Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 08:53

S-a stabilit varianta finală a „hobanatului” de la Gară. Bulevardul Gării va fi pe jumătate subteran

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 31 ianuarie 2019

Pasajul va ocoli o staţie electrică de pe fosta platformă Tractorul

S-a stabilit varianta finală a „hobanatului” de la Gară. Bulevardul Gării va fi pe jumătate subteran

Consultantul care pregăteşte studiu de fezabilitate pentru pasajul hobanat de la Gară va prezenta luna viitoare studiul de fezabilitate pentru acest proiect, document din care va rezulta şi valoarea lucrărilor.
Până acum, proiectantul a pregătit trei scenarii tehnice, iar în urma discuţiilor cu reprezentanţii Primăriei Braşov, zilele trecute a fost stabilită soluţia finală. „Varianta discutată cu specialiştii şi aprobată în Comisia Circulaţie a municipiului Braşov este o combinaţie între scenariul 2 şi 3. Traseul pasajului va ocoli staţia electrică de pe fosta platformă Tractorul. De asemenea, accesul la pasaj dinspre Bulevardul Gării, accesul se va face pe 2 bretele. În acest context, cele trei benzi ale Bulevardul Gării, de pe sensul de mers spre Gară, vor fi trecute în subteran. Cel târziu în 15 martie vor proiectantul va  prezenta SF pentru această variantă”, a declarat primarul George Scripcaru.
Chiar dacă nu a fost aproximat costul investiţiei, conform listei de proiecte prioritare realizate de Banca Mondială, valoarea estimată a pasajului este de 9,31 milioane euro, iar ca sursă de finanţare este menţionat bugetul local. Iniţial, reprezentanţii municipalităţii braşovene anunţat că pentru această investiţie au în plan accesarea de fonduri europene.

Care erau cele trei scenarii
Prima variantă presupunea realizarea unui pasaj drept pe lângă Sala Sporturilor (din dreptul terenurilor de tenis), care să ajungă pe noua stradă Tudor Arghezi. În acest caz, ar fi fost afectată o staţie electrică din fosta fabrică de tractoare, astfel că era nevoie de o soluţie pentru mutarea acesteia.
A doua variantă prevedea ocolirea staţiei de transformare, astfel că pasajul ar avea o curbură. De altfel, varianta ocolirii staţiei a fost considerată ca fiind optimă.
Cel de-al treilea scenariu presupunea ca pe Bulevardul Gării să fie amenajat un pasaj subteran, pentru traficul dinspre Bulevardul Alexandru Vlahuţă spre Făget, aceasta fiind soluţia considerată optimă.
Tot conform acestui scenariu, capătul pasajului dinspre Sala Sporturilor va fi „în V”.   

Deschiderea principală va avea 160 metri
Pasajul va fi unul hobanat (asemănător pasajului Băneasa de la Bucureşti), având în vedere că deschiderea principală va trebui să treacă peste 15 linii de cale ferată, toate electrificate, conectate de la 25.000 de volţi, ceea ce înseamnă că deschiderea principală va avea o lungime de 160 de metri. Înălţimea pilonului principal, care va susţine cablurile în zona hobanată, va fi de 47,12 metri.
Pasajul va porni de lângă Sala Sporturilor, unde sunt acum terenurile de tenis, şi va ajunge pe strada Tudor Arghezi, până aproape de intersecţia cu strada Zaharia Stancu. Pasajul va avea o lungime 761 de metri, din care 533 de metri reprezintă lungimea totală a deschiderilor (partea suspendată), diferenţa de 228 de metri fiind lungimea rampelor de acces. În total, acesta va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, cea de peste liniile de cale ferată.
Pasajul va avea câte două benzi de circulaţie pe sens şi va fi prevăzut cu două piste pentru biciclişti. Astfel, pe sensul de mers dinspre Tractorul spre Gară, rampa pe care vor coborî bicicliştii va fi în spirală. În ceea ce priveşte rampa pe care se va urca dinspre Bulevardul Gării pentru a se merge spre Tractorul, aceasta ar urma să fie amenajată prin spatele Sălii Sporturilor, fiind, practic, un mic pasaj care se va uni cu cel principal.
Potrivit proiectantului, prin realizarea acestui pasaj, gradul de încărcare al intersecţiei strada Independenţei – strada 13 Decembrie va scădea de la 125% la 75,6%. În ceea ce priveşte traficul rutier de pe strada Hărmanului (care reprezintă o variantă de acces în zona Coresi) nu va fi influenţat în nici un fel.

+4 -2

Comentarii

Dan

2019-01-31 12:05:39


La cel de pe Grivitei nu s-au înțeles ce culoare sa aibă vopseaua, și de asta durează.La cel hobanat cred ca ii trebuie câteva beculețe roz.

Willy

2019-01-31 09:53:34


@ MArian, pot repara dar nu vor.

Ariciul

2019-01-31 09:03:17


Pentru MArian Oricat de bun ar fi un proiect, daca nu exista un executant priceput (profesionist) care sa-l finalizeze nu rezolvi nimic. Si ar mai fi o problema (cred ca este specifica Romaniei): orice constructie are nevoie si de intretinere periodica ulterioara. Credeti ca stiu aceste lucruri cei de la infrastructura rutiera sau CFR ale caror poduri se prabusesc datorita neglijarii intretinerii?

MArian

2019-01-31 08:25:07


Ei nu pot repara in 5 ani un pod prapadit pe strada Grivitei si vorbesc de pasaje hobanate si subterane...La desenat pe calculator infrastructura, stadioane, sali de sport nu ne intrece nimeni.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie