Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 06:46

Trei branduri braşovene, în TOP 50 al brandurilor româneşti

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 30 august 2017

Trei branduri braşovene, în TOP 50 al brandurilor româneşti

Trei branduri braşovene se află printre primele 50 de branduri româneşti, arată o analiză a companiei de evaluare şi strategie de brand Brand Finance. Astfel, brandul de bere Ciucaş se află pe locul 21, în timp ce brandul Delaco, deţinut de compania cu acelaşi nume şi care acum este controlat de grupul francez Bongrain, se află pe locul 31. Cel de-al treilea brand braşovean se clasează pe locul 15 şi este fostul tenismen Ion Ţiriac, născut în Braşov.
Dacia este cel mai valoros brand românesc, cu o valoare de 1,2 miliarde euro, iar Dedeman este cel mai valoros brand cu acţionariat 100% românesc, evaluat la 206 milioane euro, fiind totuşi pe locul 3 în clasament. Aceasta deoarece poziţia a doua este ocupată de eMag, creditat cu o valoare de 361 milioane euro în clasamentul pe 2017 lansat, recent, de Brand Finance, cea mai mare firmă independentă globală de consultanţă strategică şi evaluare de business.
Clasamentul a fost redactat pe baza unei analize de 6 luni, reprezentând prima evaluare sistematică şi riguroasă a brandurilor româneşti de top. „Dacia este un brand solid, popular, şi a fost practic singurul brand auto care putea fi cumpărat în România până în 1989. Preluarea de către Renault în 1999 a marcat un reviriment al brandului, iar astăzi Dacia este al doilea brand din portofoliul Renault ca vânzări, cu 90% din producţie vândută în 34 de ţări. Ajuns astăzi al doilea cel mai valoros brand românesc, cu o valoare de 361 milioane euro, eMAG a fost înfi inţat de trei tineri antreprenori în 2001 într-un apartament de bloc – echivalentul local al «garajului» din Silicon Valley. Alimentat de investiţiile fondului global Naspers, care între timp a devenit acţionar majoritar, eMAG a crescut exponenţial, devenind cel mai mare retailer online din România. «Amazonul românesc» şi-a păstrat spiritul antreprenorial, adăugând constant noi categorii de produse pe platforma sa, în timp ce îşi continuă expansiunea în Europa de Est. Al treilea cel mai valoros brand, Dedeman, a excelat în modelul de business mai degrabă tradiţional al magazinelor de materiale de construcţii şi pentru amenajări interioare – dar a valorifi cat tendinţele moderne de amenajare a casei, bricolaj de tip do-it-yourself (DIY) şi comerţ modern (cash & carry). Cu o valoare de 206 milioane euro, este în acelaşi timp cel mai valoros brand cu acţionariat 100% românesc. Brandul a crescut şi prin extinderea perseverentă a reţelei naţionale – chiar şi în timpul crizei economice – depăşind competitori internaţionali puternici şi România”, se arată în raport.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie