Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 11:55

RAT-ul Metropolitan, cel mai devreme în 2019

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 09 martie 2016

Braşov - Cristian şi Braşov - Prejmer ar putea fi primele trasee acoperite

RAT-ul Metropolitan,
cel mai devreme în 2019

Braşovenii care vor să meargă cu autobuzul în localităţile din Zona Metropolitană în condiţii similare celor oferite de RAT Braşov vor mai avea de aşteptat până în 2019, an în care expiră licenţele de funcţionare acordate actualilor operatori de transport intrajudeţean de către Consiliul Judeţean Braşov, moment din care poate începe extinderea sistemului de transport public la nivelul întregii zone metropolitane. Proiectul e unul al Agenţiei Metropolitane Braşov, avut în vedere pentru finanţarea prin fonduri UE 2014-2020.
„De la 1 ianuarie 2019 vor fi eliberate noi licenţe. Pentru localităţile din Zona Metropolitană, de eliberarea acestor documente se va ocupa Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public (asociaţie constituită la nivelul Metropolei Braşov în vederea implementării unei strategii unitare privind transportul în comun – n.red.), iar pentru traseele din afara Zonei Metropolitane licenţele vor fi acordate de Consiliul Judeţean”, a afirmat ieri, într-o conferinţă de presă, directorul Agenţiei Metropolitane Braşov, Dragoş David. În cazul municipiului reşedinţă de judeţ, el a spus că licenţele de transport vor fi acordate în continuare de Primăria Braşov.
Proiectul unui RAT Metropolitan are în vedere extinderea transportului public de călători la nivelul întregii zone adiacente Braşovului, iar CJ Brașov poate lua în considerare inclusiv implicarea sa în acţionariatul viitoarei societăţi de transport în comun (care poate fi chiar RAT Braşov), alături de autorităţile publice din zona metropolitană. „Conform legislaţiei, se poate prelua modelul serviciilor de alimentare cu apă prin crearea unui operator regional de servicii de transport public în care primăriile din zonă şi Consiliul Judeţean Braşov sunt implicate, ceea ce ar permite o îmbunătăţire a calităţii serviciilor. În prima etapă, în acest proiect ar putea fi incluse localităţi care generează locuri de muncă, respectiv Cristian sau Prejmer. Dacă RAT ar deveni societate comercială după modelul Companiei Apa, ar putea deveni principalul furnizor de servicii de transport public local din Ţara Bârsei”, a declarat ieri, în cadrul aceleiaşi conferinţe de presă, Adrian Gabor, vicepreşedintele CJ Braşov.
Pe de altă parte, Dragoş David a adăugat că în 2019, la licitaţiile pentru obţinerea unor trasee vor putea participa şi alte firme, însă a avertizat că vor fi condiţii mult mai stricte: „Toate mijloacele de transport vor fi monitorizate după un sistem asemănător celui aplicat în cazul RAT. Practic, fiecare autobuz va trebui să fie dotat cu dispozitive care să permită localizarea prin GPS, dar şi contorizarea numărului de călători”.


 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie