Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:11

Protestul pasajului neinaugurat

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 25 aprilie 2017

Şi sâmbătă, şi luni, oamenii au ieşit în stradă, revoltaţi de faptul că nu se mai lucrează, de săptămâni, la pasajul spre Sânpetru, iar deschiderea se tot amână. Pentru „tăietorii de panglici”, un avertisment: pregătim ouă, gem sau murături

Protestul pasajului neinaugurat

După ce în 22 aprilie, locuitorii comunei Sânpetru au organizat un protest spontan la pasajul în construcţie de la intersecţia dintre DJ 103 şi tronsonul al 2-lea al Ocolitoarei Braşovului, ieri, oamenii au ieşit din nou în stradă. Oamenii sunt nemulţumiţi de faptul că finalizarea lucrărilor la acest pasaj au fost amânate de mai multe ori, iar pentru a ajunge de la Sânpetru la Braşov, şoferii sunt nevoiţi să facă un ocol de 12 kilometri. De câteva săptămâni ei spun că nu au mai văzut muncitori lucrând la pasaj, însă nici traficul nu s-a deschis, astfel că sâmbătă au organizat primul protest, prin parcurgerea lentă a zonei, implicate fiind aproximativ 40 de maşini. A urmat apoi un „protest pietonal” al şoferilor, chiar pe pasajul pe care-l aşteaptă inaugurat.
Ieri, la ora 17.30 erau aşteptate la protest în jur de 200 de vehicule. După protest, unul dintre organizatori,  Octavian Bogoiu, nu a putut estima numărul de maşini, însă a precizat că un capăt al coloanei era la intersecţia tronsonului 2 al ocolitoarei cu DN 11 (între Braşov şi Hărman), iar celălalt capăt la Stupini (la intersecţia ocolitoarei Braşovului cu DN 13). Practic, protestatarii au format o coloană cu o lungime de 4,9 kilometri (cât are tronsonul 2 al ocolitoarei).
„În 2016 a fost lansat ca termen de finalizare a lucrărilor la pasaj una decembrie a anului trecut, dar nu a fost respectat. Apoi, s-a dat un nou termen: luna martie a acestui an. Cum lucrările nu au fost gata, s-a anunţat o altă dată de finalizare a lucrărilor, respectiv 25 aprilie, după care a fost anunţat faptul că recepţia lucrărilor se va face în 18 mai”, ne-a declarat Octavian Bogoiu. El a mai spus că Sânpetru are aproximativ 5.000 de locuitori, iar pentru ei, fiecare zi de întârziere a finalizării pasajului înseamnă costuri suplimentare: „Pentru a ajunge la Braşov, lunar, pentru o maşină se cheltuie în plus aproximativ 400 de lei”.

Poate vineri?
Octavian Bogoiu a afirmat că  a discutat de mai multe ori cu reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov (sucursală a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructorii Rutiere, care implementează proiectul), ultima discuţie având loc ieri. „Ni s-a spus că în zilele de marţi şi miercuri se va constitui comisia de recepţie a investiţiei şi că este posibil ca vineri să se dea drumul circulaţiei. Dacă nu se va întâmpla acest lucru, vom organiza un nou protest”, a declarat reprezentantul protestatarilor.

Poate în 12 mai?
Responsabilii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov au declarat ieri că la pasajul de la Sânpetru au identificat abateri faţă de proiectul iniţial şi au cerut constructorului remedierea lucrărilor defectuoase şi, chiar dacă totul va decurge normal, traficul nu s-ar putea deschide mai repede de 12 mai. Având în vedere această situaţie, conducerea DRDP a anunţat că nu a fost demarată recepţia, după ce a fost constatată o abatere de aproape jumătate de metru la una dintre rampe, ceea ce împiedică montarea parapetului pietonal.

Direcţia de Drumuri Braşov: Există două neconformităţi majore care întârzie recepţia
„Există două neconformităţi majore pentru acest obiectiv, care ar putea să ducă la tergiversarea recepţiei lucrărilor. Aceste neconformităţi sunt acum în analiză, nu sunt închise, iar din cauza lor nu se poate face recepţia lucrărilor. Dacă totul este în ordine şi aceste neconformităţi nu duc la abateri de la condiţiile de siguranţă stabilitate şi rezistenţă, recepţia se poate face şi atunci, în maxim două săptămâni, pasajul ar putea fi dat în funcţiune”, a explicat ieri pentru RTT Braşov directorul DRDP Braşov, Adriana Nicula. Practic, potrivit sursei amintite, drumarii spun că, cel mai repede, pasajul s-ar putea deschide traficului rutier la jumătatea lunii mai. La recepţia lucrărilor trebuie parcurse diferite proceduri care să garanteze respectarea tuturor condiţiilor de siguranţă, stabilitate şi rezistenţă a lucrării. „Anteprenorul, adică constructorul, ne-a înştiinţat în data de 28 aprilie finalizează lucrările, iar de atunci intrăm în procedura de pregătire a recepţiei. Ca orice obiectiv de investiţie, punerea în funcţiune se face odată cu recepţia lucrărilor. Înţelegem nemulţumirile şi de neplăcerile create de această construcţie, dar şi oamenii să aibă în vedere că au trecut doi ani de când se construieşte acest tronson de variantă de ocolire şi încă două săptămâni, sau câte ar mai fi, pentru că nu mă pot pronunţa pentru un termen final, să mai aibă răbdare”, a precizat directorul DRDP Braşov.

Nu vor inaugurare oficială
Oamenii au ajuns la capătul răbdării, iar o eventuală prezenţă a oficialilor la „tăierea de panglică” nu va fi de bun augur. „Noi nu aşteptăm nicio tăiere de panglică, ci doar deschiderea traficului rutier”, avertizează oamenii, iar potrivit scenariilor deja „în fabricaţie” care circulă printre protestatari, la inaugurare, poliţa nemulţumirilor se va „achita” cu ouă, gem sau murături pentru cei care au de gând să facă bravadă la tăiere de panglică.  
Lucrările de construcţie a pasajului dintre Brașov și Sânpetru fac parte din proiectul de dublare al tronsonului 2 al Variantei Ocolitoare a Braşovului, pe care, se poate circula pe patru benzi încă din 16 decembrie 2016.  Proiectul de dublare a tronsonului 2 al ocolitoarei (DN 11 – DN 13) este implementat de CNAIR, iar lucrările au început au început în 7 august 2014 şi, potrivit contractului iniţial, ar fi trebuit să fie gata în 7 noiembrie 2015,  însă, având în vedere că au fost probleme cu exproprierile de terenuri din zona pasajului de la Sânpetru, termenul a fost decalat.
În momentul de faţă, ocolitoarea Braşovului este funcţională şi se circulă pe toate cele patru benzi. Singurul punct care a rămas în lucru din această investiţie este supratraversarea ocolitoarei cu DJ 103 spre Sânpetru.


 

+2 -0

Comentarii

mihai

2017-04-25 11:41:01


Sa nu v-a mire nimic, acum ceva timp am cumparat un teren in Sanpetru Zona Avantaj Sanpetru si m-am trezit cu bolovani, spartura rezultata din lucrarile lor ( firma VIAROM ) pe terenul meu si dupa plangerile facute de persoana de la care am cumparat au venit, au curatat si le-au impins pe drumul de acces , iar cand am intrebat si eu pe cel care lucra acolo a spus ca nu e treaba mea ca au acceptul autoritatilor locale din Sanpetru si acolo vor ramane. Deci trageti voi concluzii ' daca o firma( VIAROM ) face asemena magarii va dat seama ca au mai redus si cantitatea de material ca sa mai castige geva deaia au aparut problemele astea.

CityZen

2017-04-25 10:23:13


La pasajul de la Fartec nu lucreaza nici dracu. Imediat e giratoriul de la Le Roy Merlin: nu mic, foarte mic, chiar miniatural. Autobuzul s-a oprit ca sa treaca alta masina de langa el. Cand faci stanga in giratoriu practic la un moment dat esti de-a curmezisul strazii. Nu poti prevedea daca cel din stanga ta merge inainte sau face stanga astfel aparand brusc in portiera ta. Lucrui de mantuiala ca mai toate lucrarile din Brasov. Bataie de joc!

rammsten

2017-04-25 07:30:48


"Există două neconformităţi majore care întârzie recepţia"!!!!!!....ai sa vedem "ca care" sunt alea :-prima neconformitate e ca nu s-a cat a trebuit sultanului de teleorman... -si a doua ...trebuia ca podul sa fie asfaltat si pe dedesubt!!!..de TELDRUM....asa ca prostii pot astepta inca doi ani!!!..uite pe cine ati ales "dar şi oamenii să aibă în vedere că au trecut doi ani de când se construieşte acest tronson de variantă de ocolire şi încă două săptămâni, sau câte ar mai fi, pentru că nu mă pot pronunţa pentru un termen final, să mai aibă răbdare”, a precizat directorul DRDP Braşov."!!!!!!!!!!!!

cristian

2017-04-25 07:04:21


Raspuns de bugetar,,dar şi oamenii să aibă în vedere că au trecut doi ani de când se construieşte acest tronson de variantă de ocolire şi încă două săptămâni, sau câte ar mai fi, pentru că nu mă pot pronunţa pentru un termen final, să mai aibă răbdare”, a precizat directorul fara rusine platit din taxele noastre,asteptam sa respectati termenele din contract sa iesiti din birou sa vedeti starea drumurilor din judet nu cautati justificari pentru incompetenta,asteptam sa va faceti datoria la locul de munca.

dan

2017-04-25 06:58:44


Abateri deci? Asta se constata din mers, nu la finalizarea lucrarii. Unde au fost reprezentantii Directiei-aka beneficiarii in timp ce se lucra din plin. Apropo...nu e cam mic giratoriul ala la intrarea pe pasaj dinspre Sanpetru? Nu era loc destul acolo sau zgarcenia a dictat totul?

A.Marinescu

2017-04-25 06:34:59


Acest proiect al pasajului poate reprezenta un studiu de caz, un model perfect de mostra a incompetentei autohtone. Incepand cu contractul si termenele sale, cu ritmul aiuritor de incet de executie, cu decizia (cui ???) de a bloca circulatia spre Sanpetru fara a sti cand (si daca !!!) va fi vreodata gata pasajul, cu dezinteresul absolut al Primariei din Sanpetru fata de fraierii (unii din ei, platitori de impozite la Sanpetru) care trebuie sa faca zilnic kilometri in plus degeaba si cu declaratiile hilare ale Primariei Brasov privind finalizarea. Este o concentrare de incompetenta si impotenta care explica, daca mergem la o scara mai mare, locul Romaniei in coada Europei.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie