Curs BNR
1 EUR = 4.9762 RON
1 USD = 4.6699 RON
1 GBP = 5.7698 RON
1 XAU = 344.5697 RON
1 AED = 1.2715 RON
1 AUD = 3.0092 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.9039 RON
1 CAD = 3.4052 RON
1 CHF = 5.1198 RON
1 CNY = 0.6444 RON
1 CZK = 0.1969 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0971 RON
1 HUF = 1.2629 RON
1 INR = 0.0560 RON
1 JPY = 3.0160 RON
1 KRW = 0.3388 RON
1 MDL = 0.2600 RON
1 MXN = 0.2728 RON
1 NOK = 0.4241 RON
1 NZD = 2.7564 RON
1 PLN = 1.1508 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0500 RON
1 SEK = 0.4286 RON
1 TRY = 0.1435 RON
1 UAH = 0.1180 RON
1 XDR = 6.1406 RON
1 ZAR = 0.2425 RON
Publicat la 11 aprilie 2018
Grupul Softronic se pregăteşte să introducă un al treilea tren pe căile ferate române, în ultimul trimestru al anului. Din cauza infrastructurii căzute, nici acesta nu va fi folosit la viteza pentru care este construit, potrivit reprezentanţilor companiei care produce trenul de mare viteză Hyperion.
Ion Gîrniţă, unul dintre proprietarii grupului Softronic Craiova, care include şi operatorul de transport călători Softrans spune că principala problemă în operarea trenurilor este lipsa investiţiilor în infrastructura ferovriară. „Infrastructura este destul de căzută şi atunci materialul rulant pe care îl fabricăm nu poate să fi folosit la capacitatea lui, adică la puterea şi viteza pentru care este construit. Adică trenul trebuie să circule cu 160 km/oră viteză maximă şi nu prea are unde. Circulă un pic pe Bucureşti – Constanţa şi Bucureşti - Braşov”, explică Gîrniţă.
Potrivit lui, o călătorie care ar trebui să dureze două ore cu trenul, durează dublu. Gîrniţă a dat ca exemplu traseul Craiova - Bucureşti, unde din cauza restricţiilor de viteză pe calea ferată, se preferă transportul rutier. Pe acest traseu, sunt tronsoane unde se circulă cu 120 – 140 km/oră, dar sunt multe restricţii cu 60 km/oră. Gîrniţă spune că deşi traseul este prins cumva în reabilitare, trebuie să se şi aloce bani.
Garanti Bank a anunţat în ianuarie că a acordat un împrumut de 14 milioane de lei companiei Softronic, singurul producător de trenuri electrice multiple şi locomotive electrice din sud-estul Europei, pentru fabricarea Hyperion 3 – cel mai modern mijloc de transport feroviar din România.
Hyperion este primul tren electric de multiple unităţi din România şi poate atinge o viteză maximă de 160 km/oră.
În conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificările şi completările prin Legea nr. 111/2016 şi actualizată[...]
2024-04-24 citeste mai multVând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-25 citeste mai multGrupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă reflectă responsabilitatea în faţa[...]
2024-04-24 citeste mai multIntrat în reabilitare încă de acum cinci ani, fostul Cinematograf Popular a stat mai bine de doi ani cu lacătul pe uşă, deşi lucrările erau finalizate, din cauza unor probleme tehnice[...]
2024-04-24 citeste mai multAici va fi amenajat, din nou, un spaţiu muzeal
2024-04-24 citeste mai mult
Gelulache
2018-04-11 12:02:59
În sfârșit ceva mișcă și la noi. Dar mișcă mai mult pe hârtie deoarece nu mai avem infrastructură. PSD-ul a sacrificat, începând cu Ponta, investițiile, și acum Draknea a ras totul pentru a da pomeni la bugetari și pensii „speciale”. Câte investiții nu s-ar putea face cu suma alocatp pensiilor „speciale”!? Pensii care dublează fondul de pensii normal, al celor care au și muncit, au și contribuit cu ceva pentru țară.