Curs BNR
1 EUR = 4.9485 RON
1 USD = 4.5545 RON
1 GBP = 5.6239 RON
1 XAU = 288.1415 RON
1 AED = 1.2401 RON
1 AUD = 3.0513 RON
1 BGN = 2.5301 RON
1 BRL = 0.8869 RON
1 CAD = 3.3636 RON
1 CHF = 4.9726 RON
1 CNY = 0.6619 RON
1 CZK = 0.2104 RON
1 DKK = 0.6644 RON
1 EGP = 0.1472 RON
1 HUF = 1.2992 RON
1 INR = 0.0554 RON
1 JPY = 3.4315 RON
1 KRW = 0.3502 RON
1 MDL = 0.2473 RON
1 MXN = 0.2522 RON
1 NOK = 0.4363 RON
1 NZD = 2.8405 RON
1 PLN = 1.0569 RON
1 RSD = 0.0422 RON
1 RUB = 0.0590 RON
1 SEK = 0.4375 RON
1 TRY = 0.2376 RON
1 UAH = 0.1233 RON
1 XDR = 6.1268 RON
1 ZAR = 0.2520 RON
Publicat la 24 noiembrie 2017
Contractul a fost semnat în 2 octombrie, iar lucrările ar trebui să fie gata în luna octombrie a anului 2019. Până acum nu a fost organizată nici măcar întâlnirea cu antreprenorul
Lucrările la capătul de autostradă Râşnov - Cristian (lotul 5 din autostrada Comarnic - Braşov) şi drumul de cu municipiul Braşov nu vor începe prea curând, chiar dacă oficialii Ministerului Transporturilor au semnat contractul firma care va realiza lucrările încă din 2 octombrie 2017.
Consultanţa pentru această investiţie este asigurată de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, iar directorul acesteia, Adriana Nicula (foto dreapta), a anunţat că în perioada următoare va fi organizată o întâlnire cu antreprenorul şi cu inginerul care se ocupă de proiect. „Într-o primă etapă, antreprenorul trebuie să realizeze proiectul tehnic, după care vor obţine autorizaţiile şi abia apoi vor începe lucrările propriu-zise”, a declarat Nicula. Având în vedere că vine iarna, undeva prin 2018.
Problema exproprierilor, doar parţial rezolvată
Şeful DRDP a precizat că, până la deschiderea şantierului, trebuie finalizată şi procedura de expropriere a terenurilor, pentru ca această problemă este parţial rezolvată. „Mai trebuie expropriate câteva suprafeţe pe care urmează a fi construit drumul de legătură”, a spus şeful DRDP Braşov, care a amintit că finanţarea pentru acest sector va fi asigurată de la bugetul de stat.
Potrivit contractului semnat luna trecută, sectorul de autostradă va avea o lungime de 6,3 km, iar drumul de legătură va avea 3,7 km (acesta va avea profil de drum naţional cu patru benzi, separate pe zona mediană).
Lucrările vor fi efectuate de Asocierea SC Alpenside SRL - SC Specialist Consulting SRL, valoarea contractului fiind de 118.019.701, fără TVA (140.443.444 lei cu TVA). Termenul de finalizare este de 24 de luni, din care 6 luni va dura proiectarea, iar 18 luni lucrările propriu-zise. Garanţia de bună execuţie a lucrărilor este de 48 de luni.
În momentul semnării contractului, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că „de astăzi (2 octombrie, n.r.), în 24 de luni, conform contractului, trebuie să circulăm pe acest sector de autostradă”. Practic, potrivit calculelor ministrului, sectorul de autostradă ar trebui să fie terminat în luna octombrie a anului 2019, dar de la momentul semnării contractului a trecut mai bine de o lună, fără ca implementarea proiectului să fie începută.
sasu
2017-11-25 07:06:44
incompetenta, prostia si hotia e ridicata la rangul de virtute. de vati apucat de sapat, de stricat tot drumu intre brasov si cristian daca nu sunteti gata de autostrada. domnulr ministru daca sunteti asa de ministru trebuia sa fie gata pana acum. oare ce firma fantome ati mai luat acum? e jale mare domnle. sincer? ori faceti ceva sa tine ori nu mai faceti nimic. mizeria aia de garantie cu 48 de luni e o mizerie, garantia trebuie sa fie macar pe zece ani. va arat drumuri din perioada comunista care tin pana azi se circula pe ele. nu mai faceti nimic decat sa cheltuiti banii aiurea. luativa oameni competenti pe langa voi si nu toti parvenitii
wili
2017-11-24 20:33:51
Mă mir...
Serban Mihai
2017-11-24 17:54:43
Ce handicapati ! De unde or gasi specimenele astea de la DRDP care acum afla ca lucrarile trebuie sa aiba un proiect, studiul de fezabilitate pe ce so fi bazat si un inginer sau doi care sa inteleaga ceva din constructia de drumuri. Inginerilor de drumuri nu le-o fi rusine cu astfel de colegi care nu-i reprezinta. In afara de hartii, nimeni nu pare a stii sa construiasca ceva. Macar lasati Chinezii, care de la prima propunere cand Berceanu, i-a dat afara, pana acum, au construit cateva mii de km. Sau cineva are in vedere planul strategic de aparare al UE, ori pe cel economic ? Ajunge ! Oricum s-a dovedit degeaba si atata vreme cat nu facem drumuri voi invata tineretul sa practice drumul cu sens unic.Mihai Serban
Lazar
2017-11-24 09:09:02
Inca o dovada a incompetentei guvernantilor.Ar fi bine de stiut suma depusa de aceste sereleuri drept garantie pentru executarea la timp a constructiei.
Apropiata dechidere a Aeroportului Internaţional Braşov Ghimbav a mărit interesul pentru zboruri în interes turistic. Agenţiile de turism care vând şi bilete de avion au fost asaltate[...]
2023-03-30 citeste mai multSenatul a votat miercuri, 29 martie, un articol ce prevede încadrarea la infracţiune a abuzului în serviciu şi a neglijenţei în serviciu doar dacă „prejudiciul produs depăşeşte[...]
2023-03-30 citeste mai mult
Florin
2017-11-26 11:47:44
Se va discuta multi ani de acum incolo despre acest subiect. Incompetenta guvernantilor se vede in implementarea proiectelor.