Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 02:26

Porţile aeroportului, redeschise pentru presă, după 4 ani

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 17 august 2018

Luna viitoare va fi prezentat şi proiectul terminalului de pasageri

Porţile aeroportului, redeschise pentru presă, după 4 ani

La 10 zile de la redeschiderea şantierului aeroportului, conducerea Consiliului Judeţean Braşov a efectuat pe 14 august o nouă inspecţie pe şantier, la care au participat şi reprezentanţii mass-media. A fost prima vizită pe şantier pentru presă, prima invitaţie lansată după 2014, anul blocării proiectului.
Practic, în această etapă de lucrări se amenajează Calea de rulare Alfa, apronul (zona de parcare a aeronavelor) şi canalizările pentru balizaj şi scurgerea apelor pluviale. Calea de rulare Alfa este o pistă mai mică, cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri, care va face legătura între pista propriu-zisă şi parcare.
Aceasta a început să prindă contur, marţi fiind efectuate, în mare parte, săpăturile pentru fundaţiile de la suprafeţele de mişcare, iar în ceea ce priveşte sistemul de captare a apelor pluviale, deja se îngropau conductele.
Lucrările sunt executate de SC Porr Construct SRL din Bucureşti, care, în urma licitaţiei organizate de administraţia judeţeană, a obţinut un contract cu o valoare totală  de 31.631.476 lei (inclusiv TVA). Această etapă de dezvoltare a aeroportului este finanţată integral de la bugetul judeţului Braşov, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, afirmând că, pentru construirea unui nou aeroport nu se puteau accesa bani europeni.

21 noiembrie, termen de finalizare a suprafeţelor de mişcare
„Dacă nu vor interveni situaţii meteorologice speciale, care să impună suspendarea lucrărilor, în cele 110 zile de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor se va implementa această etapă. Conform graficului stabilit cu constructorul, lucrările ar trebui să fie gata până la data de 21 noiembrie 2018. Am toată încrederea că graficul de lucrări şi termenele stabilite vor fi respectate de către constructor. Vom face în aşa fel încât să avem rapoarte de progres în fiecare lună”, a declarat Adrian Veştea.
În această etapă de dezvoltare a proiectului aeroportului, suprafeţele de mişcare vor fi continuate prin construirea căii de rulare Alfa, a apronului (parcarea de aeronave) – unde vor putea staţiona trei avioane mediu curier, precum şi a acostamentelor. Acestea vor fi suprafeţe betonate similare pistei, în interiorul cărora vor exista canalele de balizaj şi canalizare. În funcţie de evoluţia fluxurilor de pasageri, proiectul permite extinderea ulterioară a acestor suprafeţe.  
„Suprafeţele de mişcare au elemente constructive similare cu pista, iar după ce se vor finaliza lucrările de consolidare a solului, urmează să se toarne straturile de balast şi beton, acesta din urmă având o grosime de 41 de cm, iar pe margini vor fi amenajate zone de acostamente, ca şi în cazul pistei. Apronul, care se va amenaja în această etapă de dezvoltare, este proiectat pentru gararea a trei aeronave cu posibilitatea de extindere, în funcţie de evoluţia fluxurilor şi a traficului”, a detaliat Mihai Pascu, directorul general al CJ Braşov, Mihai Pascu.
O altă componentă a investiţiei este asigurarea preluării apelor pluviale pentru întreg perimetrul aeroportului. „O a treia componentă a acestei etape de lucrări vizează amenajarea canalizării care va prelua apele pluviale, atât din zona nou construită şi orientarea spre separatorul de hidrocarburi, cât şi din zonele care vor fi dezvoltate în etapele ulterioare, respectiv parcarea sau drumul de acces. Totodată, în lungul pistei, de o parte şi de alta, se vor prelua apele pluviale care vor ajunge apoi într-un colector principal de 1100 mm, care se va deversa în zona de Nord – Est a aeroportului, în Râul Bârsa”, a explicat Mihai Pascu (foto).



Licitaţia pentru alte 9 obiective, lansată pe 3 septembrie
Pe lângă lucrările care se execută acum la aeroport, preşedintele CJ, Adrian Veştea, a afirmat că în această perioadă se lucrează şi la alte documentaţii. „Lucrările sunt la acest moment în grafic şi dorim ca lunar să prezentăm public graficul de progres. De asemenea, pe 3 septembrie, dacă nu vor exista solicitări de clarificări, vom deschide ofertele pentru celelalte 9 obiective care se vor construi pe aeroport între care se numără clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control acces, reţelele interioare ale aeroportului şi platforma antisuflu”, a mai spus reprezentantul administraţiei judeţene. De asemenea, acesta a precizat că sunt finalizate planşele aferente fluxurilor din terminalul de călători (aerogară) şi se lucrează la soluţia de arhitectură. „La începutul lunii septembrie, îl vom invita pe arhitectul Dorin Ştefan (care pregăteşte soluţia de arhitectură) dar şi pe reprezentantul firmei IPTANA, care a realizat studiul de fezabilitate, pentru a prezenta fluxurile din interiorul terminalului, astfel încât să putem lansa şi licitaţia pentru construirea acestui obiectiv, care va avea o suprafaţă de 11.000 de metri pătraţi”, a mai spus Adrian Veştea.
Nu în ultimul rând, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a amintit că în scurt timp se va sena şi un parteneriat cu ROMATSA, în vederea pregătirii personalului care se va ocupa de dirijarea traficului aerian de pe noul aeroport.




Foto 1 și 2: RTT

+9 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie