Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:38

Primul tronson al ocolitoarei Braşovului, aproape gata

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 14 sepembrie 2016

CNANDR susţine că acest segment va fi deschis traficului rutier în 30 septembrie, după mai bine de patru ani de la începerea lucrărilor.

Primul tronson al ocolitoarei Braşovului, aproape gata
Începute în anul 2012, lucrările la primul tronson al variantei ocolitoare a Braşovului DN 1 (dinspre Bucureşti) – DN 11 (la ieşirea spre Bacău), vor fi gata în 30 septembrie, se arată în raportul privind stadiul proiectelor în derulare, postat pe site-un Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România (CNADNR). În momentul de faţă, la acest segment al ocolitoarei, lucrările sunt finalizate în proporţie de 95,66%. 
După finalizarea lucrărilor, pe acest tronson al ocolitoarei se va putea circula în regim de autostradă, pe câte două benzi pe sens. 
 
Un constructor a „dezertat”, altul nu s-a mobilizat  
Lucrările la acest tronson au început în luna martie a anului 2012, iar în anul 2013 au fost sistate, după ce constructorul iniţial, compania austriacă Alpine Bau GmbH a intrat în insolvenţă. În aceste condiţii, CNADNR a reluat licitaţia, contractul de lucrări fiind atribuit asocierii de firme Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA – Smart Building Project- Pasquale Alo’ SRL. Şantierul a fost redeschis în 16 decembrie 2014 şi, conform contractului, lucrările trebuiau terminate în luna 16 decembrie 2015.
Potrivit reprezentanţilor CNADNR, lucrările la acest tronson au întârziat pentru că a fost nevoie de elaborarea unui nou proiect tehnic, dar şi de „slaba mobilizare a antreprenorului”. Tronsonul 3 al ocolitoarei are o lungime de 7,92 kilometri, iar valoarea totală a investiţiei este de 59,56 milioane de lei, fără TVA, proiectul beneficiind de finanţare europeană prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS - T)    
 
Al doilea tronson, gata în decembrie 
În ceea ce priveşte dublarea celui de-al doilea tronson (DN 11 – DN 13), lucrările sunt  finalizate în proporţie de 75,00%. Lucrările au început în 7 august 2014 şi ar fi trebuit să fie gata în 7 noiembrie 2015, însă au fost întârziate din cauza unor exproprieri suplimentare ce au fost finalizate abia în luna iulie a acestui an. În aceste condiţii,  data estimată de finalizare a lucrărilor este luna decembrie 2016. Investiţia, în valoare totală de 64,42 milioane de lei, fără TVA, şi beneficiază de finanţare europeană, prin POS – T. 

Comentarii

Stoica

2016-09-14 11:00:22


CE AUTOSTRADA ESTE ASTA CU SENSURI GIRATORII? SIGUR ACESTEA SUNT MAI IEFTIN DE FACUT DECAT NISTE BRETELE DE LEGATURA CA LA O AUTOSTRADA ADEVARATA ,DOAR SOSEA CU 2BENZI PE SENS ATATA DOMNULE EDITOR MAI INFORMEAZATE.

Balazs Horatiu

2016-09-14 09:32:27


De ce ,cei care vin dinspre Bucuresti sau cartierul Noua sunt obligati sa intre pe ocolitoare chiar daca vroiau sa mearga inainte spre zona industriala Uzina2 . Cine a proiectat aceasta intrare este un "MARE SPECIALIST" .Oare nimeni nu si-a dat seama ca ceva este in neregula ?

LICHU

2016-09-14 07:30:44


Unde este regimul de autostrada? viteza limitata la 80km/h? La fiecare 3-4 km sensuri giratorii? Banda de urgenta? Spatii de parcare? Va rog frumos sa scoateti acest non sens din spatiul media si sa va cereti scuze pentru dezinformare.

Lazar

2016-09-14 06:54:44


Aceste intarzieri mari se datoreaza si incompetentilor din cadrul CNADNR care ar trebuii sa prevada in contracte garantii foarte mari de penalizare pentru depasirea termenelor de executie. Iar in caietele de sarcini sa fi prevazute ca firmele care au depasit termenele de executie sa nu mai fie eligibile pentru viitoarele contracte. Credeti ca este foarte greu sa scrieti aceste conditii in caietele de sarcini incompetentilor de la CNADNR. Cand va desfiinta premierul aceasta catastrofa nationala numita CNADNR. Petrica

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie