Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 17:21

Secretele lui Titi Aur, predate gratuit la Braşov

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 02 octombrie 2017

Instructori auto din toată ţara au primit o lecţie de supravieţuire la volan

Secretele lui Titi Aur, predate gratuit la Braşov

Multiplul campion naţional de raliuri, Titi Aur, şi-a făcut un ţel din educarea românilor atunci când se află la volan. După campania „Condu defensiv!”, fostul pilot s-a gândit să le ofere cursuri gratuite celor care îi învaţă pe viitorii şoferi şi a demarat campania „Viaţa e a ta”. Cursurile sunt atât pentru prevenirea accidentelor, cât şi pentru reducerea efectelor în cazul producerii accidentelor rutiere. 26 de instructori din toată ţara  au fost prezenţi la Braşov, ultimul oraş în care se organizează acest curs. Cei care nu au putut merge în judeţele lor, dar au aflat de la colegi cât de interesant este, au decis că un drum până aici merită. „Scopul campaniei este reducerea numărului de accidente şi a consecinţelor acestora în zona categoriei de vârstă 18-24 de ani, cea mai vulnerabilă din punctul de vedere al riscului rutier. Este prima campanie care are şi o importantă componentă practică şi nu se limitează numai la transmiterea unor mesaje preventive”, dezvăluie Costin Tătuc, consultant din partea Academiei Titi Aur.
După partea teoretică, instructorii au trecut la cea practică, unde Academia Titi Aur a pregătit trei module: unul în care instructorii să simtă pe pielea lor efectul unei ciocniri cu 14 kilometri la oră, altul în care să înveţe să iasă din autoturism în cazul unei răsturnări laterale şi al treilea – şi cel mai spectaculos – o experienţă la volanul unei maşini cu două volane, prin care cei aflaţi la comenzile maşinii să înveţe să reacţioneze atunci când autovehiculul intră în derapaj.
Poliţiştii spun că asemenea cursuri sunt extrem de binevenite pentru tinerii între 18 şi 24 de ani, mai ales că aceştia sunt vinovaţi de cel mai mare procent al accidentelor grave. „Anul acesta au fost 213, cu 25 mai puţine decât anul trecut. Consecinţele acestor accidente sunt următoarele: persoane decedate avem 34 anul acesta, 49 anul trecut, deci o scădere cu 15 persoane. Şi tot la nivelul judeţului Braşov, avem 213 răniţi grav anul acesta şi 237 anul trecut”, a precizat subcomisar Daniel Dragu, serviciul Rutier IPJ Braşov.
Instructorii au aflat lucruri extrem de interesante de la aceste cursuri, la care nici măcar nu se gândiseră înainte. „Când maşina trece de o anumită înclinaţie, centura se blochează mecanic. Cei care trec prin exerciţiu vor simţi foarte, foarte bine că centura mă ţine lipit în scaun. Nu încercaţi să desfaceţi centura, pentru că nu veţi putea. În foarte multe cazuri este mai bine să rămâneţi în maşină, dar, dacă puteţi ieşi, trebuie să respectaţi nişte reguli. trebuie să vă găsiţi punctele de sprijin în care să apăsaţi cu putere ca să nu vă mai ţineţi în centură şi abia apoi veţi putea să o desfaceţi. apoi va trebui să ieşiţi fie pe uşa de deasupra, fie prin parbriz. nu vă luaţi după ce vedeţi în filme, pentru că parbrizul este greu de spart. între cele două părţi din sticlă este o folie de plastic extrem de rezistentă, aşa că nu veţi putea să îl spargeţi. Cel mai uşor este pe geamul de la uşă”, le-a explicat reprezentantul academiei instructorilor.
Imediat ce au testat ieşirea din maşină, instructorii s-au arătat foarte plăcut surprinşi. „Este o senzaţie foarte ciudată, simţi că te ţine în scaun, dar, în acelaşi timp, ai impresia că o să cazi. În situaţia în care ştii că eşti în siguranţă, nu e greu să ieşi din maşină, dar, probabil că în momentul acela o să-ţi fie puţin greu, mai ales când nu ştii”, spune unul din cei care au testat ieşirea dintr-o maşină răsturnată.
Instructorii prezenţi la curs vor putea de acum să le explice elevilor nu numai cine are prioritate într-o intersecţie sau cum se face o parcare laterală, ci şi cum să redreseze maşina în cazul în care intră în derapaj sau cum să iasă, dacă nu cumva este mai bine să rămână în maşină, din autovehicul atunci când acesta s-a răsturnat.


 

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie