Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:08

PRIN ELIMINAREA MUNCII TEMPORARE,

România poate pierde peste 30.000 de locuri de muncă

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 09 aprilie 2014

Anul trecut, peste 52.000 de români au fost angrenaţi în regimul de muncă temporară, echivalentul a 20.000 de locuri de muncă cu normă întreagă

România poate pierde peste 30.000 de locuri de muncă
România ar putea pierde peste 30.000 de locuri de muncă, iar bugetul statului ar putea suferi pierderi de aproximativ 170 de milioane de euro anual, dacă Parlamentul adoptă o iniţiativă de modificare a Codului Muncii aflată în prezent în atenţia Senatului României. Iniţiativa vizează regimul muncii temporare derulate prin agenţi specializaţi, o activitate care în 2013 a angrenat numai în cadrul membrilor ARAMT peste 52.000 de români, echivalentul a peste 20.000 de locuri de muncă cu normă întreagă.
Avertismentul aparţine Asociaţiei Române a Agenţilor de Muncă Temporară (ARAMT) organizaţie care reuneşte cele mai importante 13 companii din domeniu şi reprezintă circa 70% din piaţa de forţă de muncă temporară. ARAMT a trimis o scrisoare deschisă principalilor decidenţi din Guvern şi Parlament, solicitând analiza şi intervenţia asupra iniţiativei de modificare a Codului Muncii, pentru a evita efecte economice grave. „Modificările propuse vor afecta semnificativ mediul socio-economic, impunerea de noi restricţii determinând diminuarea rolului muncii temporare, disponibilizarea în masă a salariaţilor temporari, creşterea ratei de evaziune fiscală provenită din munca la negru, pierderi importante la bugetul de stat, creşterea şomajului şi scăderea ratei de angajare la nivel naţional, în special în rândul tinerilor”, declară Sorina Donisa, preşedinte ARAMT. 
Asociaţia a prezentat Comisiei pentru muncă, familie şi protecţie socială a Senatului României o serie de analize şi argumente privitoare la rolul şi ponderea muncii temporare în economia românească şi europeană. Potrivit statisticilor europene (studiul Ciett & Boston Consultin Group 2011 Adapting to Change), 74% dintre companii nu ar apela la angajaţi permanenţi dacă nu ar avea acces la muncă temporară, ceea ce înseamnă că 2/3 din locurile de muncă ocupate în prezent de angajaţi temporari , adică circa 30.000 de posturi, ar înceta să existe dacă agenţii de muncă temporară nu-şi vor mai putea derula activităţile. Pe de altă parte, conform studiului realizat prin Ipsos Research în cadrul ARAMT, peste 20% dintre angajaţii temporari din România sunt studenţi care se folosesc de aceste oportunităţi pentru a explora diverse cariere sau pentru a obţine experienţă în muncă, iar accesul acestora la piaţa forţei de muncă ar fi restricţionat dacă iniţiativa este adoptată. 
Costurile sociale, a argumentat ARAMT, sunt dublate de costuri bugetare. Anual, bugetul de stat ar putea pierde circa 105 de milioane euro rezultaţi din diminuarea drastică a taxelor şi impozitelor plătite de agenţii de muncă temporară (inclusiv TVA). Statul ar mai avea de plată alte 36 de milioane de euro anual pentru protecţia socială a persoanelor anterior angajate la agenţi de muncă temporară, care îşi vor pierde locul de muncă. O altă consecinţă a absenţei unor soluţii flexibile de angajare ar fi creşterea muncii la negru şi evaziunea fiscală asociată acesteia, care ar genera o pierdere suplimentară financiară anuală de aproximativ 26 de milioane de euro, potrivit studiilor ARAMT.
ARAMT mai semnalează faptul ca iniţiativa legislativă de modificare a Codului Muncii - o lege de importanţă majoră pentru economia şi cetăţenii României - nu are la bază un studiu de impact, ceea ce contravine legislaţiei române şi comunitare în vigoare.
 
Carte de muncă pe perioadă nedeterminată, şomaj tehnic obligatoriu
Proiectul de modificare a Codului Muncii contestat de ARAMT prevede transformarea contractului de muncă temporară într-un contract pe perioadă nedeterminată şi instituie obligaţia agentului de muncă temporară de a remunera lucrătorii temporari cu 75% din salariul minim brut la nivel naţional timp de 3 luni în perioada în care aceştia nu derulează nici o activitate. 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie