Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 14:36

Scutirile de la plata impozitelor pe clădiri rămân pentru moment o necunoscută

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 20 ianuarie 2016

Reprezentanţii Direcţiei Fiscale Braşov au solicitat Ministerului de Finanţe un punct de vedere cu privire la posibilitatea de a reveni asupra deciziei de acordare a acestor scutiri unor anumite categorii de persoane, în conformitate cu prevederile Codului Fiscal, care intră oarecum în contradicţie de exemplu cu prevederile Legii Recunoştinţei pentru revoluţionari

Scutirile de la plata impozitelor pe clădiri rămân pentru moment o necunoscută

Noul Cod Fiscal a adus o serie de modificări în ceea ce priveşte scutirea de la plata impozitului pe clădiri pentru unele categorii de persoane care au fost scutite de aceste plăţi până în 2015 (revoluţionari, unii beneficiari ai legilor speciale - veteranii de război sau foştii deţinuţi politic, dar şi ONG-uri sau proprietari de clădiri monument istoric), lăsând la latitudinea consiliilor locale, dacă îi vor mai păsui pe aceştia de achitarea dărilor sau dacă îi vor taxa. În conformitate cu decizia consilierilor locali braşoveni în ceea ce priveşte taxele şi impozitele pe 2016, adoptată în toamna anului trecut, toate aceste categorii ar urma să plătească din acest an impozite, aleşii Braşovului neluând practic în considerare prevederile articolului  456 , alin 2 din Codul Fiscal: „Consiliile locale pot hotărî să acorde scutirea sau reducerea impozitului/taxei pe clădiri” de care pot beneficia mai multe categorii de contribuabili.

Legea Recunoştinţei îi scutea pe revoluţionari
În şedinţa de Consiliu Local de săptămâna trecută, câţiva aleşi şi-au dat seama că de fapt s-a comis o „greşeală”. Consilierul local Cătălin Leonte (foto) a subliniat că revoluţionarii ar trebui să beneficieze de scutirea de la plata impozitului pe clădire, aceasta fiind o prevedere a Legii nr. 341/2004, Legea Recunoştinţei. Practic este vorba de o inadvertenţă legislativă între acest act normativ şi prevederile noului Cod Fiscal şi pentru a fi clarificată situaţia, Direcţia Fiscală Braşov a transmis Ministerului Finanţelor o adresă prin care a solicitat un răspuns referitor la posibilitatea modificării hotărârii de consiliu local de anul trecut, în care se prevedea că revoluţionarii trebuie să plătească impozitul pe clădire, astfel încât această categorie de contribuabili să beneficieze în continuare de scutire la plata impozitului pe casă.
Reprezentanţii Fiscului Local braşovean au punctat în respectiva adresă că „facilitatea fiscală este menţionată ca o posibilitate a deliberativului local, însă în actul normativ care reglementează drepturile fiecărei categorii de contribuabili (în acest caz Legea nr. 341/2004) facilitatea este aplicabilă «ope legis»”, adică obligatorie.

Cine ar mai putea fi scutit de taxe, dar numai de la anul
Totodată, s-a solicitat ministerului şi un punct de vedere cu privire la revenirea asupra deciziei acordării de facilităţi fiscale şi pentru alte categorii cuprinse în Codul Fiscal, respectiv la Articolul 456, alin 2.  Potrivit acestuia,  consiliile locale pot decide scutirea sau reducerea de la plata impozitului pentru imobile precum cele clasate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologice, muzee ori case memoriale;  clădirile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către organizaţii neguvernamentale şi întreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale; clădirile utilizate de organizaţii nonprofit folosite exclusiv pentru activităţile fără scop lucrativ; clădirile naţionalizate abuziv şi restituite foştilor proprietari; clădirile retrocedate cultelor religioase, pentru perioada pentru care proprietarul menţine afectaţiunea de interes public; clădirile folosite ca domiciliu şi/sau alte clădiri aflate în proprietatea sau coproprietatea revoluţionarilor; clădirile folosite ca domiciliu, aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor ale căror venituri lunare sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară ori constau în exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social; clădirile la care proprietarii au executat pe cheltuială proprie lucrări de intervenţie pentru creşterea performanţei energetice, clădirile la care s-au efectuat lucrări de refacere a faţadelor;  clădirile deţinute de cooperaţiile de consum sau meşteşugăreşti şi de societăţile cooperative agricole, în condiţiile elaborării unor scheme de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevăzut de legislaţia în domeniul ajutorului de stat. Cod Fiscal prevede însă că „Scutirea sau reducerea de la plata impozitului/taxei, stabilită conform alin. (2), se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care persoana depune documentele justificative”.
 

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie