Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 01:46

Primăria Brașov a pregătit planul pentru susținerea „bunului cetățean”

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 12 iulie 2017

Primăria Brașov a pregătit planul pentru susținerea „bunului cetățean”

Administratorul public al Brașovului, Miklos Gantz, a prezentat ieri, într-un brefing de presă, strategia de gestionare a parcărilor publice. Cu această ocazie, el a avertizat că numărul locuri din parcările publice cu plată ar putea crește prin desființarea locurilor din parcările rezidențiale pentru care nu s-au plătit abonamentele anuale. În prezent, în oraș sunt 43.499 de locuri în parcările rezidenţiale, dintre care sunt ocupate legal 32.338 de locuri, iar alte 11.161 de sunt, teoretic, inutile. „Pe multe dintre cele pentru care nu s-au plătit abonamente, seara pot fi văzute mașini. De exemplu, în cartierul Uzina 2, chiar la cererea cetățenilor, în perioada 2011-2013 au fost amenajate 551 de locuri de parcare, iar în momentul de față sunt achitate 160, restul de 400 fiind «neocupate». În realitate, după ora 16.00, toate cele 551 de locuri sunt ocupate. Ba mai mult, mașinile sunt parcate și în alte locuri”, a precizat Gantz.
În cartierul Astra 1, sunt amenajate 6.672 de locuri amenajate, dintre care sunt ocupate 5.000, iar 1.739 sunt libere. De asemenea, în zona Fundătura Hărmanului (zona Triaj) au fost amenajate 336 de locuri de parcare pentru cetățenii din zonă, dintre care 137 sunt libere, dar seara toate sunt ocupate. „Pentru Fundătura Hărmanului, în 26 iunie, s-a organizat o procedură de reatribuire pentru locurile de parcare. Au fost disponibile 230 de locuri și a fost depusă o singură cerere”, a precizat Gantz.

„Obligația noastră este să-i protejăm pe bunii cetățeni”
De altfel, Gantz a spus că anul acesta se vor mai organiza procedurile de reatribuire, după care locurile nedorite de cetățeni vor deveni parcări publice cu plată, unde tarifarea se va face la oră, în funcţie de zonă. În momentul de faţă, tarifele pentru parcările publice cu plată sunt de 1,5 lei/oră pentru zona centrală şi 1,3 lei/oră pentru celelalte zone. Preţurile vor creşte în momentul în care va intra în vigoare noul Regulament de parcare, în care sunt prevăzute tarife de 3 lei pentru zona ultracentrală şi Poiana Braşov (cu excepţia parcării de la Spitalul Militar, unde tariful este de 1,5 lei/oră între orele 8.00 – 18.00 şi 1 leu/oră în rest), 2 lei/oră pentru zona centrală şi 1,5 lei/oră pentru celelalte zone.
Totuşi, având în vedere că actualul contract de concesiune a parcărilor publice va expira în luna septembrie, municipalitatea va organiza o nouă procedură în acest sens, iar în noul contract se vor introduce clauze care să permită ca în cazul în care va exista cerere pentru locurile publice cu plată, acestea să fie atribuite solicitanţilor care plătesc abonamentul anual, respectiv 120 lei - Zona D, 132 lei -  Zona C, 144 lei -  Zona B, 156 lei - Zona A.
Este inadmisibil ca omul să plătească un loc și când ajunge acasă să nu aibă unde să își lase mașinile. Obligația noastră este să-i protejăm pe bunii cetățeni. Locurile din parcările rezidențiale pentru care nu s-au plătit abonamente vor fi transformate în locuri publice cu plată, iar șoferii care nu plătesc tarifele de parcare vor fi amendați”, a declarat Gantz.

Sunt zone în care „bunii cetăţeni” au fost generoşi
Chiar dacă în multe zone ale oraşului sunt locuri de parcare pentru care nu se plăteşte abonamentul, administratorul public al Braşovului a afirmat că pe unele străzi concurenţa este mare, astfel că atunci când se derulează procedurile de atribuire se ajunge la licitaţie: „În mod normal, valoarea unui abonament anual este cuprinsă între 120 lei şi 156 lei pe an , dar, când mai mulţi vecini îşi doresc acelaşi loc, se poate ajunge la 1.000 – 1.500 de lei pe an. De exemplu, pe Bulevardul Gării, în zona de parcare L 21, în urma unei astfel de licitaţii, un bun cetăţean al Braşovului contribuie la bugetul local cu suma de 1.500 de lei pe an. De asemenea, pe strada Berzei sau pe Tudor Vladimirescu s-a ajuns la 1.000 de lei pe an pentru un loc”.  
Totodată, potrivit administratorului oraşului, pe strada Cocorului sau pe strada Tudor Vladimirescu, unde sunt blocuri înalte cu multe apartamente, nu s-a putut găsi o soluţie pentru rezolvarea locurilor de parcare, dar se ia în calcul amenajarea unor parcări automatizate etajate, în care maşinile sunt „depozitate” pe mai multe nivele, ceea ce va permite utilizarea eficienţă a spaţiului.
 
Fără locuri „la liber” în centrul vechi  
În brefingul de presă, Miklos Gantz a anunţat că acum două zile a început inventarierea locurilor de parcare din oraş din toate categoriile, respectiv locurile din parcările publice cu şi fără plată, cele din parcările rezidenţiale şi locurile pentru riverani. Operaţiunea a început în zona veche a oraşului, după care se va trece la celelalte cartiere. Gantz a afirmat că termenul limită pentru finalizarea inventarului este de 30 de zile.
În momentul de faţă, pe raza municipiului sunt 2.400 de locuri în parcările publice cu plată, iar numărul acestora va creşte, având în vedere că în unele zone din centrul nu se percepe tarif de parcare, în această situaţie fiind, de exemplu, strada Castelului sau strada Avram Iancu. Numai în urma acestor transformări, administratorul public al oraş estimează că numărul locurilor publice cu plată va creşte cu aproximativ 6.000. Acestora li se vor adăuga şi locurile „nedorite” din parcările rezidenţiale din cartierele de blocuri.
Practic, prin taxarea locurilor de parcare din centrul vechi, municipalitatea speră că şoferii care cunosc oraşul vor fi descurajaţi să mai „vâneze” străduţele cu parcări la liber, astfel că va fi redus traficul rutier, iar riveranii, care au abonamente speciale, vor avea unde să îşi lase maşinile.


 

+5 -2

Comentarii

Ariciul

2017-07-12 17:46:07


Poate ar fi bine sa terminati de asfaltat mai intai toate trotuarele strazilor din Bv (de ex. Str Ion Heliade Radulescu, str Abrud etc), si apoi sa va ocupati de parcari. Mai vedeti cum este prin Eu. La gari, autogari se poate parca si prima jumatate de ora este gratis.

Andreescu

2017-07-12 11:14:16


Pe de o parte zicem ca nu-s destule locuri de parcare, pe de alta, majoritatea stau goale si blocate cu acele oribile blocatoare galbene. La mine in zona sunt locuri de parcare cu blocatoare ridicate unde nu a mai parcat nicio masina de vreo 2 ani. Apoi, eu platesc abonament, dar daca mi se ocupa locul, nimeni nu-l sanctioneaza pe respectivul care a ocupat. Oare "managerii" lui peste prajit nu se pot gandi ca, daca tot vor sa ne ia bani, e mai simplu sa mareasca un pic impozitul pe masini ? Si sa parcheze fiecare, la liber, cel putin in zonele rezidentiale ? E un nivel de incompetenta la nivelul "managerilor" de te doare capul. Au facut din Brasov un oras numai pentru masini, trotuare cat potecile si sosele cu 5 benzi prin centru, giratorii peste tot, da-i incolo de pietoni, sa ocoleasca 500 de metri ca sa traverseze.

luca

2017-07-12 10:50:06


pai Dl.Miklos ia mai arunca si mata ochii prin alte orase ale europei si vezi acolo sisteme si metode de parcare cu plata si la liber de nu va duce capu .Toate locurile de parcare sa fie cu plata ,mai putin periferia locuitorii Brasovului care au masini sa plateasca o taxa modica catre primarie si pot parca ori unde in oras iar cei ce vin din alta parte sa plateasca parcarea si pot parca unde este locul liber .Asa dispare LOCUL MEU NU PARCA cu toate ca locul de parcare e gol

Radu Ene

2017-07-12 09:18:43


Primăria uită de la mână până la gură. În fiecare an promit că fac verificări în teren, să vadă și ei cum stau frumos cu lunile rulote, remorci și mașini care cu greu încap în locul de parcare și ajung până la axul drumului. Mai sunt locuri de parcare plătite cu mașini nemișcate de 4-5 ani (să fie acolo locul ocupat), nu mai au ITP dar loc de parcare au. Când cauți un loc de parcare pentru 15 minute dai de capre, care parcă se eliminaseră din regulament. Lași numărul de telefon în geam că poate ai parcat pe locul ăluia care a licitat echivalentul a mai mult de 12 abonamente lunare de parcare și gata (dacă tot ai pretenția să lași mașina tot anul atât ar trebui să plătești minim). CityZen are dreptate dar dacă ar fi parcările la liber s-ar adună grupul de moșnegi și cefe late care ar pune stăpânire pe ele. În primul rând at trebui să ne civilizăm și atunci ar avea aproape toată lumea loc de parcare mai aproape sau mai departe de locuință.

CityZen

2017-07-12 09:11:07


La tv la stiri nu ma mai uit demult ca numai minciuni si prostii vad. daca am nevoie de unele treburi citesc legile pe internet. BZB ce mai citesc sa vad ce se mai intampla local. Ma gandesc sa nu mai citesc nici BZB (nu am nimic cu voi ma informez relativ binisor, chiar apreciez ca aveti rubrica de comentarii unde ne putem exprima liber) dar uite, citesc si aflu despre o gramada de porcarii si numai ma enervez. Ca de exemplu ineptiile astea. Mi-a parut bine, succes.

CityZen

2017-07-12 08:52:51


de aia le trebuie cate o sectie de poliati locali in fiecare cartier ca sa amendeze mai eficient cetatenii. schema asta cu parcarile este astfel conceputa incat vrei nu vrei, oricat de corect esti oricum ajungi sa fi amendat chiar daca esti un "bun cetatean" si cotizezi benevol. Concesionezi = platesti abonament pe un an o suma. Pleci de acasa parchezi pe locul altuia care a concesionat si el dar in perioada aia nu e acasa e pe la servici sa zicem, deci = amenda. O pui pa langa zona cu parcari "rezidentiale" amenajate, e oprirea interzisa cu ridicare ca sa ii forteze pe cei din zona sa inchiriezi parcare "rezidentiala" = amenda. Din loc "rezidential" se face loc de parcare public = amenda. Vreau sa il vad si eu pe ala care merge la cineva pentru 5 (cinci) minute si sta vreo 10 (zece) langa masina sa trimita sms daca are creditu in afara de ala cu care si-a activat optiunile ca poate nu are telefon cu abonament, sau sunt curios o sa apara parcometre? sau angajeaza parcagii? cati bani trebuie sa incaseze parcagiul ca sa justifice salariul minim pe economoie = cam plata pe 10 abonamente pe an/salariul pe o luna. cu picatura nu cred ca face 500 lei pe luna incasari. ca nu sta nimeni o ora pana vine parcagiul din capatul celalalt al strazii, Neptun de exemplu. deci = amenda din nou. unde se duc amenzile? la bugetul local. ce se intampla cu bugetul? se cheltuie cu firme de casa. iata schema. ca de aia nu au concesionat multi ca si-au dat seama ca sunt fraieriti pe fata. in clipa cand au concesionat si-au dat singur foc la caruta caci devin contravenineti in momentul cand se suie in masina si isi parasesc locul de parcare concesionat. ne-am cam saturat, pe bune.

rammstein

2017-07-12 06:44:27


infractorul asta inca e in libertate ?....asa va trebuie cand sunteti condusi de o clica infractoare de puscariasii ambulanti...

brasovean

2017-07-12 06:40:03


Exemplu de ,,creier,, din primarie : spui ca nu poti asfalta strazile din tractorul ca sunt ,,fasii, unde sunt proprietari...dar tu ,,primarie,, dai acelei fasii ( cu proprietar ) denumire de strada..... nicolae labis are o bucata din strada unde clar nu se poate intra cu asfalt pt. ca este a unui privat.......astia din primarie sunt depasiti total...acum vor sa desfiinteze parcarile din poiana ...ca au facut ei o parcare la 3 km...si te duc cu microbuzele???? care??? rat-ul in afara de cateva ,,gunoaie,, pe roti nu are alta dotare..

CityZen

2017-07-11 19:45:36


Lasati-o dracu de tiganie. Cum adica "Este inadmisibil ca omul să plătească un loc și când ajunge acasă să nu aibă unde să își lase mașinile". Dar masinile alea pana sa ajunga cetateanu acasa zboara? Nu trebuie si ele parcate temporar in diferite locuri unde are omul treaba? De ce nu faceti in asa fel incat sa fie bine pentru toti in general? Ce va cramponati pe banii de pe locurile alea cu scuza obosita ca asa vor cetatenii? Care cetateni, aia care daca au parcat o data intr-un loc ala este LOCUL LOR? Aia care nu isi misca masinile cu saptamanile ca au prins loc bun langa scara? Ce e cu boieria asta? Multi nu au dupa ce bea apa dar vor cazanul la scara blocului. Sa se mute la vila si acolo sa emita pretentii dupa ce platesc si impozitul aferent. Mariti de exemplu, impozitul auto si desfiintati porcaria asta de parcari rezidentiale. Ce o sa faceti o sa montati parcometre la fiecare bloc? Ne obligati sa avem obligatoriu telefon mobil si credit separat in el sa trimitem sms? Va garantez, bunul cetatean care e disperat dupa pozitia lui privilegiata nu stie sa trimita sms cu plata tarifului de parcare. Creditul neutilizat o luna, doua nu mai poate fi utilizat necesitand o noua reincarcare. Pai primaria e pentru cetateni sau companii de telefonie mobila? Citez: "În prezent, în oraș sunt 43.499 de locuri, dintre care sunt ocupate legal 32.338 de locuri". Daca unele locuri sunt parcate legal, restul cum sunt, ilegal? Ce, daca nu platesc parcarea comit ilegaliate sau contraventie? Ca daca e ilegal ma duc la parnaie daca e contraventional platesc amenda. Ca aia a mai ramas: sa fim arestati preventiv ca nu am concesionat locurile de parcare. Poate nu vrem, ca nu e firesc. Porcaria dracului!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Spitalul copiat al Braşovului

    Spitalul copiat al Braşovului

    Noul Spital de Pneumoftiziologie şi Boli Infecţioase: e o planşă frumoasă, făcută pentru Oradea, vândută şi la Braşov

    2024-04-22 citeste mai mult
  • Tot să fii şomer venit din Diaspora

    Ludovic Orban, Violeta Alexandru, fostul ministru al Muncii, dar şi alţi parlamentari au elaborat o propunere legislativă de stimulare a revenirii în ţară a românilor din diaspora care[...]

    2024-04-19 citeste mai mult
  • Greu şi de citit

    Marcel Ciolacu a făcut o gafă jenantă în timpul unor declaraţii de presă susţinute în Qatar. Deşi avea discursul scris, premierul s-a încurcat şi în loc de „lecţie”[...]

    2024-04-19 citeste mai mult
  • Ploi şi zăpadă

    Ploi şi zăpadă

    Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a instituit duminică, 21 aprilie, ora 18.00, un Cod galben de ninsori valabil până luni, 22 aprilie, la 12:00. La altitudini de peste 1.500 m[...]

    2024-04-22 citeste mai mult
  • Noua conspiraţiune

    Ziarul ucranean de limba engleză Kyiv Post citează surse din cadrul Serviciului de informaţii al Ministerului ucrainean al Apărării, potrivit cărora AUR pregăteşte o campanie anti-ucraineană[...]

    2024-04-22 citeste mai mult