Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 02:02

Pod provizoriu de aproape 60 de ani, la Meşendorf

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 ianuarie 2019

Acesta va fi demolat şi înlocuit cu unul permanent, din beton

Pod provizoriu de aproape 60 de ani, la Meşendorf

Primăria Buneşti a lansat zilele trecute o licitaţie pentru construirea unui pod peste Pârâul Tare din  satul Meşendorf, având în vedere că cel actual, din lemn, este într-o stare tehnică nesatisfăcătoare. Potrivit expertizelor tehnice, actualul pod  ar fi fost construit, cel mai probabil, în jurul anului 1960, dar nu au mai fost descoperite documente privind acest proiect. Totodată, specialiştii susţin că, la construire podul ar fi avut un caracter provizoriu. Pe acesta se mai poate circula acum cu maxim 5 km/h, iar accesul este permis numai vehiculelor cu o greutate totală mai mică de 3,5 tone.
Conform memoriului tehnic, podul deserveşte majoritatea gospodăriilor din satul Meşendorf, dar asigură accesul şi la biserica ortodoxă, precum şi la biserica fortificată, care este principalul obiectiv turistic al satului.
Noul pod, a cărui valoare este estimată la 1.233.350 lei cu tot cu TVA (aproximativ 268.119 euro), iar finanţarea va fi asigurată de la bugetul local. Firma care va obţine contractul va trebui să construiască noul pod în 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, iar garanţia va fi de 60 de luni.
În proiect se arată că noul pod va fi din beton şi va avea o lungime totală de 19,75 m. Lăţimea părţii carosabile va fi de 5 metri, iar pe fiecare latură se va amenaja câte un trotuar cu lăţime de 1,33 m.
În perioada lucrărilor la noul pod, pentru a se putea traversa pârâul, constructorul va trebui să amenajeze unul provizoriu.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie