Curs BNR

1 EUR = 4.9675 RON

1 USD = 4.6709 RON

1 GBP = 5.7134 RON

1 XAU = 289.1272 RON

1 AED = 1.2717 RON

1 AUD = 3.0071 RON

1 BGN = 2.5398 RON

1 BRL = 0.9461 RON

1 CAD = 3.4698 RON

1 CHF = 5.1538 RON

1 CNY = 0.6396 RON

1 CZK = 0.2037 RON

1 DKK = 0.6663 RON

1 EGP = 0.1512 RON

1 HUF = 1.2837 RON

1 INR = 0.0564 RON

1 JPY = 3.1507 RON

1 KRW = 0.3498 RON

1 MDL = 0.2571 RON

1 MXN = 0.2719 RON

1 NOK = 0.4342 RON

1 NZD = 2.7817 RON

1 PLN = 1.0786 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0485 RON

1 SEK = 0.4171 RON

1 TRY = 0.1720 RON

1 UAH = 0.1265 RON

1 XDR = 6.1462 RON

1 ZAR = 0.2479 RON

Editia 8027 - 22 sep 03:19

Proiect fără sfârşit

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 28 iunie 2016

Lucrările la cele două tronsoane ale ocolitoarei Braşovului au fost, din nou, amânate. Un segment ar trebui să fie gata în august, celălalt în decembrie

Proiect fără sfârşit

Semnat în 2011, contractul privind realizarea „ocolitoarei mari” a Braşovului este doar parţial finalizat. Proiectul, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial - Transporturi, prevedea construirea în jurul Braşovului a trei tronsoane de drum, cu o lungime totală de aproximativ 19 kilometri, pe care să se circule în regim de autostradă. Din trei segmente, doar unul este finalizat în varianta de patru benzi, respectiv cel care face legătura între DN 13 (intrarea dinspre Sighişoara) şi DN 1 (intrarea dinspre Sibiu). Celelalte două segmente sunt în diverse stadii de execuţie, termenele de finalizare a lucrărilor fiind amânate de mai multe ori.  

Constructorul primului tronson nu s-a mobilizat
Iniţial, lucrările la primul tronson, care face legătura între DN 1 şi DN 11 (Dârste - Triaj), şi la cel de-al 2-lea au început în anul 2012, însă au fost suspendate în luna iulie a anului 2013, după ce constructorul iniţial, compania austriacă Alpine Bau GmbH, a intrat în insolvenţă. În aceste condiţii, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România (CNADNR) a reluat licitaţia, contractul de lucrări fiind atribuit asocierii de firme Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA – Smart Building Project- Pasquale Alo’ SRL. Şantierul a fost redeschis în 16 decembrie 2014 şi, conform contractului, lucrările trebuiau terminate în 16 decembrie 2015. La începutul acestui an, potrivit situaţiei proiectelor aflate în curs de implementare, document postat pe site-ul CNADNR, la primul tronson, din punct de financiar, la data de 22 ianuarie 2016, proiectul era finalizat în proporţie de 52,80 %, iar din punct de vedere fizic, în proporţie de 70,76%. „Data estimată pentru finalizare este semestrul întâi al anului 2016, conform «determinării  inginerului»”, se arăta la momentul respectiv în document. Atunci a fost prezentată şi o listă de motive pentru care realizarea acestui tronson nu a fost finalizată la timp, invocându-se în acest sens „perioada necesară evaluării lucrărilor executate de fostul antreprenor, precum şi cea alocată întocmirii proiectului tehnic de  remediere a acestora”.  
Acum, potrivit raportului privind  stadiul proiectelor aflate în derulare în luna iunie 2016, publicat pe site-ul CNANDR din punct stadiul fizic al implementării proiectului este de 77,67 %, iar din punct de vedere financiar, de 54,65%. Data estimată de finalizare a proiectului este acum luna august 2016. Reprezentanţii companiei susţin că „prelungirea duratei de execuţie datorită întârzierii întocmirii expertizei tehnice şi a proiectului tehnic de reparaţie ca urmare a rezilierii contractului iniţial de lucrări, coroborat cu slaba mobilizare a antreprenorului”. Lungimea totală a acestui tronson este de 7,292 km, iar valoarea contractului încheiat cu firma care trebuie să finalizeze lucrările este de 59,56 milioane de lei.

Probleme cu exproprierile  
La dublarea celui de-al doilea tronson (DN11 - DN13), cu o lungime de 4,92 kilometri, lucrările au început în 7 august 2014, iar valoarea investiţiei a fost estimată la suma de 64,42 milioane de lei, contractul fiind atribuit asocierii de firme SC Viarom Construct, SC Beta Cops SRL şi SC Maxidesign SRL. Lucrările trebuiau să fie terminate în 7 noiembrie 2015. În raportul privind stadiul proiectelor aflate în implementare, postat la începutul anului pe site-ul CNANDR, se arată că din punct de vedere financiar, proiectul era finalizat în procent de 43,08%, iar stadiul fizic al lucrărilor era de 50%. A fost stabilit şi un nou termen de finalizare a dublării, respectiv „semestrul întâi al anului 2016, conform «detereminării  inginerului»”.
În documentul de la începutul anului se menţionează că lucrările au întârziat din cauza „exproprierii suplimentare, ca urmare a adaptării proiectului la situaţia din teren”.
Acum, conform stadiului proiectelor aflate în curs de implementare, ce a fost postat pe site-ul CNADNR, în luna iunie 2016, stadiul fizic al lucrărilor este de 64,00%, iar din punct de vedere financiar, proiectul este implementat în procent de 43,08% (valoare identică cu cea menţionată la începutul acestui an).
Reprezentanţii CNADNR susţin că data estimată de finalizare a dublării celui de-al doilea tronson al Variantei Ocolitoare a municipiului Braşov este luna decembrie 2016.
Motivul întârzierii este necesitatea exproprierii suplimentare ca urmare a adaptării proiectului la situaţia din teren. În data de 14 aprilie 2016 a fost fost publicată în Monitorul Oficial - Hotărârea Nr. 250 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional «Varianta de ocolire a municipiului Braşov, Tronson II - DN 11-DN 13», pe raza localităţilor Sânpetru şi Braşov. Se aşteaptă emiterea deciziei de expropriere”, se mai arată în documentul postat pe site-ul companiei.


 

+1 -0

Comentarii

Lazar

2016-06-28 05:35:58


Unde sunt penalizarile pentru aceste firme constructoare ? Sa fie publicate contractele incheiate cu aceste firme si sa nu mai fie atribuite nici un contract acestora nu numai in Brasov ci in toata Romania. Petrica

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading