Curs BNR
1 EUR = 4.9758 RON
1 USD = 4.6712 RON
1 GBP = 5.7677 RON
1 XAU = 354.4765 RON
1 AED = 1.2719 RON
1 AUD = 3.0068 RON
1 BGN = 2.5441 RON
1 BRL = 0.8970 RON
1 CAD = 3.4040 RON
1 CHF = 5.1247 RON
1 CNY = 0.6449 RON
1 CZK = 0.1969 RON
1 DKK = 0.6669 RON
1 EGP = 0.0971 RON
1 HUF = 1.2603 RON
1 INR = 0.0560 RON
1 JPY = 3.0182 RON
1 KRW = 0.3387 RON
1 MDL = 0.2597 RON
1 MXN = 0.2740 RON
1 NOK = 0.4241 RON
1 NZD = 2.7592 RON
1 PLN = 1.1519 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0500 RON
1 SEK = 0.4281 RON
1 TRY = 0.1433 RON
1 UAH = 0.1174 RON
1 XDR = 6.1419 RON
1 ZAR = 0.2447 RON
Publicat la 04 octombrie 2018
Retailerul olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi folosite, a deschis primul magazin din România la Cluj-Napoca şi vrea ca în cinci ani să acopere marile oraşe ale ţării.
„În prezent, avem 55 de magazine în Olanda, două în Belgia, unul în Spania şi unul în România. De curând, s-a semnat un acord de masterfranciză pentru India, iar în prezent suntem în discuţii pentru deschiderea unor unităţi în Germania şi în zona Mării Adriatice”, spune Alexandru Săsărman, master francizat Used Products în România.
În România compania are un plan de expansiune prestabilit şi este în căutare de parteneri pentru oraşele mari, respectiv Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Iaşi, Braşov, Sibiu, Oradea şi Arad. „Ca cifre, estimăm că în următorii 5 ani vom avea minimum 10 unităţi deschise la nivel naţional.”
Din datele transmise anterior de companie, investiţia iniţială într-un magazin Used Products este de 80.000 de euro, taxa de masterfranciză fiind de 60.000 de euro, iar cea pentru franciză simplă de 15.000 de euro. Redevenţa lunară este de 4% din cifra de afaceri, dar nu mai puţin de 600 de euro.
„Piaţa românească încă nu a cunoscut conceptul nostru de business. Am făcut nişte studii de piaţă şi a rezultat că românii sunt foarte interesaţi să cumpere produse folosite, însă de bună calitate. Există magazine care oferă servicii apropiate de conceptul nostru, dar au aceeaşi problemă de imagine. Ori pe noi tocmai acest aspect ne-a motivat, să oferim un cadru legal 100%, complet transparent şi aplicat unui magazin fizic modern, curat şi constuit după standarde olandeze”, adaugă Alexandru Săsărman.
Compania Used Products este fondată în 1997 în Alkmaar, Olanda, într-o perioadă în care magazinele de produse second-hand aveau o imagine nu tocmai pozitivă, „erau privite ca fiind nesigure şi insalubre, cam cum sunt privite acum clasicele amaneturi de cartier din România”, explică executivul român. Compania se extinde în sistem de franciză şi vinde atât produse noi, cât şi folosite. Clienţii companiei pot cumpăra, dar şi vinde produse – de la telefoane şi laptopuri, la ceasuri, biciclete sau jocuri. Achiziţiile şi vânzările se pot face online sau offline în magazinele reţelei, unde clienţii chiar pot opta pentru schimburi de produse.
„Nu cred că există un anumit produs care să fie cel mai bine vândut. Au fost zile în care s-au vândut toate consolele din stoc sau altele în care o bicicletă s-a vândut în aceeaşi zi în care a fost achiziţionată”.
Alexandru Săsărman spune că estimarea iniţială din planul de business indica o cifră de afaceri în primul an de aproximativ 250.000 de euro, însă rezultatele sunt peste aşteptări. El spune că totuşi este prematur să tragă concluzii dat fiind că primul magazin a fost deschis de doar trei luni la Cluj-Napoca. „Evoluţia economică este cu siguranţă pe un trend ascendent.”
Primul stoc, pentru aprovizionarea şi deschiderea magazinului, a fost furnizat de partenerii din Olanda, această situaţie urmând a fi aplicată şi pe viitor partenerilor francizaţi. „În prezent, întrucât conceptul nostru a prins în România, reuşim să ne menţinem stocul cu produsele clienţilor care ne vizitează magazinul”.
nu este nici un comentariu
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-24 citeste mai multÎn conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificările şi completările prin Legea nr. 111/2016 şi actualizată[...]
2024-04-24 citeste mai multGrupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă reflectă responsabilitatea în faţa[...]
2024-04-24 citeste mai multIntrat în reabilitare încă de acum cinci ani, fostul Cinematograf Popular a stat mai bine de doi ani cu lacătul pe uşă, deşi lucrările erau finalizate, din cauza unor probleme tehnice[...]
2024-04-24 citeste mai multAici va fi amenajat, din nou, un spaţiu muzeal
2024-04-24 citeste mai mult
Adaugă un comentariu