Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:59

Reparaţia gropilor de pe drumurile naţionale care traversează Braşovul, estimată la 4,29 milioane de lei

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 18 martie 2019

În total, ar urma să se toarne 75.000 de metri pătraţi de asfalt în găurile care au apărut peste iarnă, iar contractul să se deruleze pe o perioadă de 7 luni

Reparaţia gropilor de pe drumurile naţionale care traversează Braşovul, estimată la 4,29 milioane de lei

Foto: LA „ORDIN DE PRIMĂVARĂ”, pe 13 martie s-a început demontarea de panouri parazapezi de pe sectoarele de drumuri naţionale din judeţul Braşov.

Secţia de Drumuri Naţionale Braşov a lansat o licitaţie publică în vederea derulării lucrărilor de reparaţii a celor aproape 500 de kilometri de şosele care traversează judeţul. Acest contract pentru „punerea în ordine a drumurilor naţionale de pe raza SDN Braşov” are o valoare estimată totală de 4,29 milioane de lei, inclusiv TVA. Lucrările ar urma să se deruleze pe o perioadă de 7 luni, iar constructorii îşi pot depune ofertele până în data de 3 aprilie, contractul urmând să fie atribuit în funcţie de cel mai mic preţ. „Este vorba de lucrările care sunt necesare pentru reparaţia carosabilului, unde au apărut degradări după sezonul rece. Vorbim atât de «plombe», cât şi de reparaţii mai consistente. În total, prin acest contract, se vor executa lucrări pe o suprafaţă de 75.000 de mp de pe mai multe drumuri naţionale”, a explicat Horia Stancu, şeful SDN Braşov. Până la atribuirea acestui contract, cei de la Drumuri vor putea face reparaţii în regie proprie, după ce deţin, din această lună, propria staţie de producere a mixturii asfaltice, care este amplasată în municipiul Făgăraş.
Pentru a participa la licitaţie, asfaltatorii vor trebui să facă dovada că a executat şi a dus la bun sfârşit în ultimii 5 ani, lucrări de natură şi complexitate similară din unul/mai multe contracte în valoare cumulate de minimum, 1,81 milioane de lei fără TVA. Prin „lucrări similare” se înţelege: execuţia de lucrări noi şi/sau lucrări de întreţinere, lucrări de reparaţii curente, dar şi lucrări de modernizare şi reabilitare a drumurilor.

Ce zone au prioritate la reparaţii
De asemenea, drumarii braşoveni mai au în curs de derulare o licitaţie ce vizează contractarea unei firme care să se ocupe de turnarea de covoare asfaltice (cu o grosime de 4 cm) în următorii ani, însă aceasta a fost blocată o perioadă de contestaţii. O licitaţie atribuită de către Direcţia de Drumuri Braşov este cea pentru turnarea de straturi bituminoase foarte subţiri (şlam bituminos, 5 – 15 mm), pe o perioadă de 3 ani. Lucrările de turnare de astfel de straturi bituminoase subţiri vor începe odată cu sezonul cald pe o serie de şosele unde carosabilul este mai degradat. Astfel de reparaţii cu şlam bituminos au fost executate în toamnă la intrarea în Predeal dinspre Azuga. Prioritare în ceea ce priveşte lucrările de reparaţii sunt DN 13, în zona Pădurii Bogăţii, DN 73A, în zona Pârâul Rece, dar şi DN 1, în zona serpentinelor de la Predeal şi în zona Ghimbav, unde au apărut cele mai multe gropi după iarnă şi care au fost reparate doar provizoriu, ţinând cont că temperaturile nu au permis turnarea de asfalt.

+0 -1

Comentarii

rammstein

2019-03-18 06:52:00


mi se pare corect...exista o stransa legatura intre gardurile alea si gropile din asfalt...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie