Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:01

România nu este o piaţă de cumpărători

Autor:

Publicat la 27 februarie 2019

România nu este o piaţă de cumpărători

România nu este o piaţă de cumpărători ci, mai degrabă, una de vânzători, în condiţiile în care sunt rare situaţiile în care companii româneşti cumpără firme străine, iar pe plan intern un procent de 90% din fuziuni şi achiziţii vizează companii româneşti care sunt cumpărate de investitori străini, a declarat marţi Ioana Filipescu, partener Deloitte România pentru fuziuni şi achiziţii.
„Din păcate, România nu este o piaţă de cumpărători, ci mai degrabă o piaţă de vânzători. Ca profesionist în Fuziuni şi Achiziţii, în 90% din cazuri asist vânzări de firme româneşti către cumpărători străini. Dar există şi veşti îmbucurătoare, există şi companii româneşti care au devenit achizitive, care consolidează piaţa prin tranzacţii", a afirmat reprezentanta Deloitte.
Aceasta a arătat că firmele din ţările din zona geografică a României sunt mai achizitive decât companiile româneşti. „Rarisim vedem companii româneşti care cumpără peste hotare şi care se internaţionalizează, este o situaţie foarte rar întâlnită, probabil vedem o dată la fiecare doi ani că există o tranzacţie. În timp ce polonezii sunt foarte achizitivi, dar şi ungurii sunt mai achizitivi în România, bulgarii, toţi sunt mai achizitivi decât românii. Deci, ca o critică a mediului de afaceri, probabil că trebuie făcute multe pentru consolidarea pieţei locale şi chiar pentru expansiunea, din aproape în aproape. Ai un model de business, îl poţi replica. În principiu ar trebui să epuizezi posibilităţile de creştere locale ca să te duci apoi în exterior", a opinat Ioana Filipescu (foto).

 

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie