Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:29

Propunere: În loc de parcare sub Parcul Central, una sub Bulevardul Eroilor

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 aprilie 2019

Pe această arteră, la suprafaţă ar trebui să rămână numai autobuzele RATBV, bicicliştii şi pietonii

Propunere: În loc de parcare sub Parcul Central, una sub Bulevardul Eroilor

USR Braşov a prezentat ieri două posibile soluţii pentru problema locurilor de parcare în zona centrală a oraşului, care, susţin reprezentanţii partidului, nu ar afecta Parcul Central.
Astfel, Gabriel Munteanu, coordonator de proiecte în cadrul USR Braşov, a identificat două soluţii, respectiv implementarea şi extinderea modelului „Park & Ride” şi construirea unei parcări subterane sub Bulevardul Eroilor, odată cu trecerea în subteran a traficului rutier de pe această arteră. „Parcările de mare capacitate ar trebui construite la intrările în oraş, în zone precum Stadionul Municipal, zona pasajului de pe Bulevardul Griviţei, Rulmentul, Triaj sau ieşirea din Braşov spre Bucureşti, poate chiar la Dârste. La aceste parcări, tarifele ar trebui să fie cât mai mici, sau chiar s-ar putea lua în calcul acordarea de gratuităţi, ceea ce i-ar motiva pe şoferi să îşi lase maşinile la intrarea în oraş, pentru a folosi transportul în comun. În acest sens, operatorul local de transport ar trebui să crească frecvenţa curselor şi să introducă chiar şi cursele de noapte. De asemenea, pot fi amenajate parcări în zonele intens circulate din centrul Braşovului (în Centrul Civic, la Livada Poştei), dar acestea ar trebui să aplice un tarif mai mare”, explicat Gabriel Munteanu.

Parcare subterană şi sub Livada Poştei?
Cea de-a doua soluţie presupune trecerea în subteran a traficului rutier de pe bulevardul Eroilor şi amenajarea a două parcări subterane, sub bulevardul Eroilor şi sub Livada Poştei. „Parcarea ar urma să ocupe spaţiul de sub zona formată din parcarea supraterană existentă în acest moment, pietonal şi o bandă de trafic rutier. La suprafaţă, ar urma să se amenajeze pistă pentru biciclişti, zonă pietonală şi o bandă pentru transportul în comun. O altă parcare subterană s-ar mai putea amenaja în Livada Poştei, care ar putea fi extinsă sub actuala parcare din faţa hotelului Aro, această zonă putând fi şi ea transformată în spaţiu pietonal la suprafaţă. Cele două parcări ar putea fi construite pe mai multe niveluri, iar la fiecare nivel s-ar putea amenaja câte 350 de locuri”, a mai spus Munteanu.

O vizită la Craiova
Pe de altă parte, deputatul USR de Braşov, Tudor Benga a reamintit că se va opune construirii parcării de sub Parcul Central, iar celor care vor să vadă impactul unui astfel de proiect le-a recomandat o vizită la Craiova. „Pentru a vedea impactul unui astfel de proiect, orice braşovean ar trebui să meargă la Craiova, unde Parcul Teatrului a fost distrus, iar acum există numai betoane şi o parcare dedesubt. Înţelegem nevoia identificării unor spaţii de parcare în zona centrală, înţelegem nevoia micilor antreprenori care au afaceri în Centrul istoric de a avea acces la locuri de parcare. Însă, ideea de a săpa parcul şi a distruge cea mai veche zonă de verdeaţă organizată din acest oraş este halucinantă, în contextul în care suntem printre oraşele cu foarte puţin spaţiu verde şi, în plus, discutăm de toată această procedură de infringement legată de mediu”, a argumentat Benga.

+9 -3

Comentarii

lucy

2019-04-07 18:20:54


Eu zic, ca dupa ce si-au dat pensii speciale, acesti bugetari slabi la minte dar cu salarii imense, sa se apuce sa darame Brasovul .Oricum cladirile arata ca dupa razboi.Ei sa se duca cu masinile pana sub birouri .Asta ca sa nu-si mai miste fundurile mari ca slabesc.Cred ca au uitat sa mearga pe picioare, ca altfel ar vedea orasul in ce hal arata.

ion

2019-04-07 15:26:19


in adevar halucinanta idea sa distrugi parcul central pentru ce? pentru parcari!!P e cind vom incepe sa darimam constructii serioase pentru a mai face o parcare?....Noroc ca nu au ajuns romanii la New York ca sapau Central park de sute de ori pina in present....poate nu-I tirziu ca a ajuns un oltean la New York , Mitrita. Dar de ce nu se poate face parcare subterana intre Casa Armatei si actualul Rectorat ? ...or de ce nu s-ar putea face o parcare etajata deasupra actualelor statii de atobuze dintre Casa armatei si Rectorat? Partea de jos ar fi statiile de autobuz iar deasupra pe trei nivele parcari ?

valescu

2019-04-05 08:51:42


O propunere foarte buna. Sper sa convinga cat mai multe persoane si Primaria Brasov sa o aplice.

92FS

2019-04-05 08:49:41


Tov.Tudor Benga nu trebuia sa bata drumul pana la Craiova,ci trebuia sa vina in Rasnov,sa vada cum a fost distrus parcul pentru o parcare unde-si tin masinile angajatii Primariei,angajatii BCR si rezidentii.In ce-i priveste pe cei pentru care s-a costruit de fapt parcarea,adica turistii sau clientii institutiilor din zona,ADIO.Ce e mai grav,e ca s-au tocat cateva milioane de Euro pe o lucrare executata prost (infiltratii in parcarea subterana si desprinderea pavajului,dupa nici 2 ani).Iar mai grav decat atat este despagubirea de 10.000 E pe care constructorul spaniol a platit-o din banii de bomboane.Cat de prost sau corupt trebuie sa fii ca sa pui o clauza de 10.000 de Euro despagubiri la o lucrare de 2 mil.E ? Se aude,tov. actual Presedinte de Consiliu Judetean BV,fost primar al statiunii de interes national,cu gunoaie si preturi la cer, Rasnov ?

Radulescu

2019-04-05 07:45:25


De distrugerea parcului central pentru parcare se vorbeste de mult, cam de cand cu hotelul ce se vrea facut vizavi si care n-are parcare. Ca sa vezi coincidenta... Frumoase solutiile din articol, dar astea-s doar vorbe goale. Intre timp, primaria se ocupa de toate cele pentru raderea parcului. Dupa cum se intampla zilele acestea si cu parcul Tractorul, ras si asta partial, pentru a fi transformat in sosea.

Dani

2019-04-05 07:39:25


Daca se hotărăsc să facă această parcare subterană , ce se va intampla cu copacii seculari din parc ? Brașovenii ar trebui sa iasă cu toții în stradă și să ne opuna acestei parcări subterane în parc....O să ne sufocam de tot , numai mașini peste tot , dar la sănătatea noastră nu se gândește nimeni !

Antonov

2019-04-05 07:33:09


Lasati Parcul Central in forma sa actuala pentru istoria frumoasa a Brasovului,conservati ce avem nu distrugeti cu betoane pentru interesele unuia sau altuia.

Stupid People

2019-04-05 06:10:10


Sper doar să nu se gândească ca în situația parcării din Poiana Brașov, construită la dracu' în praznic, în loc să facă o parcare cu 3000 de locuri, supraetajată sau subterană, pe actuala locație a parcării mari din Poiana Brașov, unde exista spațiul necesar unei asemenea investiții.

Willy

2019-04-05 00:33:21


Il credem pe cuvant pe nea Benga. Dracu se duce pana in tiganie doar sa vada cum au gherlit aia parcarea. Craiova ar fi ultimul loc de pe planeta unde m-as duce degeaba. Recunosc, am fost cu treaba in Craiova dar, blitz! Intrat, rezolvat, iesit. Si acum caut un hipnotizator bun sa imi stearga partial memoria. Nu mai zic de traiectorie, ce am putut vedea!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie