Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 17:18

Soluţie pentru grăbirea lucrărilor la DN 73: devierea traficului între Tohanu Nou şi Râşnov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 09 martie 2018

Soluţie pentru grăbirea lucrărilor la DN 73: devierea traficului între Tohanu Nou şi Râşnov
Un consilier local din Comuna Bran, Cosmin Feroiu (PNL, foto stânga), şi alesul local râşnovean, Cătălin Nan (PNL, foto dreapta) au prezentat joi, într-o conferinţă de presă, o propunere care ar grăbi lucrările de modernizare a DN 73 (Piteşti - Braşov), pe sectorul Râşnov – Tohanu Nou. Mai exact, cei doi spun că, pentru a se asigura front de lucru, traficul rutier ar putea fi deviat, de la Tohanu Nou pe DJ 112 E, apoi, de la Zărneşti pe DN 73 A, până în Râşnov.
 
Experienţa Cristian
„Dacă s-ar devia traficul rutier pe această rută alternativă, constructorul ar putea aduce toate utilajele, s-ar lucra non-stop pe toată lungimea, iar în câteva săptămâni s-ar termina acest sector de drum. Dacă se va proceda ca în cazul sectorului Braşov Cristian, unde s-au instalat semafoare şi s-a lucrat pe segmentele de câteva sute de metri, cu perioade lungi de aşteptare, nu ar avea de câştigat nici şoferii, care vor parcurge cei câţiva kilometri într-un timp foarte lung, nici cei care se ocupă de implementarea acestui proiect, pentru că lucrările vor avansa încet”, a declarat alesul liberal din Bran. De altfel, acesta a anunţat că va lansa o invitaţie către conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov ca, împreună cu reprezentanţii constructorului, să prezinte într-o şedinţă a Consiliului Local Bran, graficul de lucrări pentru porţiunea din DN 73 din judeţul Braşov.
„DN 73 creează disconfort de foarte mulţi ani. În fiecare zi vedem şoferi care schimbă roţile, pentru că fac pană din cauza gropilor. Cred că o vulcanizare ambulantă ar fi o afacere de succes. Mă doare că Branul a rămas ultimul pe lista localităţilor în care se fac lucrări şi că cei de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a găsit o soluţie şi nu au capacitatea tehnică să facă aceste lucrări şi să le termine mai repede. Degeaba avem Castelul Bran, pentru că un turist care vine şi îşi strică maşina pe DN 73, a doua oară nu se mai întoarce”, a mai spus Feroiu.
 
Giratoriul DN 73 - DN 73A, tăiat din planuri
Pe de altă parte, consilierul local râşnovean Cătălin Nan (PNL) s-a declarat nemulţumit de unele decizii ale CNAIR: „Iniţial, în Râşnov, la intersecţia DN 73 cu DN 73 A, trebuia să se amenajeze un sens giratoriu, însă s-a renunţat la această amenajare, astfel că vor apărea şi în continuare blocaje în trafic”. 
 
Al 7-lea an
Contractul pentru modernizare a DN 73 (Braşov - Piteşti) a fost semnat în anul 2011, valoarea totală a proiectului, pentru care s-a obţinut o finanţare nerambursabilă europeană prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi 2007 – 2013, valoarea fiind de 275,86 milioane de lei. Lucrările ar fi trebuit să fie gata în 31 decembrie 2015, pentru ca proiectul să se încadreze în ciclul bugetar european 2007 – 2013, însă acest termen nu a fost respectat, motiv pentru care investiţia a fost „fazată”, finanţarea fiind acum asigurată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020. Conform reprezentanţilor DRDP Braşov, termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor la DN 73 este luna decembrie a anului 2019.
+7 -0

Comentarii

sitarus mihail

2018-03-25 13:15:59


as dori si nunumai eu acest proiect de traversarea liniilor ferate catre super magazinul PENI . SE TRAVERSEAZA 5 LINII FERATE CARE NE STRICA MASINILE . NU SAR PUTEA FACE CEVA ? SAU TREBUIE SA ASTEPTAM ANI DE ZILE PANA VOR REMEDIA ACEASTA. ?

Pop

2018-03-16 10:36:21


Cum, frate, sa renunte la giratoriu? Nu numai ca e indispensabil - toata lumea stie ce coada e acolo - dar mai exista si spatiu ca sa nu iasa chinuit. Ce le lipseste?

Cristian

2018-03-09 06:22:22


Initiativa laudabila care nu cred ca are sanse in alta tara se poate intampla dar nu la noi,DRDP Brasov si constructori nu pot sa se adapteze la ritmul si termenul propus mai sus.Cei cativa km in ritmul cu care se lucreaza in RO trebuie sa dureze cativa ani altfel nu ne cade bine fara gropi si ambuteiaje.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie