Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8168 - 23 apr 10:31

Regulile privind inspecţia tehnică a maşinilor vor fi modificate

Autor:

Publicat la 31 ianuarie 2017

Regulile privind inspecţia tehnică a maşinilor vor fi modificate

Regulile privind inspecţia tehnică a maşinilor vor fi modificate la cerinţa Comisiei Europene, cu impact atât asupra şoferilor, cât şi asupra inspectorilor tehnici, anunţă Profit.ro. Una dintre regulile care va fi schimbată este aceea că obligaţia de a se supune primei inspecţii tehnice periodice la un an, dacă maşina a fost nouă la data primei înmatriculări în România, va fi aplicată doar autovehiculelor destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune şi autovehiculelor utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi şi în regim de închiriere, nu şi celor folosite la învăţarea conducerii auto, ca în prezent.
De asemenea, va fi instituită următoarea regulă: în cazul în care, la inspecţia tehnică periodică, sunt constatate doar deficienţe minore, se consideră că inspecţia a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecţiei.
În cazul în care, la inspecţia tehnică periodică, se constată deficienţe majore, se consideră că inspecţia nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecţia iniţială.
În cazul în care, la inspecţia tehnică periodică se constată deficienţe periculoase, se consideră că inspecţia nu a fost trecută şi este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în tot maximum 30 de zile de la inspecţia iniţială.
Prin deficienţe minore se va înţelege deficienţele care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului, precum şi alte neconformităţi minore. Deficienţe majore vor fi cele susceptibile să compromită siguranţa vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic, precum şi alte neconformităţi mai importante, iar deficienţele periculoase vor fi cele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact asupra mediului.
Un vehicul care prezintă deficienţe încadrabile la mai mult de o categorie de deficienţe dintre acestea va fi clasificat în categoria care corespunde deficienţei mai grave. Un vehicul care prezintă mai multe deficienţe la acelaşi element inspectat poate fi clasificat în categoria imediat superioară de gravitate dacă se poate demonstra că efectul combinat al acestor deficienţe ar genera un risc mai mare la adresa siguranţei rutiere.
În intervalul dintre două inspecţii tehnice periodice, deţinătorul certificatului de înmatriculare/înregistrare este răspunzător de menţinerea vehiculului într-o stare tehnică sigură şi corespunzătoare, utilizând în acest scop numai sisteme, echipamente, componente, entităţi tehnice, piese de schimb şi materiale de exploatare de origine sau omologate/certificate conform legislaţiei în vigoare.
Noile reguli vor fi introduse la 20 mai anul acesta, dar vor fi valabile peste un an, din 20 mai 2018.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie