Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.6386 RON
1 GBP = 5.8067 RON
1 XAU = 346.8933 RON
1 AED = 1.2629 RON
1 AUD = 3.0283 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.9012 RON
1 CAD = 3.3920 RON
1 CHF = 5.0843 RON
1 CNY = 0.6401 RON
1 CZK = 0.1974 RON
1 DKK = 0.6672 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2671 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9797 RON
1 KRW = 0.3376 RON
1 MDL = 0.2601 RON
1 MXN = 0.2723 RON
1 NOK = 0.4234 RON
1 NZD = 2.7650 RON
1 PLN = 1.1532 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4274 RON
1 TRY = 0.1430 RON
1 UAH = 0.1170 RON
1 XDR = 6.1159 RON
1 ZAR = 0.2442 RON
Publicat la 04 sepembrie 2018
România se află pe primul loc în Uniunea Europeană la creşterea preţurilor pentru produse şi servicii, cu 257% în perioada 2000-2017, urmată de Islanda (108,3%), Ungaria (98%) şi Letonia (86,7%), arată datele furnizate luni de Eurostat.
În România preţurile băuturilor alcoolice şi al ţigărilor au crescut cel mai mult în perioada 2000-2017, cu 726%, peste media europeană, care a fost 92,1%. De asemenea, creşteri semnificative de preţuri în perioada analizată s-au înregistrat la combustibili, locuinţe, apă, gaz şi electricitate (536%), în timp ce media europeană a fost 57,2%.
Transportul în România a crescut în perioada analizată cu 338%, iar restaurantele şi spaţiile de cazare au crescut preţurile şi tarifele cu 328%, media europeană în acest sector fiind de 56%. Românii plătesc mai mult şi pentru educaţie, cu 297% în perioada 2000-2017, în timp ce media europeană a fost 91%.
Potrivit Biroului de Statistică al Uniunii Europene, românii plătesc mai mult şi pentru mâncare/băuturi non-alcoolice (unde creşterile au fost de 185% în perioada analizată), comunicaţii (135%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (144%) şi sănătate (116%).
„Între 2000 şi 2017, preţurile din UE au crescut cu 36% în general. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate pentru băuturile alcoolice şi tutun, precum şi pentru educaţie, unde preţurile au crescut cu mai mult de 90%. Sectorul imobiliar, cel al utilităţilor, precum şi serviciile turistice au avut rate de creştere de peste 55%. Preţurile pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte au rămas aproape stabile, în timp ce preţurile pentru comunicaţii au scăzut cu mai mult de 20%”, menţionează Eurostat.
La nivelul statelor membre, după România, ţările cu cele mai mari creşteri de preţ au fost Islanda (108,3%), Ungaria (98%), Letonia (86,7%) şi Bulgaria (84,6%), iar la polul opus se află Germania cu 28,6%, Suedia 29,1% şi Franţa (29,7%).
Comparativ cu România care a crescut preţurile cu 536,5% în sectorul imobiliar, utilităţi şi combustibili, Irlanda a crescut preţurile în acelaşi sector cu 199%. De asemenea, Irlanda stă pe poziţia a doua şi la valoarea produselor de mobilier şi elemente decorative (74,9%, faţă de 128% în România), dar şi la capitolul recreaţie şi cultură (88%, faţă de 128,9% în România).
În sectorul horeca şi cel al serviciilor turistice, Ungaria ocupă poziţia a doua în clasament cu 158,5% faţă de 328% în România, iar în privinţa preţurilor din sănătate, Ungaria ocupă prima poziţie cu 156%.
Poziţia Letoniei din clasament a fost inflenţată de creşterea preţurilor la alimente şi băuturi non-alcoolice care au fost cu 123,4% mai mari. De asemenea, creşteri s-au înregistrat şi în sectorul utilităţilor, combustibililor şi imobiliarelor (167,5%), dar şi în sănîtate (139,2%).
În Bulgaria, cele mai mari creşteri ale preţurilor au fost la băuturile alcoolice şi tutun (408,8%, faţă de 726,5% în România), dar şi în sănătate (154%). La polul opus se află Germania, unde cele mai mici preţuri au fost înregistrate în sectorul imobiliar, utilităţi şi combustibili (38,1%), dar şi horeca - 41,9%.
Pe de altă parte, Franţa a înregistrat scăderi de 7,5% din preţ pentru servicii de recreaţie şi cultură, în sănătate creşterile au fost de 22,7%, iar preţurile pentru restaurante şi spaţii de cazare au înregistrat creşteri de 47,9%.
nu este nici un comentariu
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-26 citeste mai multCu o experiență de peste 20 de ani în conducerea echipelor din industria de retail, Constantin Brutaru a ales să se alature echipei DO Security, operator privat, specializat în domeniul de securitate și pază, în funcția de director comercial și dezvoltare.
2024-04-26 citeste mai multViteza trenurilor pe tronsonul Braşov – Sighişoara abia dacă atinge pe unele porţiuni circa 60 km/oră, în vreme ce pe tronsonul deja modernizat, Sighişoara – Simeria, aceasta[...]
2024-04-26 citeste mai multCompania românească Romarg, specializată în furnizarea serviciilor de găzduire web şi înregistrare domenii din România, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri[...]
2024-04-26 citeste mai multConcernul de firme turceşti care lucrează la construcţia Autostrăzii Sibiu-Făgăraş, parte din cea de-a doua autostradă a Moldovei, A13, a devansat deja graficul fazei de proiectare
2024-04-26 citeste mai mult
Adaugă un comentariu