Curs BNR

1 EUR = 4.9678 RON

1 USD = 4.5710 RON

1 GBP = 5.7886 RON

1 XAU = 303.8212 RON

1 AED = 1.2447 RON

1 AUD = 3.0389 RON

1 BGN = 2.5400 RON

1 BRL = 0.9366 RON

1 CAD = 3.3741 RON

1 CHF = 5.2353 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.2040 RON

1 DKK = 0.6663 RON

1 EGP = 0.1479 RON

1 HUF = 1.3080 RON

1 INR = 0.0548 RON

1 JPY = 3.1189 RON

1 KRW = 0.3505 RON

1 MDL = 0.2566 RON

1 MXN = 0.2648 RON

1 NOK = 0.4256 RON

1 NZD = 2.8302 RON

1 PLN = 1.1465 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4389 RON

1 TRY = 0.1580 RON

1 UAH = 0.1251 RON

1 XDR = 6.0912 RON

1 ZAR = 0.2443 RON

Editia 8077 - 05 dec 00:11

Prima lună moartă în proiectul capătului de autostradă Râşnov - Cristian

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 24 noiembrie 2017

Contractul a fost semnat în 2 octombrie, iar lucrările ar trebui să fie gata în luna octombrie a anului 2019. Până acum nu a fost organizată nici măcar întâlnirea cu antreprenorul

Prima lună moartă în proiectul capătului de autostradă Râşnov - Cristian

Lucrările la capătul de autostradă Râşnov - Cristian (lotul 5 din autostrada Comarnic - Braşov) şi drumul de cu municipiul Braşov nu vor începe prea curând, chiar dacă oficialii Ministerului Transporturilor au semnat contractul firma care va realiza lucrările încă din 2 octombrie 2017.
Consultanţa pentru această investiţie este asigurată de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, iar directorul acesteia, Adriana Nicula (foto dreapta), a anunţat că în perioada următoare va fi organizată o întâlnire cu antreprenorul şi cu inginerul care se ocupă de proiect. „Într-o primă etapă, antreprenorul trebuie să realizeze proiectul tehnic, după care vor obţine autorizaţiile şi abia apoi vor începe lucrările propriu-zise”, a declarat  Nicula. Având în vedere că vine iarna, undeva prin 2018.

Problema  exproprierilor, doar parţial rezolvată
Şeful DRDP a precizat că, până la deschiderea şantierului, trebuie finalizată şi procedura de expropriere a terenurilor, pentru ca această problemă este parţial rezolvată. „Mai trebuie expropriate câteva suprafeţe pe care urmează a fi construit drumul de legătură”, a spus şeful DRDP Braşov, care a amintit că finanţarea pentru acest sector va fi asigurată de la bugetul de stat.
Potrivit contractului semnat luna trecută, sectorul de autostradă va avea o lungime de 6,3 km, iar drumul de legătură va avea 3,7 km (acesta va avea profil de drum naţional cu patru benzi, separate pe zona mediană).
Lucrările vor fi efectuate de Asocierea SC Alpenside SRL - SC Specialist Consulting SRL, valoarea contractului fiind de 118.019.701, fără TVA (140.443.444 lei cu TVA). Termenul de finalizare este de 24 de luni, din care 6 luni va dura proiectarea, iar 18 luni lucrările propriu-zise. Garanţia de bună execuţie a lucrărilor este de 48 de luni.
În momentul semnării contractului, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că „de astăzi (2 octombrie, n.r.), în 24 de luni, conform contractului, trebuie să circulăm pe acest sector de autostradă”. Practic, potrivit calculelor ministrului, sectorul de autostradă ar trebui să fie terminat în luna octombrie a anului 2019, dar de la momentul semnării contractului a trecut mai bine de o lună, fără ca implementarea proiectului să fie începută.



 

+1 -3

Comentarii

Florin

2017-11-26 11:47:44


Se va discuta multi ani de acum incolo despre acest subiect. Incompetenta guvernantilor se vede in implementarea proiectelor.

sasu

2017-11-25 07:06:44


incompetenta, prostia si hotia e ridicata la rangul de virtute. de vati apucat de sapat, de stricat tot drumu intre brasov si cristian daca nu sunteti gata de autostrada. domnulr ministru daca sunteti asa de ministru trebuia sa fie gata pana acum. oare ce firma fantome ati mai luat acum? e jale mare domnle. sincer? ori faceti ceva sa tine ori nu mai faceti nimic. mizeria aia de garantie cu 48 de luni e o mizerie, garantia trebuie sa fie macar pe zece ani. va arat drumuri din perioada comunista care tin pana azi se circula pe ele. nu mai faceti nimic decat sa cheltuiti banii aiurea. luativa oameni competenti pe langa voi si nu toti parvenitii

wili

2017-11-24 20:33:51


Mă mir...

Serban Mihai

2017-11-24 17:54:43


Ce handicapati ! De unde or gasi specimenele astea de la DRDP care acum afla ca lucrarile trebuie sa aiba un proiect, studiul de fezabilitate pe ce so fi bazat si un inginer sau doi care sa inteleaga ceva din constructia de drumuri. Inginerilor de drumuri nu le-o fi rusine cu astfel de colegi care nu-i reprezinta. In afara de hartii, nimeni nu pare a stii sa construiasca ceva. Macar lasati Chinezii, care de la prima propunere cand Berceanu, i-a dat afara, pana acum, au construit cateva mii de km. Sau cineva are in vedere planul strategic de aparare al UE, ori pe cel economic ? Ajunge ! Oricum s-a dovedit degeaba si atata vreme cat nu facem drumuri voi invata tineretul sa practice drumul cu sens unic.Mihai Serban

Lazar

2017-11-24 09:09:02


Inca o dovada a incompetentei guvernantilor.Ar fi bine de stiut suma depusa de aceste sereleuri drept garantie pentru executarea la timp a constructiei.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Iese UDMR, intră Șoşoacă

    Iese UDMR, intră Șoşoacă

    Dacă duminică ar avea loc alegeri parlamentare, PSD ar obţine 30,2% din voturi, PNL – 20,1%, AUR – 19,5%, USR - 11,9%, iar SOS, partidul Dianei Şoşoacă, S.O.S., cu 5,2%, ar trece de[...]

    2023-12-05 citeste mai mult
  • Proprietari, dar înghesuiţi

    Proprietari, dar înghesuiţi

    În 2022, 69% din populaţia Uniunii Europene trăia într-o locuinţă proprietate personală, în timp ce restul de 31% în locuinţe închiriate, românii reprezentând[...]

    2023-12-05 citeste mai mult