Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 07:06

Profilul şoferilor care produc cele mai multe accidente

Autor:

Publicat la 29 ianuarie 2015

Profilul şoferilor care produc cele mai multe accidente
Ponderea şoferilor cu vârsta de până la 30 de ani vinovaţi de producerea accidentelor rutiere grave a fost de 37,4% în 2013, comparativ cu 22% în cazul celor între 31 şi 39 ani şi 17,9% pentru cei între 40 şi 49 de ani, potrivit datelor Poliţiei Rutiere, citate de asociaţia asigurătorilor (UNSAR). Statisticile Poliţiei mai arată că, în medie, 14 din 10.000 de posesori de permise de auto tineri (18-30 ani) au produs accidente grave, dublu faţă de media de 7 din 10.000 posesori de permise cu vârsta de peste 30 de ani. În medie, fiecare accident provocat de tineri a avut drept urmare 1,23 victime decedate sau rănite grav.
Statisticile Poliţiei Rutiere mai arată că tinerii domină categoriile de accidente grave cu cauze care reflectă un comportament riscant sau imprudent pe şosea cum ar fi conducerea fără permis (tinerii au generat 58% din totalul cazurilor), viteza neregulamentară - 53,9%, depăşiri neregulamentare - 44,8% sau conducerea sub influenţa alcoolului - 39,8%.
Totodată, datele Poliţiei Rutiere indică o descreştere a numărului de şoferi vinovaţi pe măsură ce experienţa acestora în conducere este mai îndelungată.
„Poliţia mai subliniază că o combinaţie a factorilor «vârstă scăzută» (până în 30 de ani) şi «lipsa de experienţă» face ca această categorie de persoane să prezinte un risc crescut de a fi implicate în accidente rutiere. Vârsta joacă un rol important prin caracteristicile comportamentale aferente (o toleranţă mai mare în asumarea riscului, supraestimarea abilităţilor proprii şi subestimarea riscurilor reale), mai ales în asociere cu experienţa redusă în şofat, care generează în timp reflexe şi automatisme specifice", se arată în analiza UNSAR.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie