Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 17:20

Se deschide şantierul pe podul de la ieşirea spre Tărlungeni

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 11 mai 2015

Pentru început, se va amenaja un pod provizoriu în paralel cu cel vechi, construcţia noului pod urmând să se finalizeze cel târziu în luna iulie a anului viitor

Se deschide şantierul pe podul de la ieşirea spre Tărlungeni
Săptămâna aceasta, podul de la ieşirea din Braşov spre Tărlungeni va intra în şantier. Pentru început, muncitorii vor lucra la amenajarea unui pod provizoriu, ţinând cont că vechiul pod va fi demolat. Acesta va fi construit în amonte, iar traficul rutier din şi dinspre DJ 103 A nu va fi perturbat pe durata şantierului, având în vedere că amenajarea provizorie va avea câte o bandă pe sens. Lucrările sunt estimate a dura 14 luni, iar noul pod trebuie predat la cheie cel târziu la începutul lunii iulie a anului viitor. 
Investiţia, care este finanţată de la bugetul local al Braşovului, va fi executată de firma Recon, care a câştigat licitaţia pentru un preţ de 3.061.604,15 lei, fără TVA, faţă valoarea estimată iniţial de 4,47 milioane de lei fără TVA. Actualul pod are o lungime de 57 de metri şi o lăţime a carosabilului de 7 metri. Din cauza vechimii, suprastructura sa a început să se degradeze foarte tare în zona trotuarelor, a scurgerilor şi a rosturilor, apărând fisuri, care au dus la desprinderea unor bucăţi de tencuială, astfel că armăturile au rămas descoperite şi au ruginit. Podul este construit înainte de 1960 după un proiect tip folosit în Uniunea Sovietică, iar singura soluţie a fost de se amenaja unul nou ţinând cont de problemele descoperite în urma expertizei tehnice.
 
Lucrări întârziate de birocraţie
 „Lucrările la acest pod ar fi trebuit să înceapă încă de anul trecut, dar nu a fost posibil din cauza unor avize, astfel că am reuşit să obţinem autorizaţia de construire abia la sfârşitul lui 2014. Până la finele acestei luni, vrem să adjudecăm şi contractele pentru reabilitarea vechiului Pasaj de la Fartec, dar şi a podului de pe strada Lânii”, a precizat primarul George Scripcaru. În cazul podului de pe strada Lânii (ieşirea spre Stupini), investiţia totală este estimată la suma de 1,68 milioane de lei fără TVA, iar în cazul reabilitării vechiului Pasaj Fartec costul lucrării este de 13,42 milioane de lei, fără TVA, ambele proiecte fiind finanţate tot de la bugetul local.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie