Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 02 august 2018
Valoarea pieţei de retail modern din România este estimată la 17-20 de miliarde de euro, principalele nume din top după cifra de afaceri fiind Kaufland, Carrefour, Lidl şi Auchan. Anul 2017 a fost un an foarte bun pentru consum, aducând o creştere de două cifre, peste 10% (conform INSSE), a vânzărilor din comerţul cu amănuntul.
Această dinamică a fost susţinută de o mare disponibilitate de a cumpăra în rândul consumatorilor, ca urmare a majorărilor salariale, a măririi punctului de pensie, dar şi datorită reducerii fiscalităţii (diminuare tva de la 20% la 19%), a eliminării supraaccizei la carburanţi în T1 şi T2 2017 şi a creşterii cu 2,3% a ratei de ocupare în rândul forţei de muncă, arată o analiză Euler Hermes, cu operaţiuni în asigurarea de credit comercial. La creşterea sectorului retail a contribuit şi expansiunea teritorială a retailerilor, cu peste 350 de magazine nou deschise în 2017, cele mai multe deschideri fiind înregistrate în zona rurală. Pentru al doilea an consecutiv, liderul expansiunii este Profi, cu aproape 200 de magazine nou deschise (pe toate formatele de magazin, dar în special pe Profi Loco). Profi deţine şi locul 1 după numărul de magazine, urmat de Mega Image, care a încetinit ritmul expansiunii în 2017 şi Carrefour, acesta a integrat magazinele Billa.
Retailerii au mizat pe magazinele de tip discount şi pe cele de proximitate, trendul fiind apropierea de consumatori. Mega Image a ieşit în afara Bucureştiului, Carrefour a extins conceptul „Carrefour Market”, Auchan a intrat în benzinarii cu magazinele „My Auchan”, iar Metro a extins reţeaua “La Doi Paşi”. Proximitatea şi extinderea în mediul rural, care are mult potenţial de creştere, este unul dintre trendurile din acest an. Retailerii se orientează către localităţile sub 15.000 de locuitori, iar formatul de magazin se adaptează şi el: dacă pentru Kaufland suprafaţa uzuală a unui magazin era de 4.500 de metri pătraţi, acum noile formate încep de la 2.000 de metri pătraţi. Pentru retailerii concentraţi în Bucureşti, unde comerţul modern a ajuns aproape de 70%, devin de interes şi alte oraşe: de exemplu, Mega Image targetează Cluj-Napoca şi Timişoara. Planurile de extindere continuă în 2018 cu un target de reţea de 1.000 de magazine pentru Profi (actual > 700) şi 10 magazine noi anunţate de Kaufland (cu un buget dublu de investiţii – de la 100 milioane de euro în 2017 la 200 milioane de euro în 2018). În timp ce reţeaua se dezvoltă mai moderat decât în anul 2016, majoritatea retailerilor aşteaptă în continuare creşteri de cel puţin o cifră a vânzărilor. Creşterea densităţii unităţilor retail este aşteptată să îngreuneze eventualele tranzacţii pe piaţa de retail, în contextul în care Consiliul Concurenţei a ajustat în jos zona de proximitate (acum 10 minute de mers pe jos între magazinele mici sau cu maşina între cele mari). Zona de E-commerce, deşi încă nu este o opţiune pentru unii retaileri, are o creştere anuală de două cifre ca pondere în totalul comerţului. Prezenţa umană în magazine rămane necesară, iar conceptul self service (magazine autonome, cu puţin sau deloc personal) câştigă popularitate în alte pieţe, în timp ce România este la un stadiu incipient sau de testare.
nu este nici un comentariu
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-26 citeste mai multCu o experiență de peste 20 de ani în conducerea echipelor din industria de retail, Constantin Brutaru a ales să se alature echipei DO Security, operator privat, specializat în domeniul de securitate și pază, în funcția de director comercial și dezvoltare.
2024-04-26 citeste mai multViteza trenurilor pe tronsonul Braşov – Sighişoara abia dacă atinge pe unele porţiuni circa 60 km/oră, în vreme ce pe tronsonul deja modernizat, Sighişoara – Simeria, aceasta[...]
2024-04-26 citeste mai multCompania românească Romarg, specializată în furnizarea serviciilor de găzduire web şi înregistrare domenii din România, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri[...]
2024-04-26 citeste mai multConcernul de firme turceşti care lucrează la construcţia Autostrăzii Sibiu-Făgăraş, parte din cea de-a doua autostradă a Moldovei, A13, a devansat deja graficul fazei de proiectare
2024-04-26 citeste mai mult
Adaugă un comentariu