Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:41

Salariile din call-center-uri au crescut cu 10 -12%

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 11 ianuarie 2017

Vorbitorii de limbi nordice ajung la salarii de 1,.400 de euro

Salariile din call-center-uri au crescut cu 10 -12%

Salariile din call center-uri şi centre de servicii au crescut anul trecut cu 10-12% la nivelul ţării şi cu o rată de 22% în Bucureşti, procente care se vor menţine şi în 2017, în condiţiile în care companiile din acest sector se vor extinde, existând cerere masivă pentru serviciile lor, a declarat Vlad Sterescu, şeful CGS, cel mai mare operator de call centeruri din România.
„În 2016, firmele din zona de BPO şi shared services au ieşit din zona de salarii mici, nu mai vindem forţă de muncă educată la preţ scăzut, ci ne ştim valoarea şi cerem un cost al muncii mai ridicat. Bucureştiul a fost undeva la 22% în 2016 creştere salarială pe acest seg-ment. Vorbim de un salariu minim de 550 euro şi un maxim de 1.300-1.500 euro, la agenţi, consultanţi, nu de zona de mana-gement“.
Salariile variază în funcţie de limba străină şi competenţele adiţionale ale fie-că-rui angajat, cu un nivel de intrare în Bu-cureşti de 550 euro pe engleză, 650-700 euro pe franceză, 700 euro pe germană şi 1.300-1.400 euro la limbile nordice.
CGS a angajat anul trecut 400 de oa-meni, în special pe zona de servicii finan-ciare şi vânzări, ajungând la un total de circa 3.300 de angajaţi la finele lui 2016, bu-getul pentru anul curent acoperind 600 de joburi noi. Din numărul total de angajaţi, 1.300 sunt în Bu-cureşti, 1.000 în Braşov, 400-450 în Sibiu, în timp ce noul centru de la Galaţi a ajuns în primul an la 200 de angajaţi. CGS mai are call centeruri la Târgu Jiu şi Miercurea Ciuc (doar pe limba maghiară).
România rămâne singura alternativă via-bilă la Polonia, pe BPO şi shared ser-vices. Practic, cererea pe zona de call cen-ter şi centre de servicii este mare în acest moment, având în vedere că România este încă singura alternativă viabilă la Polonia în regiune, avantaj pe care probabil îl va menţine încă cel puţin 2-3 ani.
Comparativ cu România, în Polonia salariile sunt în continuare duble, iar Budapesta, Kiev şi Istanbul nu vor fi alternative puternice în următorii ani. Printre motivele evidente este că, în afară de România şi Polonia, nu ai altă ţară în zonă care să permită unei firme să furnizeze servicii în 18-19 limbi simultan. „E bine că am ieşit din zona de low-cost, că România nu mai e considerată furnizor de servicii de bază pe call center, ci de servicii mai complexe“.
Avantajul pieţei locale vine din forţa de muncă educată, cu mulţi ani de studii, cunoscătoare de limbi străine, absolvenţii de facultate beneficiind de o bază teoretică bună care le permite să avanseze rapid atunci când ajung pe joburi din call center.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie