Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 11:40

Prin aer şi pe sub pământ

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 20 martie 2017

Intră în pregătire primele proiecte pentru centru şi Tractorul, două zone în care se „gâtuie” circulaţia Braşovului. SF-urile Primăriei: 170.000 lei pentru tunel rutier şi parcare subterană sub parcul central, 250.000 lei pentru pasaj hobanat Sala Sporturilor - Coresi, 387.000 de lei pentru lărgirea străzii 13 Decembrie

Prin aer şi pe sub pământ

Anul acesta, în bugetul local al municipiului Braşov sunt prevăzute fonduri pentru studii care să fundamenteze primele proiecte de mare infrastructură a Braşovului, pe care Primăria spune că le va înscrie pentru finanţare în ciclul bugetra UE 2014 - 2020. E vorba, în principal, de soluţii care să rezolve grave probleme ale oraşului, deja resimţite şi care se vor agrava în următorii ani, legate de circulaţia rutieră. Vizate sunt în 2017 studiile de fezabilitate pentru viitoare investiţii în centrul Braşovului şi zona Tractorul - Coresi. Astfel, potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei, Sorin Toarcea, suma de 137.000 de lei urmează a fi cheltuită în vederea întocmirii studiului de fezabilitate pentru lărgirea străzii 13 Decembrie, pe tronsonul cuprins între pasajul CFR de la Făget şi strada Henri Coandă, din spatele Coresi Shopping Resort. Tot pentru a fluidiza traficul rutier din această zonă a oraşului, mai este alocată suma de 250.000 de lei pentru studiul de fezabilitate aferent proiectului pasajului hobanat (asemănător pasajului Basarab dn Bucureşti) are ar urma să traverseze calea ferată,  din zona Sălii Sporturilor , până pe strada Turnului – Coresi. Proiectul acestui pasaj, a declarat, recent, primarul Braşovului, George Scripcaru, este inclus Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, la capitolul infrastructură şi pentru realizarea sa vor putea fi accesate fonduri nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.
 
„Concurenţă” pentru parcarea de la Spitalul Militar?
Tot în bugetul local pe anul 2017 este prevăzută şi suma de 170.000 de lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru parcarea subterană de la Bulevardul Eroilor – Parcul Central „Nicolae Titulescu”. Pentru acest proiect, Primăria Braşov  speră să obţină finanţări europene din ciclul bugetar european 2014 – 2020. Proiectul prevede amenajarea unui tunel rutier, dar şi a unei parcări subterane în zona centrală, respectiv în zona cuprinsă între SIF Transilvania şi Casa Armatei. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, „proiectul este cuprins Planul de Mobilitate Urbană. În acest an am prevăzut în buget sumele pentru studiul de fezabilitate al acestei investiţii. Însă va trebui să ţinem cont şi de situaţia parcărilor de la Spitalul Militar Regina Maria,  cu o capacitate de peste 300 de locuri de parcare”.

+0 -0

Comentarii

Eos

2017-03-20 22:29:07


Parcari in zona centrala care sa genereze trafic - nu e o idee buna. Mai bine faceti o subterana langa scoala Iacob Muresianu (sub parcarea existenta, se pot face 2 nivele subterane)

Dang

2017-03-20 17:55:35


Voi nu intelegeti ca hotelul ala nou de la Telefoane are nevoie de parcare? Doar nu vreti sa o faca ei, au destule cheltuieli cu cele 6 etaje. In rest, zona Coresi trebuie descongestionata! La fel si la 3 alimentare e nevoie de un pasaj ca la Hidro. Dupa ce se face AFI va fi calvar la 3 alimentare, se blocheaza toata bucla kogalniceanu si cu ea tot orasul!

Fritz Walter

2017-03-20 12:06:49


Abandonati ideea parcarii subterane ! Are dreptate MarinescuP, nu avem nevoie de si mai multe masini in zona parcului Titulescu. Pentru cele 2 treceri spre Tractorul-Coresi, grabiti executarea lor ! Deja suntem in criza !

MarinescuP

2017-03-20 11:25:26


Toate orasele din tarile civilizate din Europa REDUC numarul de locuri de parcare din zonele centrale, REDUC numarul de benzi de circulatie in favoarea transportului in comun si a pistelor pentru biciclete. De zeci de ani se studiaza chestiile astea si concluzia, bazata pe experienta, este una singura: cu cat creezi mai multa infrastructura pentru masini, cu atat vei avea un trafic mai mare si orice banda in plus creata va fi ocupata de masini in viitorul apropiat. Faptul ca primaria din Brasov, incet, incet, distruge toata infrastructura pentru pietoni (trotuare, zone verzi) si o cedeaza autovehicolelor nu este o solutie de rezolvare a traficului, ci ne apropie mai mult de tarile africane.

CityZen

2017-03-20 08:15:18


Si traseul 15 Noiembrie de la BCR si pana pe Calea Bucuresti la Trei Alimentari nu il rezolva? Ca e ca dracu mereu acolo!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie