finalizate, astfel ca traficul greu să fie scos în totalitate din municipiu. În conformitate cu bugetul pe 2016 al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru acest obiectiv de investiţie sunt prevăzute în total 96,58 de milioane de lei. 11,774 milioane de lei alocaţi în bugetul Companiei sunt de fapt bani proveniţi din Programul Operaţional Sectorial – Transporturi (2007-2013), pe care a fost finanţat iniţial proiectul, iar alte 84,81 milioane de lei, vor intra în conturile CNADNR din Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, ţinând cont că partea de lucrări care nu a fost definitivată la 31 decembrie 2015 a fost „fazată” pe noua tranşă de finanţare a Uniunii Europene.

Ce spune despre finalizare „determinarea inginerului”
Totodată, CNADNR a prezentat şi stadiul derulării acestui proiect. Astfel, pe primul tronson care va face legătura între DN 1 (zona Dârste) şi DN 11 (ieşirea din Braşov spre Hărman), lucrările sunt finalizat în proporţie de 70,76%, iar din punct de vedere financiar până în data de 22 ianuarie 2016 se decontaseră 52,8% din lucrări. „Data estimată pentru finalizare este semestrul întâi al anului 2016, conform «determinării  inginerului»”, se arată în raportul privind situaţia proiectelor aflate în curs de implementare, unde se subliniază faptul că obiectivul nu a putut fi finalizat anul trecut, deoarece  a fost necesară o perioadă de timp în plus pentru evaluarea lucrărilor executate de fostul antreprenor, precum şi pentru întocmirea proiectului tehnic de  remediere a acestora. Pe primul tronson, care are o lungime de 7,2 km, lucrările au fost reluate abia acum un an de asocierea de companii italiene Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Shelter Construct – Pasquale ALO, după o pauză de peste un an şi jumătate, din iunie 2014, când constructorul iniţial, compania austriacă Alpine Bau, şi-a anunţat insolvenţa. Valoarea a contractului de lucrări este de 59.556.175,71 lei fără TVA, iar în prezent se lucrează la pasajul care traversează calea ferată şi DN 11 şi face legătura cu tronsonul II, unde nu au fost puse încă grinzile către rampa dinspre calea ferată.

Exproprierile au întârziat dublarea tronsonului II
Lucrările de dublare a celui de-al doilea tronson (DN 11 ieşirea din Braşov spre Hărman – DN 13, zona Stupini, 4,92 km), care presupun inclusiv amenajarea unui pasaj suprateran la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, au demarat încă din august 2014 şi sunt realizate de asocierea de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL pentru suma de 64,42 milioane de lei. Până acum, nu au fost executate decât 50% din lucrări, deşi termenul iniţial de finalizare era 7 noiembrie 2015, decontările fiind efectuate în proporţie de 43,08%. În acest caz, CNADNR susţine că întârzierile au fost cauzate de exproprierile suplimentare, ca urmare a adaptării proiectului la situaţia din teren. Şi în acest caz conform „determinării inginerului”, şantierul se va închide în primul semestru al acestui an, respectiv finele lunii iunie. În momentul de faţă, pe acest tronson se lucrează în forţă la amenajarea pasajului care va face legătura cu drumul spre Sânpetru şi care este de altfel şi una dintre cele mai complexe lucrări din proiect.

+0 -0

Comentarii

rammstein

2016-02-23 07:59:28


nu cumva e gata pe 5 IUNIE ??????...asa de amorul artei....ba, ce rahati de oameni...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie