Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:49

RAT SA sau RAT SRL?

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 23 august 2016

De la 1 ianuarie 2017, Regia Autonomă de Transport va deveni societate comercială, moment din care s-ar putea transforma şi în operator regional

RAT SA sau RAT SRL?

Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome de Transport (RAT) Braşov a aprobat ieri studiul de oportunitate şi planul de reorganizare al regiei, care, de la 1 ianuarie va deveni societate comercială. Potrivit viceprimarului Costel Mihai, noua formă de organizare este impusă atât de legislaţia românească, respectiv Legea nr. 97 din 2007 privind transportul public de călători, cât şi de reglementările europeane, care prevăd obligativitatea transformării regiilor autonome în societăţi comerciale.
„În studiul de oportunitate sunt prezentate două variante, respectiv transformarea regiei în societate comercială pe acţiuni (SA) sau în societate cu răspundere limitată (SRL). Urmează studiul de oportunitate să fie aprobat luna aceasta printr-o Hotărâre de Consiliu Local, care va decide şi dacă regia va fi SA sau SRL”, a declarat Costel Mihai.
Acesta a precizat că în planul de reorganizare sunt prevăzute mai multe etape. Astfel, în şedinţa de plen a Consiliului Local din luna septembrie va fi supus aprobării actul constitutiv al noii societăţi. De asemenea, va fi realizat un inventar al patrimoniului deţinut de actuala regie, care va fi preluat de către viitoarea societate comercială. Tot în planul de reorganizare este prevăzută şi actualizarea caietului de sarcini privind  serviciul de transport din municipiul Braşov. „Din 1 ianuarie 2017, noua societate comercială va fi operaţională”, a mai anunţat viceprimarul.

Cum a fost ales numele noii societăţi comerciale
Noua societate care se va ocupa de transportul public de călători în municipiul Braşov se va numi „SC RAT SRL” sau „SC RAT SA”. „Ambele domenii sunt deja rezervate la Registrul Comerţului. Am optat pentru aceste denumiri pentru că braşovenii sunt familiarizaţi cu RAT”, a anunţat viceprimarul.
Pe de altă parte, el a precizat că noua structură va prelua raporturile juridice ale actualei regii, astfel că, printre altele, nu se va pune problema unor concedieri.
Tot anul acesta, Costel Mihai a mai afirmat că trebuie reînnoită şi licenţa de transport pentru traseele din municipiul Braşov, care expiră în luna decembrie a acestui an.

De la municipiu la metropolă
Pentru a identifica forma optimă de organizare a noii societăţi comerciale, Costel Mihai a mai spus că s-a constituit şi un grup de lucru, format din reprezentanţi ai RAT Braşov, ai Primăriei Braşov şi ai Agenţiei Metropolitane Braşov. De altfel, potrivit reprezentantului municipalităţii braşovene, noua societate comercială şi-ar putea extinde activitatea, prin acoperirea traseelor din Zona Metropolitană Braşov, lucru care nu ar fi posibil dacă RAT ar fi regie.

Încasări mai mici decât estimările
Dacă la începutul acestui an, conducerea RAT Braşov estima un profit de 297.000 de lei, la data de 30 iunie, reprezentanţii regiei au anunţat că au fost înregistrate pierderi de 464.000 de lei, cauza principală fiind că încasările de la călători au fost mai mici decât estimările iniţiale. Totuşi, reprezentanţii RAT Braşov estimează că până la finele acestui an regia va ajunge „pe plus”.
Pe de altă parte, la data de 30 iunie, de la bugetul local, RAT Braşov a încasat subvenţii în valoare totală de  725.000 de lei (câte 125.000 de lei/lună), sumele provenind doar din diferenţa dintre preţul real al călătoriei şi tariful pe care îl plătesc cei care merg cu mijloacele de transport în comun. De asemenea, tot de la bugetul local sunt virate şi sumele aferente facilităţilor acordate unor categorii de beneficiari (elevi, pensionari, beneficiari ai legilor speciale), însă banii sunt încasaţi separat, plăţile fiind efectuate în baza unor facturi emise de RAT Braşov şi înregistrate în alt capitol bugetar.



 

+0 -1

Comentarii

Ioana

2016-08-24 20:36:25


E firesc sa aiba pierderi, atat timp cat costisitorul sistem de taxare electronica nu a functionat, iar in autobuze calatorul era de multe ori in imposibilitate de a valida cartela sau tichetul. Controlorii de pe traseu nici nu aveau ce controla. Poate ca in sfarsit noua forma de organizare va permite dezvoltarea unui transport public civilizat, european. Extinderea RAT in zona metropolitana ar fi de bun augur si ar elimina acele microbuze nesigure, precum si mizerabilele autobuze codreanu. Doamne ajuta !

Diana

2016-08-23 06:43:42


Zău așa,deci despre RAT se știe de pe acum că îi expiră licența în decebrie,dar despre Tetkron nu s-a știut, ce să zic...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie