Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 00:30

Strada 13 Decembrie: de la 4 la 6 benzi

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 20 iunie 2018

În primă fază, se va lărgi sectorul cuprins între pasajul CFR şi giratoriul de la strada Henri Coandă. Ulterior se vor căuta soluţii pentru zona de sub pasaj şi pentru tronsonul de la ieşirea din oraş

Strada 13 Decembrie: de la 4 la 6 benzi

Lărgirea străzii 13 Decembrie, un proiect de care se discută la nivelul Primăriei Braşov de mai bine de un an, a început să prindă contur. De altfel, dacă până în această primăvară se discuta de lărgirea arterei cu o bandă, joi, în timpul şedinţei Comisiei de Circulaţie din Primăria Braşov a fost prezentat un proiect în care se prevede extinderea cu două benzi pe tronsonul cuprins între pasajul CFR de la Făget şi intersecţia cu str. Henri Coandă. Faţă de planurile anterioare, în care se prevedea extinderea cu o singură bandă, noul proiect prevede amenajarea a două benzi de circulaţie pe sectorul amintit. Practic, după finalizarea lucrărilor, pe strada 13 Decembrie, în loc de două benzi pe sens, vor fi câte trei.
Proiectul prezentat ieri a fost aprobat de Comisia de Circulaţie, iar potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea,  până la sfârşitul acestei luni, consultantul contractat de municipalitate va preda studiul de fezabilitate, după vor fi aprobaţi  indicatorii tehnico-economici de către Consiliu Local Braşov. Ulterior, vor fi lansate licitaţiile pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor.  

În 3 etape
Purtătorul de cuvânt al Primăriei a precizat că extinderea străzii 13 Decembrie se va realiza în 3 etape. Astfel, în prima fază, de la pasajul CFR la Făget, până la strada Turnului, strada se va extinde cu două benzi înspre parcul de la Tractorul. De asemenea, se va amenaja un acces separat cu bandă de refugiu pentru a asigura  accesul mai facil spre strada Octavian Goga.   
De la strada Turnului, până la sensul giratoriul de la Coresi, strada 13 Decembrie se va lărgi cu câte o bandă pe fiecare sens. Pe acest sector, pe latura dinspre fostul stadion, extinderea se va face pe terenul donat anul trecut de proprietarul Bazei Sportive Tractorul, Nicolae Ţucunel.
După Complexul Comercial Coresi, până la giratoriul de la intersecţia cu strada Henri Coandă, artera va fi extinsă cu două benzi, ambele pe latura dinspre noile ansambluri rezidenţiale din cartierul Tractorul.  
Pentru fluidizarea traficului, la intersecţia străzilor 13 Decembrie - Camil Petrescu –Metalurgiştilor se va amenaja un nou sens giratoriu.

Giratoriul de la strada Independenţei va fi mutat
Tot în prima etapă, sensul giratoriu de la strada Independenţei va fi extins. Acesta va avea un diametru total de 26 m diametru, din care 13 metri reprezintă lăţimea totală a celor trei benzi de circulaţie. De asemenea, rondul va fi mutat câţiva metri spre magazinul Lidl, iar raza acestuia va fi mărită, astfel încât şoferii, în special cei care conduc autobuze, să poată vira mai uşor.

Se caută soluţii pentru lărgirea a încă două sectoare
A doua etapă de lărgire a străzii 13 Decembrie vizează segmentul cuprins între pasajul CFR şi sensul giratoriu de la Făget, însă, pentru a se realiza lucrările va trebui identificată soluţia tehnică pentru extinderea sub pasaj, o posibilă variantă anunţată în primăvară de reprezentanţii municipalităţii braşovene fiind „străpungerea” rampei de la pasaj.
„O a treia etapă, extindere a străzii 13 Decembrie vizează segmentul cuprins între sensul giratoriu de la strada Henri Coandă până la ieşirea din oraş. Şi în cazul acestei porţiuni va trebui identificată o soluţie tehnică”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea. Problema majoră în cazul acestui sector al străzii 13 Decembrie este podul care trece peste Timişul Sec (după terminalul RAT Rulmentul), care va trebui lărgit sau reconstruit.

Comentarii

Sorin

2019-04-18 19:00:17


O bataie de joc la adresa brasovenilor. Doar un prost poate crede ca este vorba despre un PLAN de modernizare.

Bogdan

2018-06-21 00:42:59


Dragi brașoveni, în curând o să aveți nevoie de măști de gaze!

barbescu

2018-06-20 10:43:30


aveti grije ca se osa intimple ca pe str carpatilor unde o banda este ocupata tot timpul de vehicole parcate, semne de interzicere nu sunt iar politia nu are ce face. cu ce se ocupa comisia de circulatie? mare rusine

Lucian

2018-06-20 10:36:51


Si uite asa parcul Tractoru va fi ciuntit, pentru 2 benzi de circulatie care se vor opri in malul podului CFR (halal solutie), care imi vine greu sa cred ca va fi modificat. Astia nu sunt in stare sa repare podul rutier de pe Grivitei. De cand se tot chinuie si studiaza, mai bine il daramau si faceau unul nou. Mare greseala s-a facut cand s-a permis costruirea padurii de blocuri de pe campul vizavi de Coresi. Aici ar trebui facuta o artera care sa treaca liniile CFR si dea in DN13 (zona Dedeman). In legatura cu padurea de blocuri, vad ca se continua cu aceiasi idee pe terenurile de la IUS, Metrom si mai nou vizavi de AURORA in Darste. Peste cativa ani vor fi aceleasi probleme pe Calea Bucuresti, Carpatilor si Harmanului.

Marcu

2018-06-20 10:13:47


Cu alte cuvinte, vor taia si mai mult din trotuare si vor lua din spatiul verde al parcului Tractorul. Solutii de compromis si peteceli rapide, asa cum suntem deja obisnuiti. E clar ca nu exista un plan de urbanism pe termen lung, o viziune de ansamblu pentru evolutia Brasovului.

pandi stefan

2018-06-20 08:55:34


Pentru a descongestiona traficul spre Coresi o varianta ar fi largirea su repararea vechiului drum ocolitor al Brasovului care trecea pe la CET si ajungea la Remat. Deasemenea ar fi foarte util pentru brasoveni sa se repare trotuarul de la Carrefour pina la Metro SIMULTAN CU AMENAJAREA UNEI PISTE DE BICICLETE, pentru ca biciclistii sint nevoiti sa circule pe Calea Bucuresti in aceast trafic infernal. Tot in acest context se poate lua in calcul repararea trotuarului de la Dirte pod catre Dimbul Morii in paralel cu o pista de biciclete si repararea drumului pina la inceputul drumului care duce spre 7 SCARI dat fiind traficul imens de turisti care aleg sa viziteze zona.

Kristy_brasov

2018-06-20 08:05:26


Nu ar fi mai util un drum nou pe sub gara Cfr Brasov prin pasaj care ar urma sa ajunga din giratoriu gara in zona politie, medlifife pe str Turnului. Bineinteles concomitent cu modernizarea gari care nu arata deloc bine.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie