Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 16:33

Revenim la ridicarea maşinilor parcate aiurea?

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 iunie 2016

MAI a supus dezbaterii publice Regulamentul privind ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar. Primăria Braşov este pregătită de acţiune.

Revenim la ridicarea maşinilor parcate aiurea?

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) lansat spre dezbatere publică Regulamentul privind ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar. Actul normativ este aşteptat de mai bine de un an, după ce în 15 mai 2015, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ)a decis că ridicările nu pot fi făcute în baza unor Hotărâri de Consiliu Local, ci a unui act normativ aplicabil la nivel naţional. Anul acesta, la finele lunii mai, Curtea de Apel Bucureşti a dispus ca MAI să emită, în cel mult 30 de zile, un act normativ prin care să stabilească felul în care se poate face ridicarea vehiculelor parcate neregulamentar. Potrivit proiectului postat pe site-ul MAI, doar administraţiile publice locale sau administratorii drumurilor publice pot pune în aplicare măsura ridicării vehiculelor staţionate neregulamentar. De asemenea, autorii proiectului au încercat să elimine şi posibilele abuzuri.  „Aplicarea măsurii tehnico - administrative, în trecut, a cunoscut şi o serie de situaţii excesive, generate de lipsa unor prevederi clare sau chiar de interpretarea greşită a legii şi ignorarea scopului pentru care se realizează ridicarea vehiculului. În acest sens, se propune ca măsura să nu fie dispusă sau să înceteze executarea sa dacă în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de Hotărâre de Guvern pregătită de MAI.

Pot fi ridicate şi maşinile staţionate pe pistele pentru biciclişti
Actul normativ supus dezbaterii publice mai prevede că nu doar „partea carosabilă” este zona de unde se pot ridica vechiculele, ci şi de pe pistele de biciclete sau acolo unde este împiedicată circulaţia în siguranţă a pietonilor.
Pe de altă parte, proiectul nu le mai dă posibilitatea poliţiştilor rutieri sau poliţiştilor locali cu atribuţii legate de circulaţia rutieră să dispună ridicarea vehiculelor cu regim prioritar de circulaţie care se află în acţiuni de intervenţie sau în misiuni cu caracter de urgenţă, nefiind vorba despre o staţionare voluntară, ci de îndeplinirea misiunii.  
Transportarea la locul de depozitare, se mai arată în proiect, se poate face numai cu vehicule specializate, care asigură preluarea în totalitate a vehiculului transportat pe caroseria vehiculului transportor. De asemenea, actul normativ supus dezbaterii publice prevede încetarea operaţiunilor, dacă la vehicul se prezintă conducătorul auto, înainte de iniţierea transportului către locul de depozitare. „Regula se circumscrie scopului urmărit de legiuitor, şi anume îndepărtarea obstacolului de pe carosabil, şi devine aplicabilă cu condiţia plăţii contravalorii operaţiunii de ridicare. Reglementarea constituie totodată şi o garanţie că nu vor exista situaţii abuzive, de solicitare a suportării unor cheltuieli care nu au fost efectuate (cele aferente transportului şi depozitării vehiculului)”, se mai arată în proiect.

Poliţia Locală intervenea, dar degeaba
„Aşteptăm finalizarea procedurii de modificare a legislaţiei în vigoare şi în cazul în care noua legislaţie va prevedea obligaţia administratorului drumului de a gestiona această activitate, vom lua toate măsurile ca în cel mai scurt timp să aplicăm noile prevederi. În ultimii ani, ne-am confruntat cu situaţii în care şoferi blocau treceri de pietoni, carosabil, benzi de biciclete sau trotuare ceea ce crea mari probleme în circulaţia rutieră şi pietonală. Cu  toate că Poliţia Locală intervenea, în afară de amendarea şoferului, nu putea să îndepărteze acel pericol”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.


Utilaj de ridicări există
Din 2010 şi până anul trecut, autovehiculele parcate neregulamentar erau ridicate echipajele RAT Braşov, asistate de poliţişti. De altfel, RAT mai are încă utilajul de ridicări, pe care a încercat de mai multe ori să îl vândă. În primă fază, RAT Bralov spera să obţină 129.815 de lei, printr-o licitaţie organizată în luna decembrie a anului trecut, dar  nu s-a prezentat niciun cumpărător. Anul acesta, în luna mai, a mai fost organizată o licitaţie, preţul de pornire fiind 84.380 lei, inclusiv TVA, dar şi această sumă a fost considerată prea mare. Camionul de ridicări al RAT are o vechime de peste patru ani şi este în stare bună funcţionare.

 

+1 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie