Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 14:45

Telegrame A.N. Listele negre ale Comisiei

Autor: Octavian ANDRONIC

Publicat la 23 martie 2018

După 6 ani, la Bucureşti face explozie o scrisoare a comisiei Europene  adresată Guvernului României prin care se cerea, fără ocolişuri, condamnarea unor persoane suspectate de corupţie STOP  Nu o recomandare, ci pur şi simplu o „directivă” transmisă sub semnătura secretarului general de la acea vreme, Catherine Day STOP  Această listă, faţă de care Guvernul Ponta nu a luat decât poziţia „capului plecat”, preferând să o treacă sub tăcere, venea după un alt afront fabulos: înmânarea, de către Barrosso personal, a celebrei „to do list”, o indicaţie în 11 puncte  a ceea ce urma să facă - plitically correct - premierul român după „puciul” zădărnicit de Comisie prin care Băsescu urma să fie suspendat după referendum STOP  Aşadar, „lista neagră” era continuarea firească a poziţiei adoptate de Comisie faţă de membrul său indisciplinat care trebuia adus pe drumul cel bun STOP  Ambele manifestări au părut, la vremea respectivă, de la sine înţelese: dacă noi nu eram în stare să facem ce trebuia, era de datoria Comisiei să ne indice paşii necesari STOP  Nu cred că în istoria Comisiei s-a mai întâmplat ceva asemănător - adică să se intervină atât de brutal şi pe faţă în chestiuni care priveau treburile interne ale ţării şi nu relaţionarea cu principiile şi regulile europene STOP  Chiar dacă lupta anticorupţie era un obiectiv important, nu era sarcina funcţionarilor Comisiei să decidă cine şi cum trebuie sancţionat. Mai ales că nu cei de la Bruxelles erau cei care gestionau sistemul informaţional STOP  Se ştie foarte bine că MCV-ul, în general, se bazează pe informaţiile transmise mai mult sau mai puţin voluntar de ONG-uri din Bucureşti, completate de „dezvăluiri” ale unor europarlamentari specializaţi ca informatori ai Comisiei (gen Monica Macovei) STOP  Întâmplător sau nu, lista de persoane comunicată de dna Day este similară cu cele vehiculate cu regularitate de fostul ministru al Justiţiei aflat în misiune comandată în legislativul european STOP  Scoaterea la iveală - târzie, dar nu tardivă - a de-acum celebrei scrisori nu-i scade în nici un fel semnificaţia, parcă mai actuală ca oricând STOP  Comisia a reacţional în aceiaşi parametri în cazul modificărilor la legile justiţiei intervenind - cu ceva mai multă circumspecţie, de data asta - în...defavoarea independenţei justiţiei! STOP  Pentru că despre asta este vorba, în ultimă instanţă: în 2012, ca şi în 2018, justiţia „trebuie să-şi facă treaba” (citez din memorie expresia favorită a Codruţei Kovesi), fără ca dna Day să-i spună cine trebuie condamnat STOP  Aşa cum spunea şi domnul acela cu barbă albă, Timmermans, justiţia trebuie să se autoregleze în tot ce priveşte funcţionarea sa pe baza legilor adoptate de Parlament STOP  La fel cum Parlamentul trebuie să se autoregleze, democratic ( pe bază de mandat popular) în privinţa stabilirii parametrilor legali - atâta timp cât sistemul juridic este atributul independenţei fiecărei ţări în parte STOP  Scrisoarea premierului Dăncilă trimisă lui Juncker trebuie să constituie un jalon esenţial al parcursului României în planul relaţiei sale cu Comisia STOP  Dacă aceasta şi-a asumat misiunea de a stabili prin MCV ce este corect şi ce nu, în exercitarea atribuţiilor sale legale, România este datoare să ceară Comisiei să respecte, la rîndul său, un cod de conduită care să nu exceadă cadrul instituţional, plasându-se le limita intervenţiei în treburile interne ale ţării STOP  Desigur, la acest moment România ar fi avut nevoie de suportul ţărilor membre care s-au mai confruntat şi se confruntă cu aceleaşi mentalităţi „comisariale”. Faptul că nu am ştiut (sau nu am vrut) să facem front comun cu ele atunci când situaţiile de facto o cereau, face ca acum să fim izolaţi şi să suportăm reacţii impertinente  de genul celei a dnei Filote, reprezentanta Comisiei(?) la Bucureşti care tocmai a declarat că Comisia nu comentează scrisori...STOP  Este, poate, momentul în care întreaga delegaţie europarlamentară românească (exce ptîndu-i, din motive obiective, pe Macovei şi Preda) să ceară hotărât socoteală pentru practicile nedemocratice  ale echipei lui Juncker, continuatoare demnă a celor din timpul lui Barrosso...


 

+0 -0

Comentarii

Willy

2018-03-23 11:04:15


Ce sa caute? STOP. Acolo e locul lor. STOP. Ce ne tot luam de alesi? STOP. Au ajuns in conducere prin forta cu arma in mana? STOP. Au fost alesi dintre noi de catre noi. STOP. Ce noi suntem mai breji? STOP. Daca da, de ce ii alegem, de ce ii toleram ulterior? STOP. Ca sunt modele de urmat. STOP. Cui nu i-ar place sa fie la ciolan sa se infrupte la greu decat sa traga ca boul la jug? STOP. Cand o sa spunem STOP! STOP! STOP? Cand? (intrebare retorica).

Lazar

2018-03-23 08:55:41


Ce cauta un infractor in fruntea PSD-ului STOP. Ce cauta infractorul Dragnea in functia de Presedinte al Camerei Deputatilor din Parlamentul Romaniei STOP.Ce cauta inculpatul Tariceanu in functia de Presedinte al Senatului Romaniei STOP.Ce cauta intelectualii mediocri in Guvernul Romaniei STOP.Ce cauta peste 7o de secretari de stat din Teleorman in Guvernul Romaniei STOP. Ce cauta blondele de Videle incompetente in Guvernul Romaniei STOP.Ce cauta infractorii si urmaritii penali in Parlamentul Romaniei STOP.Lasati scrisorile Comisiei Europene STOP.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading