Curs BNR

1 EUR = 4.9770 RON

1 USD = 4.5425 RON

1 GBP = 5.9374 RON

1 XAU = 387.6905 RON

1 AED = 1.2367 RON

1 AUD = 3.0834 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8325 RON

1 CAD = 3.3426 RON

1 CHF = 5.2961 RON

1 CNY = 0.6472 RON

1 CZK = 0.1963 RON

1 DKK = 0.6675 RON

1 EGP = 0.0938 RON

1 HUF = 1.2384 RON

1 INR = 0.0541 RON

1 JPY = 3.0643 RON

1 KRW = 0.3374 RON

1 MDL = 0.2576 RON

1 MXN = 0.2363 RON

1 NOK = 0.4273 RON

1 NZD = 2.7907 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0472 RON

1 SEK = 0.4380 RON

1 TRY = 0.1328 RON

1 UAH = 0.1102 RON

1 XDR = 6.0903 RON

1 ZAR = 0.2606 RON

Editia 8280 - 09 oct 09:25

Singura româncă pilot de supersonic a absolvit Academia de la Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 14 iunie 2014

La 32 de ani, ea a decis să se retragă de la manşa aeronavelor MIG pentru a lăsa locul piloţilor mai tineri

Singura româncă pilot de supersonic a absolvit Academia de la Braşov
Simona Măierean, 32 de ani, prima femeie-pilot de supersonic din România, a decis să se retragă de la manşa aeronavelor MIG 21 Lancer, pentru a lăsa loc piloţilor mai tineri în care consideră că statul ar trebui să investească.
Măierean, originară din Suceava, s-a înscris în Academia Forţelor Aeriene din Braşov, după terminarea liceului în 2003. Un an mai târziu a zburat pentru prima dată pe Yak-52 la Bobocu. A trecut apoi pe IAR 99, pe care a zburat trei ani, însemnând ultimii doi ani din Academie şi încă unul la Şcoala de aplicaţie, unde a obţinut şi brevetul.
„Erau două generaţii care nu mai făcuseră trecerea pe MIG. S-a luat decizia, la nivel înalt, ca promoţia noastră să facă trecerea şi au făcut-o şi cei din anul următor. În 2008 am început cursul teoretic, iar în 2009, pe 13 martie, am zburat pentru prima dată în dublă comanda cu MiG-ul 21 Lancer la Bacău. Până acum am 180 de ore de zbor la activ, dintre care 56 pe MiG. Am făcut zboruri de instrucţie pe MiG-uri, iar în prezent sunt în etapa de pregătire pentru a-mi lua calificările de copilot pe aeronava C-27J Spartan”, spune pilotul, citat de aeronews.ro.
În martie 2012 a renunţat la MiG si s-a mutat la Spartan, avion cu care a fost doar în zboruri de instrucţie în ţară. Pilotul povesteşte că are emoţii la fiecare zbor şi la primul său zbor presiunea a fost imensă pentru că „unii de-abia aşteptau să vadă ce greşesc”.
„Am luat decizia să nu mai zbor pe MiG pentru că am simţit ca nu mai este locul meu acolo. Pentru un pilot de vânătoare, vârsta este un atu. Cred că dacă zbori pe supersonic destul de rar când eşti tânăr, începând să zbori mai mult undeva după 35 de ani este târziu. Personal, consider că trebuie investit în piloţii tineri de supersonice, cei de 23-25 de ani, până în 30 de ani să fie deja formaţi. Fără îndoială, perioada în care am zburat pe MiG a fost foarte frumoasă, nu o voi uita niciodată şi consider că e un câştig din punct de vedere profesional să ştii cum se întâmplă lucrurile într-o bază de aviaţie de vânătoare”, mai spune Măierean.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional