Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 19:45

Propus de ingineri: Îngropăm bulevardul Gării, ca să eliberăm 13 Decembrie

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 03 octombrie 2018

Consultantul contractat pentru soluţia tehnică privind pasajul de la Gară şi-a dat verdictul: pasajul trebuie să fie hobanat, problema va fi accesul pe pod, dinspre Bulevardul Gării. Au dat trei soluţii, de ales va alege Primăria

Propus de ingineri: Îngropăm bulevardul Gării, ca să eliberăm 13 Decembrie

Consultantul care pregăteşte documentaţia pasajului de la Sala Sporturilor, care va trece peste liniile de cale ferată până în Tractorul,  a prezentat ieri, în şedinţa Comisiei de Circulaţie a municipiului Braşov, propunerile de soluţii privind construirea acestuia, dar şi rezultatele studiului de trafic.

Lungime de 761 de metri, înălţime maximă de 47,12 metri
Din cele două variante pe care le-au avut de analizat, pasaj clasic şi pasaj hobanat, a rămas „în picioare” doar a doua variantă. Potrivit specialiştilor, pasajul trebuie să fie unul hobanat (asemănător pasajului Băneasa de la Bucureşti), având în vedere că deschiderea principală va trebui să treacă peste 15 linii de cale ferată, toate electrificate, conectate de la 25.000 de volţi, ceea ce înseamnă că deschiderea principală va avea o lungime de 160 de metri. Înălţimea pilonului principal, care va susţine cablurile în zona hobanată, va fi de 47,12 metri.   Pasajul va porni de lângă Sala Sporturilor, unde sunt acum terenurile de tenis, şi va ajunge pe strada Tudor Arghezi, până aproape de intersecţia cu strada Zaharia Stancu. Pasajul va avea o lungime 761 de metri, din care 533 de metri reprezintă lungimea totală a deschiderilor (partea suspendată) diferenţa de 228 de metri fiind lungimea rampelor de acces. În total, acesta va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, cea de peste liniile de cale ferată.
Pasajul va avea câte două benzi de circulaţie pe sens şi va fi prevăzut cu două piste pentru biciclişti. Astfel, pe sensul de mers dinspre Tractorul spre Gară, rampa pe care vor coborî bicicliştii va fi în spirală. În ceea ce priveşte rampa pe care se va urca dinspre Bulevardul Vlahuţă pentru a se merge spre Tractorul, aceasta ar urma să fie amenajată prin spatele Sălii Sporturilor, fiind, practic, un mic pasaj care se va uni cu cel principal.

Scenariu cu pasaj subteran
Consultanţii au prezentat în şedinţa Comisiei de Circulaţie trei scenarii privind construirea podului.
Prima variantă presupune construirea unui pasaj drept. În cazul acestei soluţii constructive, aproape de capătul din Tractorul ar fi afectată o staţie de transformare a Electrica, construcţia respectivă fiind prea înaltă pentru a trece pasajul peste ea.
O altă soluţie prezentată de specialişti presupune realizarea unui pasaj uşor curbat, astfel încât să fie ocolită staţia de transformare.
A treia soluţie este cea mai complicată, pentru că presupune schimbări majore pe bulevardul Gării, de la capătul dinspre bulevardul Alexandru Vlahuţă. Mai exact, pe sensul de mers spre Gara Braşov, două benzi de circulaţie ar urma să fie trecute în subteran, acestea urmând a fi destinate şoferilor care vor să îşi continue drumul către Făget. Această resistematizare este necesară pentru a se putea amenaja rampele de acces spre pasaj. Pentru urcarea pe pasaj dinspre bulevardul Alexandru Vlahuţă vor fi amenajate două benzi de circulaţie, iar dinspre Tractorul spre strada Hărmanului o bandă. O altă bandă va fi destinată coborârii dinspre Tractorul spre Gară, aceasta urmând a fi construită separat de cele trei amintite anterior. Practic, conform acestui scenariu, capătul pasajului dinspre Sala Sporturilor va fi „în V”.   
Reprezentanţii municipalităţii vor analiza cele trei soluţii, iar când vor opta pentru una dintre ele, consultantul va face şi calculele, pentru a estima costul investiţiei. Totuşi, conform listei de proiecte prioritare, realizate de Banca Mondială, valoarea estimată a pasajului este de 9,31 milioane euro, iar ca sursă de finanţare este menţionat bugetul local, chiar dacă, iniţial, reprezentanţii municipalităţii braşovene anunţat că pentru această investiţie au în plan accesarea de fonduri europene.

Ce câştig ar aduce construirea pasajului
Pe de altă parte, consultantul a precizat că prin realizarea acestui pasaj, gradul de încărcare al intersecţiei strada Independenţei – strada 13 Decembrie va scădea de la 125% la 75,6%.  În ceea ce priveşte traficul rutier de pe strada Hărmanului (care reprezintă o variantă de acces în zona Coresi) nu va fi influenţat în nici un fel.


 

+7 -1

Comentarii

Willy

2018-10-04 09:29:40


@ Tudor M esti un caz pierdut pentru societate. Vad ca ai halucinatii, tragi niste concluzii numai tu stii pe ce criterii, insinuezi lucruri izvorate din frustrarile care te framanta si le numesti "mentalități precum cea a lui Willy sunt majoritare la noi". Poate vine vremea sa putem si desena la comentarii sa inteleaga si unul ca tine un text. Unde am facut eu referire ca: "Iată, de exemplu, privind mașinile: acestea trebuie să aibă prioritate, am dat bani pe ele, doar n-o să stăm câte 1 minut la fiecare semafor (în mașină, la căldură sau aer condiționat, de altfel), pentru ca fraierii ăia de pietoni să traverseze pe trecerea semaforizată, fără să ocolească sute de metri un giratoriu"? Dar la final ai dreptate: "Tristă țară". De aia nu sunt eu de acord ca toata lumea se voteze. De aia zic ca traim in dictatura majoritatii. Ca exista insinuatori ca T.M. si altii ca el. Hai sa iti dau un exemplu: in cazul unei neintelegeri in trafic dintre doi soferi cu pasageri in masina de ce pasagerii sunt cel mai revoltati impotriva celuilalt sofer chiar daca soferul respectiv are dreptate? Pentru ca au frustrari de genul tau.

Tudor Mihai

2018-10-04 07:13:27


Când comparăm situația României cu cea a țărilor dezvoltate mai de la Vest nu trebuie să uităm să comparăm și mentalitățile, educația în general. Din păcate mentalități precum cea a lui Willy sunt majoritare la noi. Iată, de exemplu, privind mașinile: acestea trebuie să aibă prioritate, am dat bani pe ele, doar n-o să stăm câte 1 minut la fiecare semafor (în mașină, la căldură sau aer condiționat, de altfel), pentru ca fraierii ăia de pietoni să traverseze pe trecerea semaforizată, fără să ocolească sute de metri un giratoriu. Tristă țară.

Willy

2018-10-03 22:33:44


@ Tudor Mihai - "Ca să vezi, dar ai observat că" la Ceasul Rau sa zicem ca e o intersectie "agreata" de criticii giratoriilor (semafoare, repede de traversat) se intampla nenorocirii cat China? Te tine un pariu ca dupa ce se face giratoriu se modifica drastic statisticile? In bine?

Willy

2018-10-03 22:21:39


@ Tudor Mihai - daca asta ai inteles: "Dar, ce mai, dă-i în colo de săraci, dacă n-au bani de mașină, să meargă pe jos..." nu stiu de unde, dar treaba ta, logica ta, secretele tale, vorbele tale pana la urma. Eu am zis CA PIETON cate benzi traversez, de unde rezulta ca umblu ceva si pe jos. Si ca in alt comentariu am sustinut ca daca RAT ar avea autobuzele curate nu m-as urca in masina mea cu lunile. Trec peste lacrimogena de servicu: "poate o doamnă cu un copil în cărucior sau un pensionar". Probabil face o jumate de kilometru in plus dar depinde de unde vine si unde se duce. Ca atunci cand se intoarce face o jumate de kilometru in minus. Daca vine tot pe acolo. . Merci.

Vali

2018-10-03 21:49:43


@willy nu am nimic cu tine, dar poate nu ai avut ocazia sa vezi ce au facut cei din tarile dezvoltate (romania nu este printre ele). Giratoriile le folosesc prin cartiere rezidentiale unde viteza de deplasare este mica sau in afara oraselor la intersectii de drumuri judetene sau nationale mai putin importante. Am avut ocazia sa merg in orase, pe drumuri De 5-7 km cu multe semafoare sincronizate pe unda verde. Daca mergeam cu 60km toate semafoarele care le intalneam erau pe culoare verde. Avantajul este clar, confort pentru pasagerii din masina si timpul de parcurs foarte mic. Intersectiile trebuie sa aduc confort atat ptr conducatorii auto, pietoni si biciclisti. Nu mi se pare normal sa ocoloesc jumatate de km ca sa traversez o strada. Ai mers cu autobuzul prin sensurile giratorii? D.p.m.d.v trebuie sa ne luam dupa cei din vest care au facut intersectiile semaforizate, sisteme de masurare a traficului in timp real si modificarea culoriilor la semafoare tinand cont de asta, trotoare late, piste de biciclisti, un transport public impecabil, pasaje subterane si multe parcari subterane.

Tudor Mihai

2018-10-03 19:14:30


@Willy "Repet ca pieton tot atatea benzi traversam si daca erau semafoare. " Ca să vezi, dar ai observat că, pentru a traversa o intersecție, să zicem cea de la Onix, un pieton (poate o doamnă cu un copil în cărucior sau un pensionar) face o jumătate de km în plus ? Față de cât ar face într-o intersecție semaforizată ? Dar, ce mai, dă-i în colo de săraci, dacă n-au bani de mașină, să meargă pe jos...

Willy

2018-10-03 18:09:40


Alo, BZB? Nu puteti sa intrati in randul lumii si sa va faceti ziarul mai dinamic? Adica sa intre comentariile automat? Vedeti ca s-au inventat algoritmi care filtreaza obscenitatile si alte deranjamente pentru aia cu creierul mai sensibil. V-ar creste si traficul, mai zice ala una, ii mai raspunde altul, ne lumineaza altul pe toti, etc., din astea. Sunt platforme care daca le citesti nu sunt articolele cine stie ce, dar apar niste comentarii de am la ce ma gandi. Sper ca publicatul cu intarziere nu e vreun stil de cenzura mai primitiv, nu-i asa? Adica sa creati falsa impresie ca treaba e asa cum scrie si lumea e inerta, nu-i asa? Nu-i asa? Free Willy - free comment! :)

Willy

2018-10-03 18:00:46


Cateva lucruri (nu multe) as avea si eu de reprosat Primariei. Daca m-ar baga in seama am avea cel mai frumos oras din lume (si da, este cel mai frumos din tara). S-au facut multe lucruri frumoase si necesare in Brasov de cand e Scripcaru la carma. Dar cand e vorba de giratorii Primaria are un aliat pe viata in mine. Daca de maine se desfiinteaza giratoriile ma spanzur. Nu stiu cum am trait pana acuma fara ele. Nu vreau sa jignesc pe nimeni pe chestia cu giratoriile dar sa nu vezi ce utile sunt... sa ma bata Dumnezeu. Repet ca pieton tot atatea benzi traversam si daca erau semafoare. Ca sofer belesc ochii cat cepele cand trec peste zebra cu semafor (chiar daca au pietonii rosu) decat la aia fara.

Tudor Mihai

2018-10-03 16:46:56


@Willy, aici dezbatem principii. Bineînțeles că nu se va face nimic, nici hobanat, nici subteran, iar pasajul de pe Griviței e martor al incapacității absolute. Realizarea supremă a Primăriei Brașov sunt giratoriile, peste tot. Ar face și pe Tâmpa unul, pentru urși...

stefan

2018-10-03 13:14:06


Willyca draga, dar trebuie sa mai avem si rabdare. Domnisoarele acelea sensibile de la Fartec vor veni cu placere la hobanat.

Willy

2018-10-03 11:26:34


Era sa uit: ori suntem gospodari ori nu mai suntem. Ca pilde si povete e podul plin.

Willy

2018-10-03 11:24:51


Respect opiniile domnilor comentatori, dar comentatul asta pe pagina are un rol, reda starea de spirit a locuitorilor orasului (in cazul de fata Brasov prin BZB). Dezbateti hobanate si subterane si piste si alei. Interesul local nr 1 nu e sa se termine prima oara ce s-a inceput? Fartec de exemplu. Dupa aceea ne mai gandim ce mai trebuie facut si cum. Brasovul nu e in stare sa intretina un cacat de pasaj ca dimeniune si noi ne dam mari europeni umblati. Asa rau arata zona ca nici curvele nu mai stau acolo.

stefan

2018-10-03 08:42:06


Tudor Mihai, de acord dar la ca bani sunt acum, ar fi o minune sa se apuce si de hobanat. Peste zeci de ani, cand va fi buget de inel de circulatie subteran cu iesiri in zonele interioare ca in Suedia, hobanatul isi va fi meritat banii cu prisosinta. Apoi, da, sa demonteze toate suprateranele din orasul care va deveni un imens parc cu bulevarde pietonale, acces pentru biciclete, transport exclusiv electric, samd.

rammstein

2018-10-03 08:33:48


am trecut de la liniute la cerculete!!...adica tradus pentru infractorul sef de la giratorii la poduri suspendate!!!...tot un rahat...singura solutie viabila e totul in pamant ..punct....sa se duca analfabetii din primarie la .Stuttgart...

vali

2018-10-03 08:07:33


Sunt de acord cu dl Tudor Mihai. In orasele din vest se pune accent pe confortul pietonilor si a biciclistilor, acestia circuland la suprafata printre multe zone verzi. Masinile sunt directionate in subteran. In Viena am vazut intersectii subterane, iar tramvaiele merg si aprox 7 statii prin subteran. Exista numeroase pasaje subterane lungi de cativa kilometri. Eu unul prefer solutia mai scumpa, cu pasaje subterane. De ce? deoarece confortul locuitorilor din zona afectata va creste, noi ceilalti vom circula mai bine, pasajele subterane nu sunt afectate de zapada si ploaie, iar pentru a aduce un plus arhitectural in zona poti face si altceva decat poduri.

stefan

2018-10-03 07:11:35


Cu cat mai repede, cu atat mai bine. Hobanat, e cea mai buna solutie dincolo de motivele tehnice.Cu piste de biciclete, arata si bine, design modern, ar aduce un plus arhitectural in zona. Cu cat mai repede, cu atat mai bine

Tudor Mihai

2018-10-03 07:05:59


Pasaje supraterane, hobanate sau de oricare fel, se făceau în secolul trecut. Acum, în țările civilizate, în toate orașele cu probleme de trafic se fac pasaje subterane și bagă mașinile în subteran. Pietonii, bicicliști, zonele verzi - asta trebuie să fie suprateran, nu mașinile.

Willy

2018-10-02 23:50:47


..._ _ _ ... Fartec? S.O.S!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie