Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 17 octombrie 2018
Ministerul Dezvoltării a lansat licitaţia pentru cumpărarea a 26 troleibuze electrice. Contractul de furnizare va fi semnat dacă se acordă finanţarea europeană
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) a lansat licitaţia pentru achiziţia a 26 de troleibuze ce urmează a fi livrate la Braşov, în baza unui parteneriat încheiat între cele două instituţii. Conform documentaţiei postate pe platforma electronică de achiziţii publice (SICAP), valoare estimată a contractului este de 78.000.000 lei, fără TVA, respectiv 92.820.000 lei, cu tot cu TVA. Termenul limită de depunere a ofertelor este 15 noiembrie şi, având în vedere că este vorba de un contract pentru care ministerul a solicitat bani europeni prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014 – 2020, încheierea contractului firma câştigătoare este condiţionată de semnarea ordinului de finanţare privind achiziţia vehiculelor.
Cele 26 de troleibuze vor fi articulate, având lungimea de 26 m, şi vor fi livrate în maxim 24 de luni de la data intrării în vigoare a contractului încheiat cu furnizorul. Vehiculele vor avea o durată de viaţă de 15 ani şi o garanţie de garanţie de minim 5 ani sau 350.000 km. Conform caietului de sarcini, acestea vor trebui să funcţioneze fără reparaţii generale, timp de 8 ani.
„Pătrăţică” de 0,125 mp, pentru călătorul în picioare
O condiţie impusă prin caietul de sarcini este ca aceste mijloace de transport în comun să aibă autonomie pe baterii, astfel încât să poată circula şi atunci când liniile de contact nu sunt sub tensiune, pe o distanţă de minim 5 km.
Vehiculele vor avea podea integral coborâtă şi facilităţi pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă - kneeling). De asemenea, noile troleibuze vor prevăzute cu sisteme de recuperare şi înmagazinare a energiei la frânare. Vehiculele vor putea circula cu o viteză maximă de 75 km/h, însă vor fi prevăzute cu limitatoare de viteză, astfel că nu vor putea rula cu mai mult de 55 km/h.
Nu în ultimul rând, la Braşov vor fi aduse vehicule proiectate să circule la temperaturi cuprinse între minus 30 grade Celsius şi plus 45 grade Celsius.
Troleibuzele vor avea o capacitate de transport de minim 120 persoane din care minim 40 pe scaune (calculată la 0,125 mp/călător în picioare), iar accesul călătorilor se va putea face prin 4 uşi, fiecare dintre ele cu o lăţime minimă de 1,2 m.
Pentru asigura confortul călătorilor, vehiculele vor fi dotate cu instalaţii de aer condiţionat, reţea wi-fi şi „priză USB” pentru încărcarea telefoanelor mobile.
În situaţia în care se va aproba finanţarea europeană, Braşovul va plăti 2% din valoarea eligibilă a contractului.
La Braşov ar putea ajunge şi alte mijloace de transport „verzi”
Achiziţia amintită face parte dintr-un plan mai amplu ce vizează dotarea RATBV cu mijloace de transport nepoluante.
Astfel, MDRAP are în vedere accesarea unor fonduri europene prin POR 2014 – 2020 pentru achiziţionarea a 20 de autobuze electrice (12 autobuze cu lungimea de 18 metri şi 8 autobuze cu lungimea de 12 metri). Şi în acest caz, de la bugetul local al municipiului Braşov se va plăti 2% din valoarea eligibilă a contractului.
Tot prin POR, municipalitatea (de data aceasta fără a fi partener cu MDRAP) îşi propune achiziţia a 25 de troleibuze şi 10 autobuze hibride şi în acest caz, contribuţie proprie a Braşovului fiind de 2%.
Prin Fondul de Mediu, Primăria Braşov va aplica pentru achiziţia a 25 de autobuze electrice, însă, în cazul în care se aprobă finanţarea, de la bugetul local se va plăti 20%.
„În condiţiile concretizării acestor proiecte, în Braşov vor circula 51 de troleibuze noi, 45 de autobuze electrice şi 10 autobuze hibrid”, a declarat recent purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.
Costea Ion
2018-10-17 09:05:08
Vor trebui să diversifice liniile de transport ale troleibuzelor, să facă rute noi.
AUREL AMALINEI
2018-10-17 08:07:11
Ce fac cu ele?Unde sunt linile de trolebuze?
Cu 3 capele, pentru 3 confesiuni
2024-04-26 citeste mai multAutorizaţia de construire nr. 144 din 15.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire „Pentru schimbare de destinaţie din locuinţă în spaţiu comercial. Creare acces[...]
2024-04-26 citeste mai multCandidatul PNL-PSD la primăria Braşovului, George Scripcaru, spune că de când a pierdut postul de primar, în 2020, s-a ocupat de probleme de familie. A consumat un an ca să rezolve nişte[...]
2024-04-26 citeste mai multProiectul de hotărâre mai avea nevoie de un singur vot pentru a trece
2024-04-26 citeste mai multBraşoveanul prin adopţie Mihai Sturzu (s-a născut în Bucureşti dar şi-a petrecut copilăria şi adolescenţa în Braşov), fost membru al trupei de muzică dance Hi-Q din anii 2000 a[...]
2024-04-26 citeste mai mult
ema
2018-10-17 16:27:31
troleibuz electric...o fi pleonasm?