Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 08:20

RAT-ul Metropolitan, promis de la 1 iulie 2019. Autobuzele vor circula pe 5 linii: 100 - Predeal, 200 - Râşnov, 300 - Vulcan, 400 - Hălchiu, 500 - Prejmer

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 20 iulie 2018

Marea problemă se anunţă preţul biletelor. Cele 17 primării de pe traseu vor stabili dacă vor da sau nu subvenţii

RAT-ul Metropolitan, promis de la 1 iulie 2019. Autobuzele vor circula pe 5 linii: 100 - Predeal, 200 - Râşnov, 300 - Vulcan, 400 - Hălchiu, 500 - Prejmer

Din 1 iulie 2019, râşnovenii, săcelenii sau codlenii nu vor mai veni la Braşov cu autobuzele sau microbuzele operatorilor privaţi, ci cu cele ale RATBV. Anunţul a fost făcut joi de reprezentanţii Asociaţiei Metropolitane de Dezvoltare Durabilă a Transportului Public (AMDDTP), după ce au avut o primă şedinţă cu cei 17 primari ai localităţilor în care vor ajunge autobuzele RATBV.
Din AMDDTP fac parte municipiile Braşov, Săcele şi Codlea, oraşele Ghimbav, Predeal, şi Râşnov, comunele Bod, Budila, Cristian, Crizbav, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni şi Vulcan.
„Consultările fac parte din asistenţa acordată de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD, n.r.), în cadrul contractului de împrumut pentru achiziţia de către RATBV SA a celor 105 autobuze noi. Scopul asistenţei este întocmirea unui plan de transport coerent la nivelul zonei metropolitane, care să stabilească cele mai bune rute, cele mai bune metode şi cele mai avantajoase tarife pentru transportul public de călători la nivelul Zonei Metropolitane Braşov, în contextul în care implementarea efectivă a acestui plan - şi transformarea RATBV în operator efectiv de transport în Zona Metropolitană - va intra în vigoare de la 1 iulie 2019”, a declarat directorul executiv al AMDDTP, Aurelian Danu.
Practic, joi, primarilor celor 17 localităţi li s-au prezentat cele 5 coridoare de transport, care vor sta la baza stabilirii traseelor finale. Fiecare dintre ele are un număr, respectiv 100, 200, 300, 400, 500, care vor constitui şi baza viitoarelor numere ale traseelor. De exemplu, autobuzele care vor circula pe Coridorul 100, Predeal - Săcele, vor avea numărul 100, 101 etc.
„Vom începe să actualizăm toate datele de trafic referitoare la transportul public şi să parcurgem toate etapele pentru a avea cele mai bune scenarii pe toate cele coridoare. Traseele vor fi gândite astfel încât să deservească zonele rezidenţiale, platformele industriale, dar şi obiectivele turistice”, a mai spus Danu.



Primăriile nu vor beneficia gratis de transportul metropolitan
Odată cu implementarea transportului metropolitan, primăriile deservite de operatorul RATBV vor trebui să se implice în proiect. „Consiliile locale vor aproba graficele de transport, traseele. De asemenea, primăriile vor stabili în ce măsură vor subvenţiona diferenţa dintre costul transportului şi preţul final plătit de călători”, a mai spus Danu. La Braşov, spre exemplu, subvenţiile pentru transportul public de pe raza municipiului sunt de ordinul milioanelor de lei.
Totodată, la nivelul celor 17 localităţi se vor stabili nişte trasee de bază, iar pentru trasee suplimentare, autorităţile locale vor trebui să suporte costul pentru aceste trasee.

Asistenţă şi pentru pregătirea contractelor
Pe de altă parte, Andrei Benghea Mălăieş, director Serviciu Consultanţă Sector Public, Ernst& Young România, în cadrul contractului de asistenţă tehnică cu BERD, a precizat că, pe lângă asistenţa tehnică, AMDDTP va beneficia şi de asistenţă juridică în ceea ce priveşte pregătirea contractelor ce urmează a fi încheiate cu primăriile.

Operatorii privaţi nu vor mai primi licenţe de transport şi nu vor putea opri în staţiile RATBV  Din 30 iunie 2019, firmele private operează în prezent nu vor mai primi licenţele de transport, iar cele mai afectate vor fi firmele mici, care „trăiesc” dintr-un singur traseu. Pe de altă parte, operatorii care acoperă trasee mai lungi, cum este de exemplu Braşov-Zărneşti, vor avea voie să oprească cele 17 localităţi operate RATBV, însă  reprezentanţii AMDDTP au precizat că acest lucru nu se va putea întâmpla în staţiile operatorului metropolitan.


Care vor fi cele 5 coridoare
- Coridorul 100: Predeal - Săcele - Braşov
- Coridorul 200: Râşnov - Cristian- Braşov
- Coridorul 300 - Vulcan - Cristian - Ghimbav - Codlea- Braşov
- Coridorul 400 - Hălchiu - Feldioara - Bod - Sânpetru - Hărman - Braşov
- Coridorul 500 - Prejmer - Cărpiniş - Tărlungeni - probabil Săcele - Braşov

Foto: Primăria Brașov / Andrei Paul

 

+9 -7

Comentarii

Moisa

2019-05-31 11:37:55


De ce nu faceți o legatură intre Codlea și Hălchiu?

Murzea Tarsita

2019-05-25 16:29:38


Va exista traseu in comuna Sanpetru in zona asa numita "livada"?De cand ? Multumesc frumos!

Costea Ion

2018-07-20 11:55:31


Neapărat să dea și comunele subvenții. Altfel mau bine să nu le deschidă!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie