Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 20:01

Primăria Braşov a fost invitată oficial să se implice în proiectul „Aeroportul”

Autor: Ionuţ DINCĂ, Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 14 mai 2015

Companii din Turcia şi Israel şi-au trimis reprezentanţii la CJ, interesate fiind de acest obiectiv economic

Primăria Braşov a fost invitată oficial să se implice în proiectul „Aeroportul”
Actele oficiale prin care se solicită participarea Primăriei Braşov la construcţia Aeroportului Internaţional de la Ghimbav au fost transmise ieri municipalităţii de către reprezentanţii Consiliului Judeţean. „Am transmis conducerii Primăriei Braşov şi Consiliului Local faptul că la nivelul Consiliului Judeţean există o comisie de negociere cu potenţialii parteneri interesaţi de construirea Aeroportului, precum şi faptul că există o unitate de implementare a proiectului, condusă de domnul vicepreşedinte Mihail Veştea. Le solicităm, dacă sunt interesaţi să participe la acest obiectiv important pentru comunitatea din Braşov,  să stabilească şi dumnealor o comisie de negociere, precum şi o echipă care să analizeze documentaţia tehnico-economică”, a explicat preşedintele interimar al CJ Braşov, Claudiu Coman.  Acesta a mai ţinut să sublinieze faptul că în ciuda scepticismului afişat de unii, referitor la interesul investitorilor pentru Aeroportul de la Ghimbav, marţi s-a întâlnit cu reprezentanţii  unor companii din Turcia şi Israel, interesate de acest obiectiv economic. De aeroport mai este interesat şi un alt consorţiu construit în jurul unei alte companii din Israel.  
De cealaltă parte, primarul Braşovului George Scripcaru a anunţat săptămâna trecută că municipalitatea a luat decizia de a accesa o finanţare cu care să cofinanţeze lucrările la aeroport. Acesta a subliniat faptul că, până acum, Consiliul Judeţean a investit în construcţia pistei, care este practic o lucrare abandonată dacă nu se continuă mai departe proiectul. 
Lucrările la etapa a treia a aeroportului nu vor putea demarate însă, până când nu se va clarifica problema terenului de 200 de hectare, care a revenit în proprietatea Institutului Cartofului, tocmai din cauza faptului că investiţia nu a fost realizată în termenul asuma de cinci ani. 
 
Proiect legislativ blocat în neant, în aşteptarea unui aviz consultativ
Propunerea legislativă a CJ Braşov de modificare perioadei cuprinsă în ordonanţa prin care o suprafaţă de teren trecea din administrarea Institutului Cartofului şI Sfeclei de Zahăr în administrarea CJ Braşov pentru realizarea Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav a rămas în neant. După ce la finele lunii trecute Consiliul Legislativ al Senatului aproba propunerea cu anumite observaţii, era aşteptat un aviz al Guvernului. „Avizul este unul consultativ, dar trebuie să fie pentru a ajunge în dezbaterea Senatului”, a explicat Coman. Numai că de atunci propunerea a rămas pe loc, neajungând la Senat, de unde ar trebui să meargă, după aprobare, în Camera Deputaţilor, care este cameră decizională. 
Pe de altă parte, prefectul Mihai Mohaci susţine că dacă cei de la CJ Braşov ar fi fost de acord cu un nou act normativ, nu cu modificarea celui din 2009, lucrurile s-ar fi mişcat mai repede. 
Dar, ca fapt divers, să spunem doar că politicienii braşoveni sunt cei care au adus proiectul în această poziţie. Anul trecut, când toată lumea spunea că Ministerul Transporturilor este interesat de această investiţie şi că ar fi transmis Companiei Naţionale Aeroporturi ideea de a investi şi prelua în administrare, mai apoi, aeroportul de la Braşov, tuturor le-a scăpat din vedere că statul nu era acţionar unic în această companie. Iar Fondul Proprietatea, care deţinea 20% din această companie, a susţinut poziţia neimplicării acestei societăţi în aeroportul de la Braşov…
 
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie