Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:46

Şefii firmelor din China şi Turcia cu care Cuc negociază autostrada spre Braşov , prezentaţi ieri la Bucureşti

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 22 mai 2019

Şefii firmelor din China şi Turcia cu care Cuc negociază autostrada spre Braşov , prezentaţi ieri la Bucureşti

Guvernul va finaliza în perioada imediată negocierile cu asocierea formată din companiile China Communications Construction Company Ltd (China) şi Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia) pentru construcţia şi operarea în regim de parteneriat public-privat a autostrăzii Ploieşti – Braşov, proiect estimat la 1,36 miliarde de euro.
Numele celor două companii au fost anunţate marţi, oficial, la Guvern. Autostrada este gândită să fie una cu taxă.
Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a anunţat ieri, la sediul Guvernului, începerea negocierilor finale cu cele două companii. Cuc a arătat că s-a ajuns la finalul procedurii de selectare a partenerului privat, în condiţiile în care luni au început lucrările la segmentul Râşnov – Cristian, care să asigure legătura cu autostrada. Preşedintele executiv al CCC International, Wang Jingchun, a declarat că înţelege importantanţa proiectului pentru cetăţenii români, că au nevoie de a scurta timpul în trafic. „Avem încredere că vom face un lucru de calitate”, a spus Wang Jingchun. Acesta a arătat că firma pe care o conduce are proiecte şi în Muntengeru, Georgia, Bulgaria şi a deschis birouri în Italia, Germania şi Norvegia. Preşedintele companiei Makyol din Turcia, Adnan Cebi, a promis la rândul său că, împreună cu cu partenerii chinezi, vor avea capacitatea de a termina la timp proiectul. De altfel, preşedintele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, Ion Ghizdeanu, a arătat că dacă asocierea termină mai devreme cu 1 an proiectul, va primi o bonificaţie de 100 milioane de euro, în schimb va avea penalităţi în acelaşi cuantum dacă întârzie 1 an.



Carte de vizită: au construit cel mai lung pod din lume
China Communications Construction Company (CCCC) este unul dintre cei mai mari constructori la nivel mondial, cu afaceri de aproape 80 de miliarde de dolari şi peste 160.000 de angajaţi. CCCC ocupă locul 91 în lista primelor 500 de companii la nivel internaţional, Fortune Global 500. CCCC a fost implicat în diferite proiecte, printre care şi cel mai lung pod din lume, Danyang–Kunshan Grand Bridge, cu o lungime de 164,8 kilometri, situat în delta fluviului Yangtze şi care face legătura între oraşele Beijing şi Shanghai. Podul a costat 8,5 miliarde de dolari.
Makyol este un important constructor din Turcia, implicat în proiecte de infrastructură precum metroul din Istanbul, autostrăzi (Blacksea Coastel Road), tunele, poduri, porturi şi aeroporturi. Pentru acest contract, la prima etapă a licitaţiei, au fost mai mulţi constructori interesaţi.

Ce lucrări se vor derula
Proiectul prevede, pentru sectorul Ploieşti – Braşov (Cristian), importante lucrări de artă, între care 14 viaducte şi 33 poduri cu o lungime totală de aproximativ 3 kilometri, precum şi 2,6 kilometri de tuneluri cu galerie dublă, reprezentând una dintre provocările inginereşti cele mai complexe. Totodată, sunt incluse noduri rutiere, drumuri de acces la autostradă, precum şi asigurarea continuităţii drumurilor existente pe care autostrada le-ar putea întrerupe, relocarea variatei reţele de utilităţi pe care autostrada o afectează, lucrări hidrotehnice şi de atenuare a impactului asupra mediului. Costurile de construcţie acoperă nu doar suprafaţa de rulare, respectiv partea văzută a autostrăzii, ci şi numeroase alte lucrări care fac ca această suprafaţă de rulare să se ridice la un înalt nivel de calitate. Este vorba de lucrări importante de terasamente precum şi de consolidare a versanţilor datorate profilului geologic şi geotehnic al zonei străbătute de autostradă, lucrări a căror stabilitate este direct influenţată de executarea unui sistem vast şi judicios gândit şi realizat de preluare şi îndepartare a apelor meteorice sau de infiltraţie.



Bonus de 100 de milioane
Constructorii Autostrăzii Ploieşti-Braşov ar putea primi 100 de milioane de euro dacă termină lucrarea cu un an mai devreme, dar ar putea fi şi penalizaţi cu aceeaşi sumă dacă întârzie cu un an finalizarea lucrărilor, a afirmat, marţi, Ion Ghizdeanu, preşedintele Comisiei Naţionale de Prognoză (CNP), conform Agerpres.
„Sunt foarte multe date concrete şi cred că nu are rost să le precizăm pe toate. Ele sunt în studiul de fundamentare, sunt în contractul de parteneriat public-privat, sunt pe site. Câteva sunt importante: 1,4 miliarde euro este valoarea investiţiei din care partenerul public până la 25% şi până la 75% sau puţin mai mult asocierea căreia i s-a atribuit şi care a fost astăzi (marţi, n.r.) prezentă. Durata întregului proiect este de 24 de ani din care, în principiu, este un an proiectare, trei ani execuţie şi 20 de ani operarea, astfel încât să poată fi returnată valoarea pe care a investit-o partenerul privat. Proiectul este conceput în baza traficului şi studiului de trafic efectuate acum câţiva ani şi are de asemenea în el o profitabilitate de aproape 10%, ceea ce a asigurat interesul investitorilor străini. Au fost mai mulţi am rămas la această asociere cu firma chineză, cea mai importantă din lume. O altă dată importantă este că se prevede o bonificaţie în cazul proiectul este terminat mai devreme, respectiv în loc de patru ani, trei ani sau doi ani, o să vedem cât de repede, dar, de asemenea şi o penalitate dacă întârzie, de circa 100 de milioane de euro pe an”, a spus Ion Ghizdeanu.
El a declarat că acum are loc faza finală de negociere a clauzelor şi apoi urmează semnarea contractului cu asocierea formată din companiile CCCC International din China şi Makyol din Turcia. Şeful CNSP consideră că dacă se începe de pe acum proiectarea ar putea fi finalizată anul viitor, iar atunci va începe construcţia, cu termen de finalizare 2024.

+3 -2

Comentarii

andrei

2019-05-22 14:38:44


Oare cat o sa platim pentru a circula pe autostrada asta?

rammstein

2019-05-22 12:47:49


cucul si pupaza!!!...vezi cazul muntenegru !!...ce-au facut comunistii aia din china ..""Muntenegru a luat de la China, bani, forţă de muncă, materiale de construcţii şi ingineri, pentru a construi o autostradă care să lege portul Bar la Marea Adriatică de graniţa cu Serbia. În prezent, când autostrada este mai puţin de jumătate construită, mica naţiune din Balcani are în faţă perspectiva creşterii datoriei la peste 80% din PIB ....si acolo autostrada costa vreo un miliard de dolari si acum costurile sunt cu 80% mai mari si nu sunt gata nici 40% din ea !!!>....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie